بیمارستان آنلاین من

دانستنی های پزشکی و سلامتی

۱۸ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

مزایای دستگاه حضور و غیاب در سازمان‌ها و ادارت

مزایای دستگاه حضور و غیاب در سازمان‌ها و ادارت

کاربرد اصلی این نرم افزارها، ثبت و کنترل حضور و غیاب کارمندان سازمان است. با این حال، کاربرد آن‌ها به ثبت کردن محدود نمی‌شود. این نرم افزارها مزایای بسیاری دارند که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

۱. دقت بالا و حذف خطا

اگر انسان‌ها و مدیران بخواهند کار حضور و غیاب کارکنان را بطور دستی ثبت و ضبط کنند، حتما در طول دوران کاری‌شان دچار خطا می‌شوند. این خطاها حتی در صورتی که این افراد از دستگاه‌ها و کامپیوترها استفاده کنند، باز هم رخ می‌دهد چون بروز خطا توسط انسان در هر صورت محتمل است.

سیستم‌های کنترل تردد می‌توانند زمان ورود و خروج را به طور دقیق ثبت کنند و از آن‌ها می‌شود برای به حداقل رساندن خطاهای اجتناب ناپذیر و همینطور کاهش هزینه‌ها استفاده کرد. این اطلاعات دقیق به برنامه‌ریزی بهتر نیز کمک می‌کند.

۲. کاهش هزینه ها

بله! سیستم‌های کنترل تردد هزینه‌ها را کاهش می‌دهند. این نرم افزارها با گزارش‌دهی دقیق زمان‌ها و با جلوگیری از تقلب در حضور کارمندان و ثبت درست غیبت‌ها و تاخیرها، سبب می‌شوند تا پرداخت حقوق اضافی و نابجا صورت نگیرد و در نتیجه، هزینه‌ها کاهش پیدا کنند.

۳. افزایش بهره وری و کارایی

نظارت بر حضور و غیاب و ثبت تردد کارکنان به صورت دستی، کاری وقت‌گیر، پرزحمت و هزینه‌بر است. با سیستم‌های اتوماتیک می‌توانید بخش قابل توجهی از زمان خود را به جای ثبت تردد، بر روی امور مهم‌تری صرف کنید. با ترکیب داده‌های صحیح و دقیق با زمان و زحمت صرفه‌جویی شده، بهره وری و درنتیجه سود شرکت افزایش پیدا می‌کند.

۴. شفافیت و دسترسی سریع

گاهی نیاز دارید تا تمام غیبت‌های از قبل اعلام شده و نشده کارکنان را یکجا ببینید. انجام این کار با دستگاه حضور و غیاب و سیستم کنترل تردد، تنها با یک کلیک امکان پذیر است و می‌توانید به طور دقیق، گزارشات مدت زمان کار در سازمان را بر اساس ساعت مشاهده کنید. در صورت وجود داده‌های متمرکز و دقیق، کارفرمایان می‌توانند سیاست‌های جدیدی برای ورود و خروج کارمندان، ساعات کاری، فرهنگ کاری، عملکرد افراد، دستمزد، پرداختی‌ها و سایر موارد مرتبط با کار وضع کنند.

۵. مدیریت بی دردسر گردش کار

گردش کار شامل تمام فعالیت‌های لازم جهت تکمیل یک کار مشخص است. یک سیستم و دستگاه حضور و غیاب با عملکرد مناسب، می‌تواند داده‌ها را به طور شفاف نشان دهد و مدیر نیز با دسترسی سریع و اتوماتیک به آن‌ها می‌تواند درخواست‌های خروج، اضافه کار و سایر موارد را فورا و بدون نیاز به ارتباط مستقیم تایید کند. با این وجود، برنامه ریزی سنتی و دستی کاری دشوار است. دستگاه حضور و غیاب و سیستم کنترل تردد، همچنین در پیش بینی ظرفیت کار، منابع و بودجه به مدیران کمک می‌کند.

۶. رهگیری همزمان

نرم افزار حضور و غیاب تحت وب و دستگاه های حضور و غیاب آنلاین می‌توانند بلافاصله کارکنان را رهگیری کنند و تمام اطلاعات به صورت آنلاین و همزمان در دسترس است.

۷. امنیت

اغلب نرم افزار‌ها در دستگاه حضور و غیاب بر پایه سیستم‌های امنیتی قدرتمند طراحی شده‌اند و از تقلب افراد جلوگیری می‌کنند. همچنین، هزینه‌های ناشی از فراموشی پین کد و گم شدن آی‌دی کارت‌ها را کاهش می‌دهند. این سیستم‌ برای سازمان‌هایی که در آن‌ها، امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است، می‌تواند بسیار سودمند باشد.

۸. انطباق ساعات کار

داده‌ها و اطلاعات ناصحیح، شرکت‌ها را مشمول هزینه‌های بالایی می‌کند؛ به عنوان مثال، منجر به پرداخت حقوق بالا و نابجا به کارکنان می‌شود. همچنین ممکن است حقوق کارکنان به اندازه‌ای که باید پرداخت نشود؛ مثلا ساعات اضافه کاری در نظر گرفته نشود. این سیستم‌ها می‌توانند با تطابق ساعات کار با لیست حقوق و دستمزد، این فرایند را تا جای ممکن ساده کنند و امور را تسهیل ببخشند. 

 

برای مطالعه مطالب بیشتر در مورد مزایای دستگاه حضور و غیاب در سازمان‌ها و ادارات اینجا را کلیک کنید

 

سامانه حضور و غیاب تحت وب دینگ

۲۷ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۰:۳۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

درمان خانگی حساسیت به پوشک

برخی والدین ترجیح می دهند با استفاده از گزینه های طبیعی، درمان بثورات کودک خود را انجام دهند. خوشبختانه ، چندین راه حل ممکن است کمک کند.

شیر مادر

در مورد درمان بثورات پوشک ، استفاده از شیر مادر ممکن است کمک کند. کافی است چند قطره شیر خود را روی قسمت آسیب دیده اضافه کنید و بگذارید خشک شود. بعد از این کار، پوشک کودک خود را تعویض کنید.  

جوش شیرین

یک روش درمانی دیگر که می تواند به شما در مقابله با بثورات پوشک یا حساسیت کودک کمک کند، جوش شیرین است. جوش شیرین می تواند سطح pH پوست کودک شما را تنظیم کند، در حالی که به خلاص شدن از شر هر گونه قارچ یا باکتری روی پوست آنها کمک کند.

فقط کافی است دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب گرم مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود، سپس روی ناحیه تحریک شده بمالید. بگذارید تا خشک شود.

روغن نارگیل

از چه روش دیگری می توانید برای کاهش علائم بثورات پوشک استفاده کنید؟ می توانید روغن نارگیل را امتحان کنید زیرا این روغن طبیعی به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچ شناخته شده است.

برای این درمان، نصف قاشق غذاخوری روغن نارگیل تهیه کنید و آن را روی محلی که بثورات یافت می شود بمالید. بعد از شستن پوست با آب گرم و خشک کردن آن ناحیه، روغن نارگیل را به محل مورد نظر بمالید .

آلوئه ورا

یکی دیگر از داروهای طبیعی که می تواند به تسکین پوست تحریک شده کمک کند، آلوئه ورا است. ژل موجود در این گیاه می تواند در التهاب شدید اعمال شود تا احساس تسکین دهنده ای روی پوست ایجاد کند.

به سادگی برگ را برش داده و آن را باز کنید تا ژل داخل آن بیرون بریزد. آن را روی بثورات بمالید و بگذارید تا خشک شود.

سرکه سیب

ماهیت اسیدی این سرکه ممکن است در از بین بردن سوزش های پوستی ناشی از عفونت مخمر کمک کند. یک فنجان از این سرکه را در آب حمام کودک خود و یا پارچه پوشک کودک بریزید تا بثورات را درمان کنید

 

ادامه مطلب...

 

جذاب، کامل

پوشک نوزاد بیبی کینگ

۲۶ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۱:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

نرم افزار فروشگاهی تحت وب

در دنیای امروز با وسیع شدن کسب و کارها و توسعه ی حجم مبادلات، دیگر استفاده از روش های سنتی ( ثبت دستی در دفاتر ) پاسخگوی نیاز کنترل مالی شرکت ها نیستد. خوشبختانه کامپیوترها توانسته اند نقش بسیار موثری در این فرآیندها داشته باشند.به نرم افزار هایی که بر پایه مفاهیم حسابداری به حسابداران در جهت آسان نمودن کارها کمک می کنند، نرم افزار حسابداری می گویند.

نرم افزار فروشگاهی تحت وب

نرم افزار فروشگاهی تحت وب پیوند، سیستمی یکپارچه است که با سامانه های حسابداری، مالی، خرید و فروش، ‌خزانه‌داری، اموال و دارایی های ثابت، ثبت حقوق و دستمزد و ... به صورت تحت وب می باشد. نرم افزار فروشگاهی پیوند محیطی بسیار ساده و جذاب و کاربرپسند دارد که سرعت بالایی داشته و صدور فاکتور به صورت آنلاین انجام میشود همچنین پرداخت می تواند توسطنقدی، کارت بانکی، اعتباری یا کارت هواداری. با راه حل جامع فروشگاهی پیوند، می تواند انجام شود.

نرم افزار حسابداری تحت وب حسابی

ویژگی های نرم افزار حسابداری آنلاین حسابی به شرح زیر است:

1-نرم افزار حسابی  نسبت به نرم افزارهای آفلاین بسیار مقرون به صرفه تر است.

2-امکان دسترسی امن در ۲۴ ساعته شبانه روز، از تمام نقاط دنیا و با هر گجتی وجود دارد.

3-احراز هویت دو مرحله ای از طریق پیامک که امنیت اطلاعات شما را چند برابر می کند.

4-در نرم افزار حسابداری حسابی می توان به صورت همزمان از ارزهای مختلف استفاده کرد.

5-حسابی با تکنولوژی نوین رایانش ابری طراحی شده و بر این اساس کلیه امکانات و نیازمندی های مالی و حسابداری شما را با کمترین هزینه و به صورت آنلاین در اختیارتان می گذارد.

نرم افزار حسابداری تحت وب حسابی

ویژگی های نرم افزار حسابداری آنلاین حسابی به شرح زیر است:

1-نرم افزار حسابی  نسبت به نرم افزارهای آفلاین بسیار مقرون به صرفه تر است.

2-امکان دسترسی امن در ۲۴ ساعته شبانه روز، از تمام نقاط دنیا و با هر گجتی وجود دارد.

3-احراز هویت دو مرحله ای از طریق پیامک که امنیت اطلاعات شما را چند برابر می کند.

4-در نرم افزار حسابداری حسابی می توان به صورت همزمان از ارزهای مختلف استفاده کرد.

5-حسابی با تکنولوژی نوین رایانش ابری طراحی شده و بر این اساس کلیه امکانات و نیازمندی های مالی و حسابداری شما را با کمترین هزینه و به صورت آنلاین در اختیارتان می گذارد.

 

ادامه مطلب...

۲۵ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۶:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

علائم دایسکشن

علت دایسکشن آئورت

اصلی‌ترین عامل به وجود آورنده ی دایسکشن آئورت (که البته قابل جلوگیری است) فشار خون است. با گذشت زمان، فشار خون، دیواره آئورت را ضعیف می‌کند و باعث می‌شود تا دیواره داخلی آئورت نیز همزمان با آن شکافته شود. این شکاف دیواره داخلی، آئورت را در معرض فشار خون بالا قرار می‌دهد و باعث می‌شود تا دیواره قلب در نتیجه فرایند دایسکشن بیشتر شکافته شود. در اثر این اتفاق، خون از دو مجرا جریان می‌یابد.

از جمله دیگر عوامل خطرناک دایسکشن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

⛔ ابتلا به آنوریسم آئورت (بزرگ شدن یا بیرون‌زدگی دیواره آئورت)

⛔ سابقه دایسکشن در یکی از اعضای خانواده

⛔وجود بیماری‌های قلبی خاص مانند: دریچه آئورت دولتی (دولبه بودن آئورت)

⛔ سندروم مارفان یا سندروم اهلرز-دانلوس (این دو بیماری موروثی هستند و باعث اختلال در رگ‌های خونی و بافت‌های همبند می‌شوند)

⛔ یکی دیگر از عواملی که ممکن است باعث ایجاد دایسکشن آئورت شود، عمل قلب باز یا آنژیو است که البته احتمال آن بسیار کم است.

علائم دایسکشن

از جمله علائم دایسکشن می توان به وجود دردهایی در قفسه سینه، کمر، پهلو، شکم و یا پا اشاره داشت. این نوع درد می تواند به صورت های زیر باشد:

  • تیر کشیدن و احساس درد شدید
  • دردی که به ‌صورت ناگهانی و حمله‌ای اتفاق می‌افتد.
  • دردی که به قسمت‌های دیگر شعاع می‌افکند و گسترش می‌یابد.

از جمله آسیب های نورولوژیکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

🚫 کما یا اختلال در هوشیاری

🚫 فلج شدن

🚫 بی حس شدن شدید اندام‌ها

🚫 دشواری در حرف زدن یا نامفهوم بودن آن‌ها

🚫 احساس سرگیجه یا غش کردن

🚫 دشواری در تنفس/ کوتاه بودن یا تنگی نفس

 

ادامه مطلب...

 

دکتر رضا مطلوب

فوق تخصص عروق و تروما

۲۴ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۱:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

دلایل عفونت ادراری

چه چیزی باعث بروز عفونت مثانه میشود؟

عفونت مثانه اغلب به دلیل ورود باکتری به پیشاب‌راه و سپس مثانه رخ می‌دهد. پیشاب‌راه لوله‌ای است که ادرار را از بدن خارج می‌کند. این باکتری‌ها وقتی وارد مثانه می‌شوند، به دیواره مثانه می‌چسبند و باعث التهاب و عفونت می‌شوند که به آن التهاب مثانه یا سیستیت گفته می‌شود. این باکتری‌ها می‌توانند از مثانه به سمت کلیه‌ها هم حرکت کنند و باعث بروز عفونت کلیه شوند.

چندین عامل می‌توانند ریسک عفونت مثانه را افزایش دهند. این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • رابطه جنسی مکرر
  • رابطه جنسی با فرد جدید
  • استفاده از دیافراگم یا مواد اسپرم‌کش برای جلوگیری از بارداری
  • ادرار نکردن بلافاصله پس از رابطه جنسی
  • دیابت
  • داشتن عفونت مثانه یا کلیه در دوازده ماه گذشته
  • تغییرات در دستگاه ادراری

علائم عفونت ادراری

علائم عفونت ادراری شامل موارد زیر می‌شود:

  • درد یا سوزش در هنگام دفع ادرار
  • نیاز مکرر یا ضروری به ادرار کردن اما دفع مقادیر اندک ادرار
  • احساس ناراحتی در قسمت تحتانی شکم
  • ادرار بدبو
  • ادرار کدر
  • وجود خون در ادرار

عفونت کلیه هم علائم مشابهی دارد اما موارد زیر هم می‌توانند علامت عفونت کلیه باشند:

  • تب
  • درد پشت یا پهلو یا کشاله ران
  • تهوع یا استفراغ

پزشک پس از شنیدن علائم مریض و انجام آزمایش ادرار می‌تواند عفونت مثانه را تشخیص دهد. در آزمایش ادرار، وجود گلبول سفید در ادرار و علائم التهاب چک می‌شود که نشان دهنده عفونت هستند.

اگر پزشک مشکوک به عفونت مثانه باشد، کشت ادرار را تجویز می‌کند. کشت ادرار یک تست آزمایشگاهی است که برای شناسایی باکتری‌های مختلف موجود در نمونه ادرار به کار می‌رود.

کشت ادرار در موارد زیر تجویز می‌شود:

  • وجود علائمی که در عفونت مثانه معمول نیستند.
  • عفونت مکرر مثانه
  • عفونت مثانه مقاوم به درمان آنتی‌بیوتیکی
  • عدم بهبود علائم در فاصله 24 تا 48 ساعت پس از شروع مصرف آنتی‌بیوتیک
  • بارداری

منبع...

دکتر حسین کرمی متخصص جراحی کلیه، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی

 

۲۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۲۳:۲۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

آیا زگیل تناسلی نوعی سرطان است!

علائم زگیل تناسلی در مردان

اغلب مردانی که مبتلا به زگیل تناسلی می شوند، علائمی مشخصی ندارند و در برخی از آن ها زگیل یا گوشت اضافه مشخص است.

محل بروز زگیل تناسلی در مردان می تواند اندام زیر باشد:

  • آلت تناسلی
  • بیضه ها
  • مقعد
  • کشاله ران و ران
  • زبان و سقف دهان

زگیل تناسلی می تواند کوچک یا بزرگ، تخت یا برآمده یا به صورت گل کلمی باشد. همچنین زگیل ها می تواند به تکی یا گروهی در اطراف آلت تناسلی، بیضه ها و نواحی تناسلی پدیدار شوند. جالب است بدانید که درد زگیل تناسلی تقریباً حس نمی شود اما به هر حال می تواند احساس ناخوشایندی را ایجاد کند.

آیا زگیل تناسلی نوعی سرطان است!

خیر، زگیل تناسلی از نوع ویروس است و از نوع سرطان نیست اما تأثیر مخرب عفونت ها بر بدن می تواند باعث ایجاد سرطان شود. پزشک ممکن است حتی تا یک سال پس ابتلای فرد به اچ پی وی، نتواند سرطان را تشخیص دهد زیرا سرعت تغییراتی که ویروس HPV در سلول ها به وجود می آورد، بسیار کند است.

علائم سرطان مقعد در اثر زگیل تناسلی

  • خونریزی، درد، بیحالی و خارش مقعد
  • تورم غدد لنفاوی در ناحیه مقعد و کشاله ران
  • تغییر در عادات گوارشی یا شکل مدفوع

علائم سرطان آلت تناسلی

  • تغییر بافت آلت تناسلی، مانند تغییر رنگ، نازک شدن پوست و بازسازی بافت
  • خال یا زائده گوشتی دردناک یا بدون درد بر روی آلت تناسلی که احتمالاً با خونریزی همراه است.

منبع:

https://www.asriran.com/fa/news/717882

 

۲۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۳:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

مزایای میکرونیدلینگ

مزایای میکرونیدلینگ

قبل از این که بخواهید به اقدامات لازم پس از پروسه درمانی فکر کنید، باید متوجه شوید که میکرونیدلینگ چه مزایایی برایتان به همراه دارد. میکرونیدلینگ در مطب تخصصی پوست ما می تواند نکات مثبتی را به همراه داشته باشد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • بهبود ظاهر خطوط ریز و چین و چروک های عمیق روی پوست
  • کاهش ظاهر زخم ها ( از جمله زخم های باقی مانده در اثر جوش ها)
  • نرم کردن بخش های کشیده شده پوست
  • روشن شدن نقاط تغییر رنگ یافته پوست به دلیل نور آفتاب و یا افزایش سن
  • کاهش منافذ پوستی
  • داشتن پوستی یکدست و محکم
  • کاهش ظاهر رگ های عنکبوتی و مویرگ های شکسته شده
  • برگشت تقارن به ظاهر و رنگ پوست

بعد از میکرونیدلینگ چکار نکنیم؟

در کنار ایجاد تغییرات در نحوه مراقبت از پوست پس از پروسه میکرونیدلینگ، باید از موارد زیر اجتناب نمایید:

تا ۷۲ ساعت پس از پروسه درمانی

  • نور مستقیم خورشید
  • شنا کردن
  • تعریق، ورزش، فعالیت های فیزیکی شدید که منجر به عرق کردن می شوند.
  • برنزه کردن پوست

تا یک هفته پس از پروسه درمانی

  • برس های پاک سازی پوست
  • هیدروکسی اسید های آلفا و بتا
  • رتینول ( ویتامین A )
  • اسکراب های ویتامین سی ( فرمولی با اسید پایین)
  • هر چیزی که به عنوان محصول « فعال » در مراقبت از پوست شناخته می شود.

حتی در روز های عادی، این بسیار مهم است که از پوست خود به آرامی مراقبت کنید و از محصولاتی بهره بگیرید که در کنار تاثیر خوبی که دارند از آسیب رساندن به پوست جلوگیری کنند.

با این حال در حین پروسه درمانی باید مراقبت ویژه ای از پوست کرده تا بتوانید بهترین نتایج ممکن را در پوست خود شاهد باشید.

میکرونیدلینگ یک پروسه درمانی جوان سازی پوست با کمترین میزان تهاجم است که می تواند به شکل موثر به حل مشکلات پوستی شما بپردازد. همچون دیگر پروسه های درمان پوستی، این روش نیز به مراقبت های ویژه نیاز دارد.

با پزشک خود در مورد قدرت میکرونیدلینگ در جوان سازی پوست و راه های مختلفی که باید به کمک آن ها از پوست خود مراقبت کنید صحبتی داشته باشید.

 

دکتر گیتی مجید زاده
تزریق ژل | جوانسازی پوست

 
۲۳ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۱:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

تزریق پروفایلو

چندی پیش، مطلبی منتشر شد که در آن به نقل از یکی از وبسایت های مشاوره پوست و مو (poostpedia.com) به بررسی یکی از جدیدترین نوآوری های حوزه زیبایی و جوانسازی پوست یعنی تزریق پروفایلو پرداخته بود.

به طور کلی جوانسازی پوست، شامل ارائه روش هایی برای از بین بردن چین و چروک صورت، پر کردن و حجم دهی به صورت، رفع شلی و افتادگی صورت و محو سیاهی ها و لکه های صورت می باشد. در گذشته برای از بوتاکس و فیلرهای هیالورونیک اسید و حتی تزریق چربی برای حجم دهی و رفع چین و چروک صورت استفاده می شد. چه بسا این روش ها باعث ایجاد ظاهری مصنوعی در فرد می شد.

پروفایلو چیست؟

به طور کلی ماده هیالورونیک اسید به صورت طبیعی در بدن وجود دارد و پایه و اساس تمام فیلرهای تزریقی همین ماده است. در پروفایلو این ماده به مقدار مشخصی وجود دارد و می تواند کلاژن سازی و تولید الاستین در پوست را تقویت کند و باعث جذب و نگهداری رطوبت در پوست شود. این فیلر برای افراد مسن بسیار گزینه مناسبی است و سبب درخشندگی پوست می شود.

تعداد جلسات تزریق پروفایلو معمولا دو جلسه با فاصله یک ماهه است تا بهترین نتیجه از تزریق دریافت شود.

امروزه از پروفایلو، برای موارد زیر استفاده می شود:

  • تزریق به گونه و غبغب و گردن
  • رفع چین و چروک پیشانی و دور چشم
  • رفع سیاهی های دور چشم
  • از بین بردن جای جوش و آکنه
  • فرم دهی به صورت و زاویه دار کردن صورت

مزایای پروفایلو نسبت به ژل های هیالورونیک اسید چیست؟

پروفایلو بیشتر رطوبت از دست رفته پوست را جبران کرده و علاوه بر اصلاح طبیعی فرم صورت باعث شادابی و طراوت پوست نیز می گردد. به طور کلی، توزیع رطوبت وحجم در پوست به وسیله پروفایلو به صورت یکنواخت است و خبری از حجم دهی های غیر طبیعی در گونه و لب نیست.

 

ادامه این مقاله را در سایت سلامت پدیا بخوانید

۲۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۴:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

هزینه آنژیوگرافی

انواع آنژیوگرافی

آنژیوگرافی اصولا به دو روش زیر انجام می شود:

• آنژیوگرافی از طریق پا و یا پریفرال

• آنژیوگرافی از طریق دست و یا اکستریمیتی

توجه کنید که به دلیل راحت تر بودن بیمار و آسان تر بودن فرایند آنژیوگرافی و دوره نقاهت کوتاه تر، آنژیو از طریق دست در اولیت قرار دارد. اما در شرایطی که پزشک صلاح ببیند ممکن است آنژیوگرافی از طریق پا انجام شود.

هزینه آنژیوگرافی چقدر است؟

با در نظر گرفتن سوالات زیر هزینه آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی متغیر و متفاوت است:

1. بیمار تحت پوشش کدام بیمه باشد (بیمه سلامت، بیمه تامین اجتماعی و یا بیمه نیروهای مسلح)

2. اینکه آیا بیمار تحت پوشش بیمه تکمیلی است یا خیر؟

3. آنژیو گرافی به تنهایی انجام می شود یا همراه با آنژیوپلاستی باید انجام شود؟

4. از استنت دارویی استفاده می شود و یا از استنت غیردارویی؟

5. بیمار در کدام بیمارستان تحت درمان قرار گرفته است؟

چرا عمل آنژیوگرافی انجام می شود؟

در شرایطی که شما یکی از موارد زیر را تجربه کنید، پزشک متخصص شما ممکن است درخواست آنژیوگرافی عروق بدهد. از جمله این شرایط عبارتند از:

1. علائمی از بیماری عروق کرونر مانند احساس درد در قفسه سینه دارید

2. احساس درد در قفسه سینه، فک، گردن و یا دست که علت این درد در آزمایش های دیگر مشخص نشده باشد.

3. مشکلات دریچه ای قلب که نیازمند به جراحی باشد، داشته باشید.

4. عارضه ترومبوز وریدی عمیق داشته باشید.

5. نتایج غیر عادی در تست غیر تهاجمی قلب نشان دهید.

6. مشکلات دیگر مربوط به رگ های خونی یا جراحت قفسه سینه داشته باشید

7. مشکل دریچه قلب که نیاز به جراحی دارد، داشته باشید.

اصولا به علت اینکه خطر کمی بیمار را در نتیجه انجام آنژیوگرافی قلب از طریق دست تهدید کند، قبل از انجام آن آزمایش های دیگری همانند تست فشار قلب، تست الکتروکاردیوگرام و اکوکاردیوگرام انجام خواهد شد.

 

ادامه در وب سایت مداد

۲۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۳:۵۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

لیزر موهای زائد

 

لیزر موهای زائد چگونه است؟

لیزرها طول موج از نور با یک رنگ خاص منتشر می کنند. هنگام هدف قرار دادن پوست ، انرژی حاصل از نور به پوست و ملانین رنگدانه مو منتقل می شود سپس گرم شده و به بافت اطراف آسیب می رساند.

اما برای از بین بردن دائمی موها و به حداقل رساندن آسیب به بافت اطراف ، نیاز است که لیزر سلولهای خاصی را هدف قرار گیرد.. این سلولهای بنیادی فولیکول مو هستند که در قسمتی از مو معروف به برآمدگی مو قرار دارند.

از آنجا که سطح پوست حاوی ملانین نیز هست (که می خواهیم از آسیب دیدن آنها جلوگیری کنیم ) افراد قبل از درمان با دقت شیو می شوند.

 آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

لیزر موهای زائد هم می تواند تراکم مو را به طور دائمی کاهش دهد و هم موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد.

از بین بردن دائمی مو به این معنی است که هیچ یک از موهای موجود در ناحیه تحت درمان پس از یک دوره درمانی مجدداً دوباره رشد نخواهند کرد و نیازی به لیزر درمانی مداوم نیست.
اینکه موها به طور دائمی رفع شوند  یا تراکمشان کم گردد ، بستگی به موارد زیر دارد:
• رنگ و ضخامت مو
• رنگ پوست بیمار
• نوع و کیفیت لیزر مورد استفاده
• صلاحیت و آموزش اپراتور لیزر
با این حال ، اگر موهای خاکستری دارید ، که هیچ رنگدانه ای ملانین ندارند ، لیزرهای موجود روی آن ها جواب نمیدهد.

به چند جلسه لیزر نیاز دارم؟

تعداد درمان های مورد نیاز شما به نوع پوست شما بستگی دارد. پوست شما بر اساس رنگ ، حساسیت به نور خورشید و احتمال برنزه شدن آن طبقه بندی می شود.
پوست های کم رنگ یا سفید ، به راحتی میسوزند. افراد دارای موهای تیره معمولاً با 4-6 درمان هر 4-6 هفته می توانند موهای زائد خود را از بین ببرند.

پوست قهوه ای روشن ، گاهی اوقات می سوزد . افرادی که موهای تیره دارند ، معمولاً با 6-10 جلسه می توانند موهای زائد خود را از بین ببرند. افرادی که موهای معمولی دارند ، فقط به کاهش دائمی موها دست می یابند و پس از یک دوره اولیه درمان ممکن است نیاز به 3-6 جلسه به طور یک ماه درمیان داشته باشند. پوست قهوه ای متوسط ​​تا قهوه ای تیره ، به ندرت می سوزد.

افراد دارای موهای تیره معمولاً با 6-10 درمان هر 4-6 هفته می توانند به کاهش دائمی مو برسند. مراقبت، معمولاً به 3-6 جلسه نیاز دارد. افرادی که موهای معمولی دارند بعید است که به این درمان پاسخ دهند.

درمان مجدد باید به اندازه کافی طولانی باشد تا رشد موهای جدید به سطح برآمدگی برسد.

در این میان هزینه لیزر موهای زائد نیز برای فرد مهم است. هرچند که می بایست در درجه اول به کیفیت توجه نمود.

 

ادامه مطلب...

۱۹ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۳:۱۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار