https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1396/2/27/6235104_984.jpg

آنژیوپلاستی


برای فردی که دچار گرفتگی رگهای کرونر قلب شده است با کمک آنژیوپلاستی و روشهای دیگر میتوان خونرسانی به عضله قلب را بهبود بخشید و یا در موارد اختلالات دریچه ای قلب، با کمک روش های جراحی جلوی پیشرفت نارسائی قلب را گرفت.

 مهمترین مرحله درمان دارویی نارسائی قلبی است که با توجه به شدت علائم بیمارو نوع نارسائی قلب، درمان داروئی باید در مرحله اول تشخیص برای بیمار شروع شود و در کنار ان اصلاح سبک زندگی، رژیم غذایی مناسب و کم نمک و فعالیت بدنی مناسب با وضعیت بیمار نیز توصیه میشود.

https://www.salamooz.com/uploads/files/salamooz/1397/07/15380810144747.jpg

فواید آنژیوپلاستی بعد از یک حملهی قلبی چیست؟

با توجه به مطالعات انجمن آنژیوگرافیِ قلب وعروق، آنژیوپلاستی برای درمانِ حملاتِ قلبی نجات‌بخش است. این روش، برای برقراریِ مجددِ جریانِ خون به قلب بسیار موثر است. هر چه پزشک سریع ترخون رسانی را برقرار کند، آسیبِ کمتری به عضله‌ی قلب وارد می‌شود.

https://drhsnajafi.com/wp-content/uploads/2016/04/zm3nzqq5iyeuxjuyaja4.jpg

بعد از آنژیوپلاستی باید چه اقداماتی انجام دهیم؟

احتمالا پس از انجام عمل آنژیوپلاستی عروق کرونر باید یک روز بستری بمانید و قلبتان پایش شود. مادامی که در بیمارستان هستید معمولا پزشک داروی ضد انعقاد خون جهت پیشگیری از تشکیل لخته و داروهایی جهت آرام نمودن شریان ها و اسپاسم های کرونری که ممکن است موجب حمله قلبی شوند، تجویزمی کند. شما احتمالا می توانید پس از یک هفته از انجام آنژیوپلاستی به کار و برنامه های عادی خود بپردازید.

 

https://www.yjc.ir/

https://www.salamooz.com/

https://drhsnajafi.com/