بیمارستان آنلاین من

دانستنی های پزشکی و سلامتی

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

عوامل خطرساز ابتلا به آرتریت روماتویید

محققان روی عوامل محیطی و ژنتیکی مختلفی تحقیق کرده‌اند تا بتوانند به این نکته پی ببرند که آیا این عوامل می توانند میزان خطر ابتلا به این بیماری را تغییر دهند یا نه.

عواملی که خطر ابتلا را زیاد می کنند:

سن

جنسیت

خصوصیات ارثی/ژنتیکی

سیگار کشیدن

سابقه زایمان

قرار گرفتن در معرض برخی عوامل در سن پایین

چاقی بیش از حد

برخلاف مشخصه‌های بالا که خطر ابتلا به آرتریت روماتویید را افزایش می‌دهند، حداقل یک مشخصه وجود دارد که می‌تواند احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

شیر دادن

آرتریت روماتوئید در پا

تشخیص آرتریت روماتویید

با بررسی علایم بیماری، انجام معاینه ی جسمانی و بررسی های آزمایشگاهی و تصویربرداری اشعه ایکس می‌توان آرتریت روماتویید را تشخیص داد. بهتر است این بیماری تا ۶ ماه پس از شروع نشانه‌ها تشخیص داده شود. در این صورت روند درمان زودتر شروع شده و روند پیشرفت بیماری کند یا متوقف خواهد شد (برای مثال وارد شدن آسیب به مفصل‌ها). یکی از نکات مهم این است که تشخیص و درمان موثر می‌تواند میزان التهاب را کنترل یا سرکوب کند و پیامد‌های آسیب‌ رسان این بیماری را نیز کم کند.

چه کسی باید آرتریت روماتویید را تشخیص داده و آن را درمان کند؟

پزشک یا گروهی از پزشکان که در زمینه درمان و مراقبت از بیماران مبتلا به آرتریت روماتویید تخصص دارند (روماتولوژیست ها)، باید این بیماری را تشخیص داده و آن را درمان کنند. از آن‌جایی که نشانه‌ها و علائم این بیماری کاملا اختصاصی نیستند و می‌توان این نشانه‌ها را به دیگر بیماری‌های التهابی مفصل نیز نسبت داد، بسیار مهم است که روماتولوژیست ها وظیفه تشخیص و درمان این بیماری را برعهده داشته باشند.

آرتروز دست

درمان آرتریت روماتویید

با مصرف دارو(ها) و انجام راهکارهای خود کنترلی می‌توان آرتریت روماتویید را به خوبی درمان کرد. معمولا با مصرف داروهایی که پیشرفت بیماری را کند کرده و از ایجاد بدشکلی در مفصل جلوگیری می‌کنند، می‌توان این بیماری را درمان کرد. به این داروها، داروی ضد روماتیسمی تغییر دهنده روند بیماری (DMARDs) گفته می‌شود. داروهای تغییردهنده واکنش بیولوژیکی نیز دیگر داروهایی هستند که می‌توانند اولویت دوم درمان موثر باشند.

بیماران مبتلا به آرتریت روماتویید می‌توانند علاوه بر مصرف دارو، با انجام راهکارهای اثبات‌شده خودکنترلی میزان درد و ناکارآمدی خود را کاهش دهند. در ضمن افراد می‌توانند با پی‌گیری درمان، انجام فعالیت‌های مهم زندگی خود را از سر بگیرند. پنج راهکار مدیریت آرتروز موثر و ساده وجود دارند که می‌توان با فهمیدن چگونگی انجام آن‌ها درد را کاهش داده و عملکرد مفصل‌ها را بهتر کرد.

 

 

منبع...

۲۸ شهریور ۹۹ ، ۲۳:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

درمان نارسایی وریدی در بارداری

هر زمان که می‌توانید پاهایتان را بالا بگیرید. اگر در طول روز پاهایتان ورم کرد، احتمالا بعد از خواب شبانه برطرف می‌شود. اگر مشکلتان برطرف نشد با پزشکتان صحبت کنید.

جوراب واریس

جوراب‌های مخصوص واریس بپوشید. این جوراب‌ها احتمالا لباس مورد علاقه‌تان نیستند ولی ثابت شده‌است که این جوراب‌ها در دوران بارداری علائم ایجاد شده در پا را بهبود می‌بخشند و از پیامدهای بعد از آن جلوگیری می‌کند.

همه زنان باردار که از سنگینی پا،گرفتگی پا یا ورم پا یا مچ پا رنج می‌برند باید از جوراب‌های مخصوص واریس استفاده کنند.

 رگ‌های واریسی در بارداری

 زنانی که در طول دوران بارداری خود این تغییرات را مشاهده می‌کنند، احتمال این‌که دچار رگ‌های واریسی شوند 40 درصد بیشتر است. بعضی از آن‌ها برای جلوگیری از پیامدهای بیشتر با دارو درمان می‌شوند. پیامدها می‌تواند شامل: تورم رگ‌ها و لخته‌های خون عمیق یا سطحی در رگ باشد.

درمان رگ های واریسی در دوران بارداری

اگر زمانی‌که صبح از خواب بیدار می‌شوید پاهایتان ورم کرده‌‌ و قرمز شده‌اند یا اگر در رگ‌هایتان تورم، قرمزی و درد مشاهده می‌کنید، با دکتر زنان و زایمان خود مطرح کنید. اگر فقط یکی از پاهایتان ورم کرده‌است و درد می‌کند، حتما این موضوع را به پزشک خود بگویید. ممکن است او شما را به متخصص عروق معرفی کند. متخصص عروق اختلالات ایجاد شده در سیستم گردش خون را با دارو و بعضی مواقع با جراحی درمان می‌کند.

اگر در طول دوره بارداری به دارو نیاز داشته‌باشید، پزشک دارویی را برای شما تجویز می‌کند که روی نوزاد اثری نگذارد. داروهای غیر استروئیدی ضد التهاب و هپارین با وزن مولکولی کم داروهایی هستند که مصرف آن‌ها در دوران بارداری مشکلی ندارد.

لخته‌های خون در دوران بارداری

در بعضی موارد خاص، لخته خون ایجاد شده، از طریق رگ در پاها حرکت می‌کند و وارد ریه‌ها می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد شما دچار تنگی نفس می‌شوید.

رفع لخته های خون در حاملگی

اگر تنگی نفس داشتید به پزشکتان بگویید. معمولا تنگی نفس نشانه این است که نوزاد در رحم حرکت‌کرده‌ و یا لگد زده‌است ولی ارزش آن را دارد که  این موضوع را به پزشک زنان زایمان خود اطلاع دهید. بهتر است خودتان مراقب خودتان باشد. در صورت وجود تنگی نفس حتما به پزشک خود اطلاع دهید.

 

 

برگرفته از وب سایت دکتر آرش توفیق

۲۷ شهریور ۹۹ ، ۱۵:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

درد کلیه کجاست؟

ناحیه اصلی که درد کلیه در آن دیده می شود، در پهلوی فرد است که شامل قسمت میانی تا بالای کمر در هر دو طرف ستون فقرات می شود. احساس درد در کلیه بیشتر به این خاطر است که از اعماق بدن احساس می شود تا به نسبتِ یک احساس دردناک که درست در زیر پوست رخ می دهد.

درد کلیه کجاست

محل درد ممکن است به قسمت پایین کمر فرد نسبت داده شود، زیرا کلیه ها در آن منطقه قرار دارند. بسته به علت اصلی آن  درد کلیه فقط در یک یا هر دو طرف ستون فقرات فرد ایجاد می شود. دردهای کلیوی نیز مشخص شده است که در وسط پهلوهای فرد دو اینچ بالای ناف وجود دارد.

بهترین مسکن برای درد کلیه

عفونت حاد و مزمن کلیه معمولا با درد همراه است. در عفونت حاد کلیه بیمار می تواند به تب مبتلا شود، در حالی که عفونت مزمن می تواند بدون تب باشد. ورم زیر چشم نیز یکی دیگر از نشانه های مشکلات کلیوی است. درد کلیه نباید با خوردن مسکن هایی مانند ژلوفن سرکوب شود.

در صورتی که فرد احساس کرد که به کلیه درد دچار شده باید بلافاصله به اورژانس بیمارستان مراجعه کند. یکی از کارهای اشتباهی که در زمان کلیه درد رایج شده، مصرف قرص ژلوفن است. خوردن این قرص می تواند باعث نارسایی و حتی از کار افتادن کلیه ها شود.

درد پهلوی راست

درد پهلو یا کمردرد یکی از بیماری های برجسته است که باعث می شود افراد به پزشکان مراجعه کنند. درد در ناحیه پشت یا شکم و پهلوها، که به آن درد پهلو یا درد کلیوی نیز گفته می شود، دلایل متعددی دارد.

علت درد پهلوی راست

درد پهلو معمولاً از یکی از سه علت ناشی می شود: عفونت ادراری (UTI)، سنگ کلیه و مشکلات اسکلتی عضلانی مانند فشار عضلانی یا عصب مچ دست.

به جز سه مورد اصلی فوق، گاهی اوقات دردهای پهلو ممکن است به دلیل شرایط جدی تر ایجاد شود این شامل:

  • سرطان مثانه یا کلیه
  • بیماری کلیوی
  • دیورتیکولیت
  • بیماری کیسه صفرا
  • آپاندیسیت
  • انسداد در مجاری ادراری

درد پهلو برای تشخیص مشکل است و نیاز به چند آزمایش مختلف برای مشخص کردن مشکل است. اگر درد غیر قابل توضیح دارید که از بین نمی رود همیشه بهتر است با پزشک مراقبت های اولیه صحبت کنید. همچنین اگر علائمی از عفونت مانند تب  خستگی یا درد بدن دارید باید سریعاً با پزشک تماس بگیرید.

درد پهلوی چپ

درد کلیه چپ کمی با درد کلیه راست متفاوت است. از این نظر که علل ایجاد آن می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال این درد می تواند مربوط به درد عصبی، درد دنده، مشکلات گوارشی و … باشد که حتما باید درد پهلوی چپ را با پزشک درمیان گذاشت.

آسیب کلیوی در اثر ضربه (پارگی کلیه) نیز می تواند علائم ذکر شده در بالا را سبب شود، اما آسیب خفیف ممکن است در ابتدا هیچ علامتی نداشته باشد. پارگی های شدید کلیوی می توانند سبب غیر عادی شدن ضربان و فشار خون و ایجاد شوک شوند.

درد کلیه خود علامتی ناشی از مشکلات یا بیماری هایی می باشد که کلیه یا ساختارهای در ارتباط با آن، مانند میزنای یا مثانه به آن مبتلا هستند.

با اینکه برخی بیماری ها ممکن است دردهایی مشابه درد کلیه ایجاد کنند، اما این دردها در واقعیت ناشی از کلیه نیستند. موارد زیر مثال هایی از این دردها هستند:

  • کشیدگی عضلات در کمر
  • مشکلات ستون فقرات (شکستگی ها و آبسه ها)
  • درد دنده ها
  • التهاب پلور (پرده ای که اطراف ریه می باشد)
  • رادیکولیت (التهاب ریشه های عصبی)
  • فیبروز رتروپریتونئال (یک بیماری مرتبط با پرده در برگیرنده احشا شکمی)
  • زونا
  • آنوریسم آئورت شکمی
  • مشکلات مربوط به زنان

با اینکه درد کلیه در یک سمت کمر بروز می کند اما می تواند در یک زمان در هر دو سمت کمر رخ داده و تا به شکم یا کشاله ران نیز منتشر شود.

دردی که ناگهانی، تیز، شدید بوده و به صورت متناوب افزایش و کاهش می یابد معمولا ناشی از سنگ هایی است که در میزنای های کلیه ها وجود دارند. درد ایجاد شده توسط سنگ های کلیوی، کولیک کلیوی نامیده می شود.

علت درد پهلو چپ

درد پهلوی چپ می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. در حالی که برخی از عوامل رایج و خوش خیم اند و برخی دیگر جدی و نیازمند مراقبت هستند. در زیر به بررسی علت درد پهلو چپ می پردازیم لطفا با ما همراه باشید.

 

 

دکتر ولی پور، متخصص اورولوژی در غرب تهران

۲۱ شهریور ۹۹ ، ۲۱:۴۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

کپسول آندوسکوپی

 کپسول آندوسکوپی چیست

همانند آندوسکوپی معده به روش های سنتی، هدف از کپسول آندوسکپی نیز تشخیص مشکلات سیستم گوارش است. کپسول آندوسکوپی، یک دوربین بی سیم ریز برای گرفتن عکس از دستگاه گوارش مى باشد. دوربین کپسول آندوسکوپی داخل کپسول ویتامینى که بلعیده اید قرار دارد. در حالی که کپسول از دستگاه گوارش عبور می کند، دوربین هزاران عکس از دستگاه گوارش شما مى گیرد و به دستگاه ضبط کننده ای که بر روی کمربند شما متصل است، ارسال مى کند.

کپسول آندوسکوپی چیست

کپسول آندوسکپی به پزشکان کمک می کند تا درون روده باریک را ببینند. روده باریک ناحیه ای است که با روش های آندوسکوپی سنتی تر به راحتی قابل دستیابی نیست.  آندوسکوپی سنتی شامل عبور یک لوله انعطاف پذیر طولانی و مجهز به دوربین فیلمبرداری از مقعد یا دهان است.

کپسول آندوسکوپى براى چیست؟

 پزشک ممکن است براى علل زیر روش کپسول آندوسکوپی را به شما توصیه کند:

– یافتن علت خونریزی دستگاه گوارش

شایعترین دلیل انجام آندوسکوپی با کپسول، بررسی خونریزی غیر قابل توضیح در روده کوچک است.

تشخیص بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون.  آندوسکوپی با کپسول می تواند نواحى التهاب در روده کوچک را نشان دهد.

– تشخیص سرطان

آندوسکوپی با کپسول می تواند تومورهای روده کوچک یا سایر قسمت هاى دستگاه گوارش را نشان دهد از جمله تشخیص سرطان روده بزرگ. 

– تشخیص بیماری سلیاک

علائم سلیاک

آندوسکوپی با کپسول گاهی در تشخیص و نظارت بر واکنش ایمنی در مورد مصرف گلوتن و بیماری سلیاک استفاده می شود.

– ارزیابى مری

آندوسکوپی با کپسول برای ارزیابی لوله ماهیچه ای که دهان و معده شما (مری) را به هم متصل می کند انجام مى شود تا رگ های غیر طبیعی و بزرگ شده (واریس) تشخیص داده شوند.

– غربالگرى پولیپ

افرادی که سندرم های ارثی دارند و می توانند باعث ایجاد پولیپ در روده کوچک شوند، ممکن است گاهی تحت آندوسکوپی با کپسول قرار بگیرند.

– به عنوان آزمایش تکمیلی ایکس ری

اگر نتایج سایر آزمایش‌های تصویربرداری مانند ایکس ری ناشناخته یا غیرقابل قبول باشد، پزشک ممکن است برای اطلاعات بیشتر، این نوع آندوسکوپی را توصیه کند.

 

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد  کپسول آندوسکوپی اینجا را کلیک کنید

۱۴ شهریور ۹۹ ، ۱۸:۵۳ ۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

آنتی اسکالانت چیست؟

آنتی اسکالانت مواد ضد رسوبی هستند که جهت جلوگیری از تشکیل رسوب ممبران به سیستم های آب شیرین کن RO تزریق می گردد. آب خام حاوی املاح و نمک های معدنی می باشند که این املاح در حین عبور از غشای ممبران، بر روی ممبران رسوب می کنند. این رسوبات به مرور باعث گرفتگی منافذ غشای ممبران می شود که این امر سبب کاهش راندمان آب خروجی از سیستم آب شیرین کن RO می گردد.

انتی اسکالانت محلولی است که جهت کاهش اثرات رسوبات مانند کربنات کلسیم (CaCO₃) ، سولفات کلسیم (CaSO₄)، سولفات باریم (BaSO₄)، و سولفات استرونیوم (SrSO₄) که بر روی غشای پلی آمید یا ممبران تشکیل می گردد ، استفاده می شود.

احتمال تشکیل رسوبات سیلیکا(Sio2) نسبت به سایر رسوبات کمتر می باشد.

استفاده صحیح از انتی اسکالانت در افزایش طول عمر ممبران و هزینه های مربوط به تعویض ممبران و شستشوی ممبران را کاهش می دهد.

آنتی avista

ضرورت استفاده از آنتی اسکالانت

آب ورودی به دستگاه اسمز معکوس حاوی نمک های محلول کلسیم، منیزیم و سایر املاح می باشند که این نمکهای محلول در اثر عبور از غشاهای دستگاه اسمز معکوس با گذشت زمان بر روی ممبران های دستگاه رسوب می کنند که این امر جهت کاهش کارایی سییستم در حذف جامدات محلول می گردد، جهت از بین بردن رسوبات تشکیل شده بر روی ممبران های از مواد ضد رسوب مانند آنتی اسکالانت استفاده می نمایند.

عدم استفاده از آنتی اسکالانت باعث ایجاد مشکلات زیر می گردد:

  • کاهش راندمان تولید و افزایش TDS خروجی
  • کاهش میزان دبی خروجی
  • باز شدن منافذ و پارگی غشا در اثر تجمع رسوبات

بنابراین با استفاده از آنتی اسکالانت با کیفیت و تزریق مداوم آن به سیستم با میزان دوز مشخص میتوان از بروز این مشکلات جلوگیری کرد که این امر سبب افزایش طول عمر ممبران می گردد

عملکرد آنتی اسکالانت

آنتی اسکالانت به آلاینده ای موجود در آب می پیوندد و از اتصال و چسبندگی رسوبات به سطح ممبران جلو گیری می نماید. این ماده، آلاینده ها و املاح آب را از داخل ممبران عبور داده و این مواد را همراه پساپ از سیستم خارج می نماید.

عدم استفاده از انتی اسکالانت  آسیب جدی به ممبران های دستگاه RO زده و موجب کاهش دبی خروجی و همچنین بالا رفتن TDS آب می گردد.

بنابراین استفاده از آن در دستگاه اسمز معکوس جهت افزایش طول عمر ممبران و همچنین افزایش راندمان جریان خروجی ضروری می باشد.

عملکرد آنتی اسکالانت در ممبران سیستم آب شیرین کن RO به این صورت می باشد که با تاثیر بر عوامل ایجاد کننده رسوب ، باعث تاخیر در تشکیل رسوبات طی مدت زمانی که از غشای ممیران عبور می کند  می گردد و به این طریق از تشکیل رسوب بر سطح ممبران جلوگیری می کند.

 

برای مطالعه مطالب بیشتر در مورد آنتی اسکالانت وارد لینک زیر شوید:

https://pakan-palayesh.com/%D8%A2%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%AA/

۱۳ شهریور ۹۹ ، ۰۱:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

سرطان پروستات چه علائمی دارد؟

علائم سرطان پروستات

سرطان پروستات در مراحل اولیه رشد خود ممکن است علایم و نشانه ای از خود بروز ندهد. اما اگر بیماری پیشرفت زیادی داشته باشد ممکن است باعث بروز نشانه هایی شود به عنوان مثال:

– ادرار دردناک

– کاهش فشار در جریان خروجی ادرار

– وجود خون در منی

– درد در ناحیه کلیه

– درد استخوان

– اختلال در نعوظ

درجه بندی سرطان پروستات

سرطان پروستات گرید 1

این درجه دلالت بر سرطان در مراحل رشد اولیه اش می کند به طوری که هنوز محدود به ناحیه ی کوچکی در خود پروستات است. در این وضعیت سلول های سرطانی زیر میکروسکوپ بدون تهاجم مشاهده می شود.

سرطان پروستات گرید 2

سرطان در این درجه شاید هنوز کوچک باشد اما ممکن است سلول های سرطانی در هنگام مشاهده در زیر میکروسکوپ تهاجم داشته باشند. یا اینکه سرطانی که در این وضع وخامت قرار دارد ممکن است نسبت به نوع درجه یک بزرگتر باشد ویا شاید رشد کرده وهر دوسمت غده ی پروستات را درگیر سازد.

سرطان پروستات گرید 3

سرطان به خارج از غده ی پروستات و به کیسه های منی و یا بافت های اطراف پخش گردیده است.

سرطان پروستات گرید 4

سرطان به قدری رشد کرده که به اندام های اطراف همچون مثانه یا غدد لنفاوی و یا به بافت های دوردست مثل استخوان ها، ریه یا دیگر اندام ها سرایت کرده است.

مراجعه به پزشک

اگر در شما علایم و نشانه های بیماری مشاهده شد به طوری که شما را نگران کرده است به یک پزشک مراجعه کنید. بحثی پیرامون مزایا و معایب غربالگری برای سرطان پروستات وجود دارد که سازمان های پزشکی نظرات متفاوتی نسبت به این موضوع دارند. شما می بایست با پزشک خود در راستای این موضوع مشورت کنید تا بهترین تصمیم را برای خود اخذ نمائید.

علت بروز سرطان پروستات

علل سرطان پروستات به طور واضح مشخص نیست. پزشکان معتقدند که سرطان پروستات زمانی ایجاد می شود که بعضی از سلول های پروستات فرد غیرطبیعی شوند. جهش در DNA سلول های غیر طبیعی باعث می شود تا سلول ها بسیار سریعتر از سلول های عادی رشد و تقسیم شوند. در حالی که سلول های سالم می میرند سلول های سرطانی ادامه حیات می دهند. تجمع سلول های غیر طبیعی، شکل تومور به خود می گیرند و می توانند با رشد خود بافت اطراف را مورد تهاجم قرار دهند. بعضی از سلول های غیر طبیعی می توانند به سمت دیگر اعضای بدن رها شده و گسترش یابند (متاستاز).

 

برای دیدن عوامل خطر آفرین سرطان پروستات وارد لینک زیر شوید:

https://www.drjabbari.com/1455

 

 

 

۱۲ شهریور ۹۹ ، ۰۰:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

انواع استنت کرونری

انواع استنت کرونری عبارتند از:

– استنت فلزی لخت

لوله های مشبک از جنس فلز بسیار نازک ، که رگ مسدود را باز نگه می دارند اما با یک پلیمر یا دارو برای پیشگیری از انسداد مجدد شریانها پوشانده نشده اند. این نوع از استنت ها در بیماران با آلرژی به پلیمر یا داروی مورد استفاده در استنت های دارویی بکار می رود. 

– استنت دارویی 

استنت دارویی در واقع استنت فلزی با پوششی از پلیمر مخصوصی است که تدریجا در طی زمان دارویی از آن آزاد می شود که در مواقعی که احتمال ایجاد انسداد دوباره بالاست از این استنت استفاده می شود. این نوع استنت شانس بسته شدن شریانها را کم می کند . دو نوع متفاوت استنتت دارویی موجود است.

– استنت دارویی با پلیمر پایدار

این نوع استنت حتی پس از آزاد شدن تمام دارو ، پلیمر بجای می ماند.

– استنت دارویی با مواد جذب شونده 

در این نوع استنت پلیمر و دارو کاملا توسط بدن جذب می شوند. با حذف تماس دراز مدت با پلیمر ، بهبودی هم بهتر ایجاد می شود. این استنت های جدید، دارویی به نام اورولیموس آزاد می کنند. اورولیموس یک داروی سرکوب کننده ایمنی بدن است و رشد بافت هایی را متوقف می کند که باعث انسداد عروق کرونر می شوند.

 

مقایسه استنت فلزی لخت و استنت دارویی

براساس مطالعه روی بیماران تحت درمان در پاسخ به این سوال اساسی که آیا استنت های دارویی بهتر از استنت های فلزی لخت هستند باید پاسخ دهیم بله.

استنت های دارویی جلوی بسته شدن و تکرار جریان پیش آمده را بخوبی می گیرند. البته باید بگوییم پیشرفت های اخیر استنت های دارویی گامهای موفقیت آمیز در راه استفاده از این فناوری بوده است .در گذشته، استنت های دارویی ریسک لخته خون دراستنت را بخصوص در چند ماه اول پس از استنت گذاری به نسبتی بالا می بردند.

– کارایی

با پیشرفت های صورت گرفته، در چند دهه اخیر، نسل جدیدی از استنت های دارویی با جنس فلز، پلیمر و داروی متفاوت تولید شده است که نتایج درمان با آنها موفقیت آمیزتر بوده است و در مطالعات مقایسه ای بین نسل جدید استنت های دارویی در مقایسه با استنت فلزی لخت به نظر کارایی استنت دارویی بهتر بوده است.

– موارد مرگ و میر

تعداد موارد منجر به مرگ و انفاکتوس میوکارد غیر کشنده در بیماران با استنت دارویی کمتر از بیماران با استنت فلزی لخت است. همچنین تعداد موارد بروز لخته بخاطر استنت هم درمقایسه دو نوع استنت در نوع دارویی کمتر است.

 

 

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد استنت گذاری اینجا را کلیک کنید

دکتر مهرداد اقدسی، فوق تخصص درمان واریس پا در تهران

۱۱ شهریور ۹۹ ، ۲۳:۲۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

فواید آنژیوپلاستی بعد از یک حمله‌ی قلبی

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1396/2/27/6235104_984.jpg

آنژیوپلاستی


برای فردی که دچار گرفتگی رگهای کرونر قلب شده است با کمک آنژیوپلاستی و روشهای دیگر میتوان خونرسانی به عضله قلب را بهبود بخشید و یا در موارد اختلالات دریچه ای قلب، با کمک روش های جراحی جلوی پیشرفت نارسائی قلب را گرفت.

 مهمترین مرحله درمان دارویی نارسائی قلبی است که با توجه به شدت علائم بیمارو نوع نارسائی قلب، درمان داروئی باید در مرحله اول تشخیص برای بیمار شروع شود و در کنار ان اصلاح سبک زندگی، رژیم غذایی مناسب و کم نمک و فعالیت بدنی مناسب با وضعیت بیمار نیز توصیه میشود.

https://www.salamooz.com/uploads/files/salamooz/1397/07/15380810144747.jpg

فواید آنژیوپلاستی بعد از یک حملهی قلبی چیست؟

با توجه به مطالعات انجمن آنژیوگرافیِ قلب وعروق، آنژیوپلاستی برای درمانِ حملاتِ قلبی نجات‌بخش است. این روش، برای برقراریِ مجددِ جریانِ خون به قلب بسیار موثر است. هر چه پزشک سریع ترخون رسانی را برقرار کند، آسیبِ کمتری به عضله‌ی قلب وارد می‌شود.

https://drhsnajafi.com/wp-content/uploads/2016/04/zm3nzqq5iyeuxjuyaja4.jpg

بعد از آنژیوپلاستی باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

احتمالا پس از انجام عمل آنژیوپلاستی عروق کرونر باید یک روز بستری بمانید و قلبتان پایش شود. مادامی که در بیمارستان هستید معمولا پزشک داروی ضد انعقاد خون جهت پیشگیری از تشکیل لخته و داروهایی جهت آرام نمودن شریان ها و اسپاسم های کرونری که ممکن است موجب حمله قلبی شوند، تجویزمی کند. شما احتمالا می توانید پس از یک هفته از انجام آنژیوپلاستی به کار و برنامه های عادی خود بپردازید.

 

https://www.yjc.ir/

https://www.salamooz.com/

https://drhsnajafi.com/

۰۹ شهریور ۹۹ ، ۰۱:۴۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

درمان خانگی چربی خون بالا

چربی خون نرمال چند است؟

طبق استاندارد سازمان ملی خون، ریه و قلب آمریکا، میزان کل کلسترول مجاز بدن، کمتر از ۲۰۰ میلی گرم به ازای هر دسی لیتر، میزان کلسترول بد کمتر از ۱۰۰ میلی گرم و حد مطلوب برای کلسترول خوب بدن چیزی حدود ۶۰ میلی گرم بر دسی لیتر است.

عوامل خطر ابتلا به چربی خون بالا چه چیزهایی هستند؟

#افراد چاق و دارای اضافه وزن

#افرادی که از رژیم غذایی سالمی برخوردار نیستند.

#افراد سیگاری

#افراد مبتلا به دیابت

#افرادی که تحریک بدنی کمی دارند.

# افرادی که مسن‌تر هستند

#افرادی که ذاتا استعداد ابتلا به چربی خون بالا دارند و بیماری‌ای به نام هایپرکلسترولمی فامیلی دارند.

درمان خانگی و گیاهی چربی خون بالا

درمان چربی خون با گشنیز

یک الی دو قاشق چای خوری از دانه های گشنیز را داخل آب ریخته و اجازه دهید به مدت یک الی دو دقیقه بجوشد. بعد از سرد شدن آن را مصرف کنید.

استفاده مکرر از این دمنوش می تواند چربی خون شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

درمان چربی خون بالا با سیر

سیر حاوی مقدار زیادی آلیسین است که می تواند کلسترول اضافی در کبد را مهار کند. شما می توانید از سیر بعنوان یک چاشنی مواد غذایی استفاده کنید.

کاهش چربی خون بالا با دانه های روغنی

بادام زمینی و بادام سرشار از فیبر هستند که می توانند به کاهش کلسترول کمک کنند. گردو نیز می تواند به کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول کمک کند. جوانه لوبیا نیز سرشار از ویتامین سی و فیبر است که می تواند چربی خون بالا را کاهش دهد.

کاهش چربی خون بالا با سرکه سیب

یک قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک فنجان اب اضافه کنید و دو تا سه بار در طول روز بنوشید. این درمان را حداقل به مدت یک ماه دنبال کنید.

همچنین می توانید ۳ قاشق چای خوری عسل را با دو فنجان آب ولرم مخلوط کنید و در نهایت سه قاشق چای خوری سرکه سیب به آن اضافه کنید و دو بار در روز از این نوشیدنی میل کنید.

کاهش چربی خون با بلغور جو دو سر

بلغور جو دو سر برای پیشگیری و درمان بیماری هایی که در بدن وجود دارند از جمله چربی خون و کلسترول بالا استفاده می شود. بلغور جو دو سر حاوی فیبر است که برای کاهش جذب کلسترول بد موثر است. خوردن مرتب جوی دوسر به بهبود وضعیت کلسترول بالا کمک می کند.

 

منبع:

1پزشک

 

۰۹ شهریور ۹۹ ، ۰۱:۱۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

چه مناطقی تحت پوشش برنامه مهاجرت شمالی و روستایی کانادا هستند؟

شهر های برنامه مهاجرتی مناطق شمالی و روستایی کانادا

در حال حاضر ۹ جامعه وجود دارند که تحت پوشش برنامه مهاجرت شمالی و روستایی (RNIP) هستند، که به این ۹ مقصد، ناحیه کوتنای غربی، بریتیش کلمبیا اضافه شده است. بسیاری از این جوامع درخواست‌های جدید را می‌پذیرند و در حال حاضر بحران کووید-۱۹ باعث شده بعضی از جوامع تنها درخواست کسانی را بپذیرند که در ناحیه مورد نظر زندگی می‌کنند.

در برنامه مهاجرت به شهر های کوچک کانادا، ۹ جامعه ای که درخواست‌های مربوط به این برنامه را قبول می‌کنند، عبارتند از:

  • کلارشلم، آلبرتا
  • ناحیه وست کوتنی، بریتیش کلمبیا
  • ورنون، بریتیش کلمبیا
  • آلتونا/ راینلند، منیتوبا
  • براندون، منیتوبا
  • سالت سنت ماری، اونتاریو
  • سادبری، اونتاریو
  • تاندربی، اونتاریو
  • تیمونز، اونتاریو

چگونه برای برنامه مهاجرتی مناطق روستایی کانادا اقدام کنیم؟

برای اقدام جهت برنامه مهاجرتی شمالی و روستای، متقاضیان باید بتوانند دو معیار را برآورده کنند. اول این که تمامی متقاضیان باید قادر به برآورده ساختن الزامات مشخص شده از جانب سیستم مهاجرتی فدرال کانادا باشند. دوم این که متقاضیان باید الزامات اضافی درخواست شده از جانب جوامع حاضر در این برنامه را برآورده سازند.

شایستگی‌های فدرال برای برنامه مهاجرتی شمالی و روستایی

متقاضیان علاقه مند به مهاجرت به کانادا از طریق برنامه مهاجرتی شمالی و روستایی باید الزاماتی که توسط دولت فدرال کانادا تعیین شده اند را برآورده سازند. با این حال، توجه داشته باشید که متقاضیان باید به طور همزمان قادر به برآورده ساختن الزامات مشخص شده از جانب جامعه حاضر در برنامه مهاجرتی که برای خود انتخاب کرده اند نیز باشند.

 

 

موسسه حقوقی اپلو | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

 

 

۰۷ شهریور ۹۹ ، ۱۸:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار