بیمارستان آنلاین من

دانستنی های پزشکی و سلامتی

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

از فاضلاب تصفیه شده جهت چه کاری استفاده می شود؟

انواع فاضلاب تولیدی

از نظر منابع تولید، فاضلاب را می توان ترکیبی از مایع یا فضولاتی دانست که از مناطق مسکونی ، اداری و تاسیسات تجاری و صنعتی تولید شده است. تصفیه فاضلاب فرآیندی است که در آن فاضلاب تولید شده در بخش صنعتی و خانگی که دارای میزان آلایندگی بالا، حاوی انواع میکروب های بیماریزا، مواد شیمیایی و سمی است را تصفیه و گندزدایی می کند و پساب تصفیه شده قابلیت استفاده مجدد و حتی قابلیت شرب را دارا است. از فاضلاب تصفیه شده جهت تغذیه آب های زیرزمینی، تخلیه به آب های سطحی، آبیاری فضای سبز و مصارف کشاورزی و مقاصد دیگر استفاده می شود.

پکیج تصفیه فاضلاب

برای تصفیه فاضلاب بایستی از تصفیه خانه مرکزی و یا پکیج تصفیه فاضلاب استفاده کرد. فاضلاب تولیدی در بخش خانگی و صنعتی پس از انتقال به تصفیه خانه، مورد تصفیه قرار می گیرد. بر روی فاضلاب کلیه مراحل فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی در تصفیه خانه فاضلاب انجام می شود و پساب تصفیه شده به محیط زیست تخلیه می شود. در مواردی که امکان جمع آوری فاضلاب و ساخت تصفیه خانه مرکزی وجود ندارد از پکیج های تصفیه فاضلاب برای تصفیه استفاده می شود. پکیج تصفیه فاضلاب محفظه های پورتابل و قابل حمل می باشند که تمامی واحد ها و تجهیزات مورد نیاز جهت تصفیه فاضلاب را دارا می باشد.

 از پکیج های تصفیه فاضلاب به منظور تصفیه انواع فاضلاب های انسانی، بهداشتی، صنعتی و فاضلاب بیمارستان استفاده می شود. پساب تصفیه شده توسط پکیج تصفیه فاضلاب را می توان بدون نگرانی و مخاطرات محیط زیستی جهت کشاورزی و آبیاری فضای سبز، تخلیه به آب های سطحی و چاه جاذب استفاده کرد. در مناطقی که دسترسی به منابع آبی محدود است می توان پساب تصفیه شده را با سیستم اسمز معکوس به صورت کامل تصفیه کرد و جهت مصارف انسانی و صنعتی مورد استفاده قرار داد.

پکیج های تصفیه فاضلاب شرکت پاکان پالایش البرز با بهره گیری از فناوری روز دنیا در زمینه علم مهندسی تصفیه فاضلاب و همچنین تجربۀ چندین ساله خود در زمینه تولید، ساخت و اجرای پکیج تصفیه فاضلاب  در حال حاضر توانسته است با وجود بسترهای لازم از قبیل کارخانه مجهز و واحد های خدمات پس از فروش و خدمات فنی، به عنوان یکی از بزرگترین و کارآمدترین شرکت ها در زمینه مهندسی آب و فاضلاب در سطح کشور شناخته شود.

 

منبع متن:

https://www.afkarnews.com/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C-26/1017043-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D9%BE%DA%A9%DB%8C%D8%AC-%D8%AA%D8%B5%D9%81%DB%8C%D9%87-%D9%81%D8%A7%D8%B6%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D9%BE%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C%D8%B4

۲۴ آذر ۹۹ ، ۰۳:۳۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

دستگاه لیزر الکساندرایت، گزینه ای مناسب برای موهای زبر

لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت سرعت تکرار بالاتری نسبت به لیزرهای دیگر و افزایش اندازه ناحیه درمانی دارد، بنابراین می توان گفت بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوشش سریع مناطق بزرگی از پوست است. عمق نفوذ الکساندرایت، بسیار خوب است (نور، ملانین موجود در اپیدرم را دور می زند و هدف اصلی آن ماده سیاه فولیکول مو است) و این لیزر یکی از سریع ترین و موثرترین روش های موجود لیزر موهای زائد است که به تعداد جلسات​​ درمانی کمتری نیاز دارد.

علاوه بر این، ثابت شده است که در رفع موهای نازک تر نسبت به سایر لیزرها بسیار موثرتر است. دستگاه لیزر الکساندرایت، گزینه ای مناسب برای موهای زبر است. نقطه ضعف این لیزر، سرعت نفوذ سریع آن است که می تواند باعث شود در هنگام لیزر مقدار کمی درد، احساس شود.

طول موج این نوع لیزر کمی بیشتر از نمونه های دیگر است (البته نه به اندازه Nd: YAG) و باعث می شود در طیف وسیعی از رنگ پوست، قابل استفاده باشد. علیرغم طول موج بالای آن، به دلیل جذب زیاد ملانین، هنوز خطر تغییر رنگدانه روی پوست تیره وجود دارد، بنابراین بهترین استفاده در انواع پوست I تا III است. اگرچه می توان آن را تا نوع IV نیز استفاده کرد، اما درمان در انواع بالاتر پوست معمولاً کمتر موثر است.

توجه داشته باشید که در واقع “الکساندرایت” مکانیسم لیزر بوده و بر خلاف تصور عموم برند دستگاه نمی باشد. دستگاه های لیزر زیادی وجود دارند که طول موج الکساندرایت را تولید می کنند. یکی از بهترین دستگاه های طول موج الکساندرایت، دستگاه لیزر جنتل مکس پرو ساخت کمپانی کندلا است که بسیاری از بازیگران هالیوود از جمله کیم کارداشیان نیز از آن استفاده کرده اند.

 یکی از مزیت های مهم دستگاه کندلا، مجهز بودن آن به سیستم خنک کننده، جهت کاهش درد، سوزش و التهاب است. 

لیزر روبی ( Ruby )

لیزر روبی به عنوان قدیمی ترین نوع دستگاه لیزر موهای زائد شناخته می شود. با توجه به میزان جذب بالای ملانین آن، توصیه نمی شود از لیزر روبی بر روی پوست تیره استفاده کنید زیرا باعث تغییر رنگ پوست و حتی ایجاد زخم می شود. این دستگاه، حاوی یک سیستم خنک کننده داخلی است که خطر سوزش و سایر عوارض جانبی را به حداقل می رساند. علاوه بر اثر خنک کنندگی، دو ثانیه تأخیر بین هر پالس لیزر، درمان با روبی را به یکی از کم دردترین لیزرها برای از بین بردن موهای زائد در بازار تبدیل می کند.

با این حال، نکات منفی آن شامل سرعت تکرار کندتر نسبت به انواع دیگر لیزرها، محدودیت استفاده از آن برای پوست های تیره و همچنین کوچک بودن ناحیه پروب برای درمان است. این بدان معنی است که بیشتر افراد برای دیدن نتایج طولانی مدت در مقایسه با برخی از انواع دیگر لیزرهای موجود، به تعداد جلسات بیشتری نیاز دارند.

 

ادامه مطلب...

 

۰۲ آذر ۹۹ ، ۰۳:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

دلایل ریزش مو

چه چیزی سبب ریزش مو می شود؟

ریزش مو می تواند ناشی از موارد زیر باشد:

  • تشدید فاز ریزش مو: ریزش موی تلوژن
  • کاهش رشد مو: ریزش موی آناژن
  • نازک و ضعیف شدن مو های ضخیم: ریزش موی طبق یک الگو
  • ناهنجاری های مادرزادی یا اکتسابی ساقه مو
  • بیماری التهابی پوست که به پیاز مو آسیب زده یا آن را از بین می برد.

ریزش موی سکه ای چیست؟

ریزش موی سکه ای یا ناحیه ای یک بیماری خود ایمنی است که ۱ تا ۲ درصد جامعه را تحت تاثیر قرار داده و با ریزش کامل یا نسبی مو ها همراه است. با اینکه این ریزش معمولا در مو های سر اتفاق می افتد اما امکان بروز آن در نواحی دیگر نیز وجود دارد.

به طور کلی، علائم اولیه این نوع ریزش مو، نواحی گرد یا بیضوی شکل ریزش مو است. با اینکه امکان خارش یا درد اندک در این نواحی وجود دارد اما معمولا بدون علامت هستند. پوست ناحیه ریزش مو، ظاهری طبیعی و بدون جای آسیب دارد. در حین معاینه بالینی، مو های نزدیک نواحی ریزش مو، نازک تر بوده، با رفتن به سمت ریشه، نازک تر شده و شکلی شبیه به علامت تعجب را تشکیل می دهد.

خود ایمنی بودن ریزش موی سکه ای، همزمانی آن با دیگر بیماری های ژنتیکی همچون پیسی، بیماری تیروئیدی هاشیموتو، بیماری آدیسون و پلی اندوکرینو پاتی خود ایمنی را توجیه می کند. علاوه بر این موارد، ریزش موی سکه ای به طور فراوان با درماتیت آتوپیک و سندرم داون همراه می شود. صرف نظر از طبیعت خود ایمنی ریزش موی سکه ای، عوامل دیگری نیز با این بیماری ارتباط دارند که موارد زیر از جمله آن ها هستند:

  • استرس فیزیکی یا روانی مزمن یا دارای شدت زیاد (تب، التهاب و بدخیمی ها)
  • آسیب ناحیه ای
  • عفونت های باکتریایی و ویروسی
  • بارداری
  • اختلالات هورمونی
  • مواد شیمیایی
  • واکنش های حساسیتی
  • تغییرات فصلی

 

منبع خبر:

https://www.hamshahrionline.ir/news/564945

۰۲ آذر ۹۹ ، ۰۲:۵۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار