بیمارستان آنلاین من

دانستنی های پزشکی و سلامتی

۲۱ مطلب در مرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

درمان خانگی عفونت ادراری

درد و ناراحتی بسیاری از افراد که از عفونت های شدید مجاری ادراری رنج می برند به کمک درمان با آنتی بیوتیک ها برای چند روز تسکین می یابد. برای آن دسته از عفونت های مجاری ادراری خفیف می توان از درمان های خانگی استفاده کرد تا علاوه بر تسکین علائم آن از بروز عفونت های دیگر یا تشدید آن ها جلوگیری کرد.

۱- به خوبی خود را بشورید

یکی از بهترین کار هایی که می توان در خانه به جهت جلوگیری از بروز عفونت های مجاری ادراری انجام داد پاکیزه و خشک نگه داشتن بدن است. شستن ناحیه تناسلی تا مقعد پس از ادرار یا مدفوع می تواند از ورود باکتری ها به داخل مجرای ادرار جلوگیری کند.

۲- از لباس های زیر پنبه ای استفاده کنید

لباس های زیر از جنس فیبرهای طبیعی بپوشید تا ناحیه خروج ادرار به خوبی پاکیزه و خشک باقی بماند و باکتری ها نتوانند وارد آن شوند. پوشیدن لباس های بسیار تنگ می تواند جریان هوا به ناحیه خروج ادرار را مسدود کند. بدون وجود جریان هوا، باکتری ها می توانند وارد مجرای ادرار شده و زمینه را برای بروز عفونت فراهم کنند.

پوشیدن لباس های زیر از جنس فیبر های مصنوعی نظیر نایلون منجر به باقی ماندن رطوبت در ناحیه مربوطه و رشد باکتری ها می شود.

۳- از دوش واژینال استفاده نکنید

وجود هر نوع از باکتری ها در ناحیه مجاری ادراری به معنای وجود عفونت در بدن فرد نیست. باکتری های خوب در این ناحیه وجود دارند تا به سلامت افراد کمک کنند.

استفاده از دوش واژینال می تواند هم باکتری های بد و هم باکتری های خوب را نابود کند و در نتیجه تعادل pH بدن به هم می ریزد. در نهایت چنین شرایطی باز هم ممکن است امکان رشد را به باکتری های بد بدن بدهد.

واژن به کمک ترشحات مخصوص می تواند خود را پاکیزه نگه دارد. اما اگر باز هم حس می کنید باید ناحیه مربوطه را شست و شو دهید، از محصولات متعادل pH استفاده کنید.

۴- صابون خود را عوض کنید

صابون، شوینده بدن و دیگر محصولات مشابه ممکن است علت اصلی بروز عفونت های مجاری ادراری در شما باشند. از محصولات مخصوصی که حاوی رنگ و مواد معطر نیستند استفاده کنید تا ریسک بروز چنین مشکلی کاهش یابد.

۵- پد ها، کاپ ها و دستمال های بهداشتی خود را به شکل مکرر عوض کنید

پدهایی که میزان جذب پایینی داشته و از مواد مصنوعی ساخته شده باشند، واژن را در معرض باکتری ها قرار می دهند و ریسک بروز عفونت های مجاری ادراری افزایش می یابد.

استفاده از نوار بهداشتی ها به باکتری فضای رشد و توسعه را می دهد، پس حتما آن ها را به شکل مکرر عوض کنید. این محصولات توانایی افزایش ریسک بروز عفونت ها و یا تشدید آن ها را دارند، به خصوص اگر به خوبی در محل مناسب قرار نگیرند.

اگر نوار های بهداشتی به مجرای خروج ادرار فشار آورده و ادرار را حبس کنند، باکتری ها خیلی زود در مثانه پخش خواهند شد. تغییر اندازه و شکل نوار های بهداشتی می تواند گزینه خوبی جهت حل این مشکل باشد تا با عفونت های مکرر مجرای ادراری مواجه نشوید.

۶- از اسپرم کش ها استفاده نکنید

اسپرم کش ها نوعی راه جلوگیری از بارداری هستند که قبل از داشتن رابطه جنسی وارد واژن شده تا اسپرم ها را از بین ببرند. این مواد ممکن است منجر به تحریک بدن و همچنین از بین رفتن موانع طبیعی بدن در مقابل حملات باکتری ها شوند. در نتیجه بروز عفونت در بدن محتمل خواهد بود.

در صورت داشتن مشکل عفونت مجاری ادراری از مصرف اسپرم کش ها اجتناب کنید. علاوه بر این، ادرار کردن قبل از رابطه و بلافاصله پس از آن نیز به جلوگیری از بروز این نوع عفونت ها کمک می کند.

۷- از حرارت و گرما استفاده کنید

عفونت های مجاری ادراری منجر به بروز ناراحتی و درد در ناحیه مربوطه می شوند. پد های گرما و بسته های آب داغ در تسکین درد این ناحیه کاربرد خوبی دارند. قرار دادن این موارد بر روی ناحیه مجاری ادرار به مدت ۱۵ دقیقه تاثیر قابل توجهی را به همراه دارد. البته حواستان به این موضوع باشد که دمای آن ها بیش از حد بالا نباشد و منبع گرما به شکل مستقیم به پوست برخورد نکند چرا که منجر به سوختگی یا حساسیت خواهد شد.

گرفتن دوش آب گرم نیز به نظر یک راهکار منطقی برای تسکین درد عفونت مجرای ادراری است. با این حال اکثر پزشکان رفتن در وان حاوی صابون و کف را مناسب نمی دانند. اما اگر میخواهید از وان استفاده کنید، هیچ صابون یا ماده خاصی را به کار نگیرید. همچنین مدت زمان قرار داشتن در وان را نیز محدود کنید.

۸- میزان آب بدن خود را بالا ببرید

یکی از بهترین درمان های خانگی برای عفونت های مجاری ادراری نوشیدن آب زیاد است. نوشیدن آب زیاد به خارج شدن باکتری ها از بدن کمک می کند. بخش سلامت هاروارد پیشنهاد می کند هر فرد در حالت عادی روزانه چهار الی شش لیوان آب بنوشد.

۹- آبمیوه کرن بری بنوشید

زمانی که باکتری ها به دیواره سلولی در مجاری ادرار می چسبند، احتمال بروز عفونت های مجاری ادراری بالا می رود. پروآنتوسیانیدین‌ های اولیگومریک که از جمله مواد فعال تشکیل دهنده آبمیوه کرن بری هستند، توانایی جلوگیری از چسبیدن باکتری ها به دیواره مجرای ادرار فرد را دارند. در نتیجه از بروز عفونت در این ناحیه از بدن جلوگیری می شود.

یک تحقیق انجام شده توسط مرکز ملی بیوتکنولوژی نشان داده است که آبمیوه کرن بری می تواند تعداد عفونت های مجاری ادراری فرد در طول ۱۲ ماه را کاهش دهد.

مصرف آب میوه بدون شکر کرن بری برای درمان عفونت های مجرای ادراری یکی از مواردی است که هنوز هم در جامعه پزشکی جای بحث دارد. با این که مصرف این آبمیوه به برخی افراد کمک می کند، اما ممکن است برای همه مفید و کارساز نباشد.

۱۰- به شکل مرتب ادرار خود را تخلیه کنید

در صورتی که با مشکل عفونت مجرای ادرار مواجه هستید، باید بگوییم که ادرار کردن به شکل مکرر می تواند به خارج شدن باکتری ها از بدن کمک کند. اگر در ادرار کردن تنبلی کرده و باکتری ها را در بدن خود (در داخل ادرار) نگه دارید، ممکن است عفونت شما تشدید شود.

ادرار کردن قبل و بعد از رابطه جنسی به محدود کردن میزان باکتری ورودی مجرای ادرار کمک می کند.

توجهادرار کردن قبل و بعد از رابطه جنسی به محدود کردن میزان باکتری ورودی مجرای ادرار کمک می کند.

۱۱- سیر بیشتری مصرف کنید

مصرف سیر یک راه بسیار عالی جهت بهبود سیستم ایمنی بدن به حساب می آید و سیر خواص آنتی باکتریایی و ضد قارچی دارد. آلیسین که یکی از مواد تشکیل دهنده سیر به شمار می رود، دارای خاصیت آنتی میکروبی است و در کشتن باکتری عامل عفونت مجرای ادرار اثر مثبتی دارد.

۱۲- شکر کمتری مصرف کنید

رژیم غذایی می تواند در جلوگیری از بروز عفونت های مجاری ادرار اثر مهمی داشته باشد چرا که این عفونت ها از طریق باکتری به وجود می آیند.

۱۳- از پروبیوتیک ها به شکل مکمل استفاده کنید

پروبیوتیک ها مکمل باکتری های خوب هستند که با استفاده از آن ها می توان روده ها و سیستم ایمنی را سالم نگه داشت. این مواد تقویت کننده بدن بوده و از رشد و تکثیر باکتری های خطرناک جلوگیری می کنند. همچنین پروبیوتیک ها در درمان و پیشگیری از عفونت های مجاری ادراری کارایی دارند.

پروبیوتیک های لاکتوباسیل در پیشگیری از عفونت مجاری ادراری موثر واقع شده اند.

پروبیوتیک ها انواع مختلفی دارند که می توان آن ها را از فروشگاه های مختلف تهیه کرد. اگر تمایل دارید برای حل مشکل عفونت مجاری ادراری خود از پروبیوتیک ها استفاده کنید اما نمی دانید کدام نوع گزینه بهتری است حتما با پزشک یا داروساز مشورت داشته باشید.

۱۴- از درمان های گیاهی استفاده کنید

انگور خرس یا همان آقطی سیاه نوعی گیاه با قدرت ضد التهابی خود می تواند ضد عفونی کننده ادرار باشد. انگور خرس در درمان و پیشگیری از بروز عفونت های مجاری ادراری اثر مثبتی دارد.

این گیاه دارویی را می توان از فروشگاه های مواد غذایی و عطاری ها تهیه کرد. فراموش نکنید مصرف این دارو باید ابتدا مورد تایید یک متخصص تغذیه یا پزشک باشد.

علاوه بر انگور خرس، دکتر ساجداک پیشنهاد می کند از مکمل های طبیعی زیر جهت پیشگیری از بروز عفونت های مجاری ادراری استفاده کنید:

  • عصاره کرنبری
  • اکیناسه
  • Goldenseal
  • ریشه قاصدک
  • D-mannose

ماده D-mannose نوعی قند است که می تواند از چسبیدن باکتری ها به دیواره مجاری ادراری جلوگیری کند. برخی تحقیقات نشان داده اند که استفاده از پودر D-mannose به همراه آب می تواند به جلوگیری از عفونت های مجاری ادراری کمک کند، به خصوص برای افرادی که به شکل مکرر با آن ها مواجه می شوند.

تمام مکمل های گیاهی را باید با مشورت یک متخصص کلیه مصرف کرد چرا که ممکن است با داروهای دیگری که فرد استفاده می کند ترکیب شده و اثرات نامطلوبی داشته باشند.

۱۵- از روغن های ضروری با احتیاط استفاده کنید

روغن ضروری اورگانو به خواص آنتی باکتریایی خود معروف است. تحقیقات نشان داده اند که روغن ضروری اورگانو می تواند در نابودی باکتری عامل عفونت های مجرای ادراری بسیار تاثیرگذار باشد. البته باید بگوییم که اکثر این تحقیقات در آزمایشگاه و به کمک تکنیک های علمی انجام شده اند و به شکل عملی بر روی انسان هایی که عفونت در بدن آن ها باشد آزمایش صورت نگرفته است.

روغن لیموترش و میخک نیز از جمله درمان های خانگی مناسب برای عفونت های مجاری ادراری هستند چرا که خواص آنتی باکتریایی دارند. این دو مورد نیز به شکل مشابه با روغن اورگانو در آزمایشگاه بررسی شده اند.

اتحادیه ملی آروماتراپی مصرف خوراکی این روغن ها را پیشنهاد نمی دهد و بهتر است از آن ها به شکل موضعی استفاده کنید.

 

 

پروفسور حسین کرمی متخصص کلیه و مجاری ادراری

۳۱ مرداد ۹۹ ، ۲۲:۴۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

نشانه های ابتلا به سنگ کیسه صفرا

آیا سنگ کیسه صفرا خطرناک است؟

در اغلب موارد، سنگ های کیسه صفرا هیچ گونه مشکلی به وجود نمی آورند. با این حال، در صورت انسداد مجاری توسط سنگ ها و بروز عوارضی همچون عفونت یا التهاب پانکراس (پانکراتیت) بیمار به درمان فوری نیازمند خواهد بود. در صورتی که سنگ ها یا دیگر بیماری های کیسه صفرا مشکل ساز باشند، جراحان می توانند در فرایندی به نام کوله سیستکتومی کیسه صفرای بیمار را خارج کنند.

تکنیک های این جراحی شامل جراحی باز و کوله سیستکتومی لاپاراسکوپیک می شوند. کیسه صفرا اندامی حیاتی نیست به همین دلیل بدن بدون وجود آن نیز می توان به عملکرد خود ادامه دهد.

علائم ابتلا به سنگ کیسه صفرا

سنگ های کیسه صفرا در 70 درصد موارد سبب بروز هیچ علامتی نمی شوند. در دیگر موارد، علائم ظاهر شده می توانند شامل موارد زیر باشند

  • درد در شکم و کمر، این درد معمولا متداول نبوده اما شدید می باشد
  • افزایش درد شکم پس از مصرف غذا های چرب
  • یرقان (زردی)
  • تب و درد مخصوصا در صورت عفونی شدن کیسه صفرا یا مجاری صفراوی

انواع سنگ کیسه صفرا

این سنگ ها شامل سه نوع اصلی هستند 

سنگ های ترکیبی

این سنگ ها رایج ترین نوع بوده و از کلسترول و نمک ها تشکیل شده اند. سنگ های ترکیبی به صورت دسته ای بروز می دهند.

سنگ های کلسترولی

سنگ های کلسترولی بیشتر از کلسترول ساخته شده اند. کلسترول ماده ای چرب مانند است که برای انجام بسیاری از فرایند های متابولیک بدن حیاتی است. سنگ های کلسترولی می توانند به اندازه ای بزرگ شوند که مجرای صفراوی را مسدود کنند.

سنگ های رنگدانه ای

مایع صفرا به دلیل داشتن رنگدانه های خاص به رنگ قهوه ای مایل به سبز می باشد. سنگ های رنگدانه ای با اینکه کوچک هستند اما تعداد زیادی دارند.

 

 

برای دیدن مطالب بیشتر در مورد سنگ کیسه صفرا اینجا را کلیک کنید

دکتر محمد امانی فوق تخصص گوارش و کبد

۳۰ مرداد ۹۹ ، ۰۲:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

آشنایی با انواع رباط اصلی مفصل زانو

۱.رباط متقاطع قدامی (صلیبی، ACL)

رباط های صلیبی و صلیبی خلفی به صورت حرف X در درون مفصل زانو بر روی یکدیگر قرار گرفته اند تا زانو را در برابر فشار های عقب به جلو و جلو به عقب ثابت نگه دارند.

۲.رباط متقاطع خلفی (صلیبی پشتی، PCL)

رباط صلیبی خلفی به همراه رباط صلیبی به ثبات زانو کمک می کند. این رباط اغلب اوقات در اثر فشار مستقیم به ناحیه جلوی زانو دچار کشیدگی می شود. چنین فشار هایی می توانند در مواقع برخورد زانو با داشبورد ماشین در هنگام تصادف یا زمین خوردن شدید بر روی زانو ها بروز دهند. آسیب رباط صلیبی خلفی در ورزشکاران رشته هایی همچون فوتبال، بسکتبال، فوتبال آمریکایی و راگبی رایج است.

۳.رباط جانبی داخلی (MCL)

رباط جانبی داخلی در درون زانو قرار گرفته و از آن حمایت می کند. این رباط همچون رباط صلیبی می تواند در اثر ضربه مستقیم از طرفین به ناحیه خارجی زانو یا ناحیه پایینی پا دچار پارگی شود. این گونه ضربات در ورزش هایی همچون فوتبال آمریکایی، فوتبال، هاکی و راگبی اتفاق می افتند. رباط جانبی داخلی می تواند در اثر چرخش شدید زانو در حین اسکی یا کشتی و همچنین در هنگام زمین خوردن و پیچش ناحیه پایینی پا به سمت بیرون دچار پارگی شود.

۴.رباط جانبی خارجی (LCL)

رباط جانبی خارجی از ناحیه خارجی زانو حمایت می کند. این رباط کمترین احتمال کشیدگی رباط زانو را دارد زیرا اغلب آسیب های آن توسط ضربه به ناحیه داخلی زانو ایجاد شده و ناحیه یاد شده نیز اغلب توسط پای دیگر محافظت می شود.

رباط صلیبی معمولا طی یکی از این فعالیت ها دچار کشیدگی رباط زانو می شود

توقف ناگهانی

چرخش زانو

تغییر جهت حرکت از محل زانو

صاف کردن بیش از حد پا (هایپر اکستانسیون)

اعمال فشار مستقیم به ناحیه خارجی زانو یا ناحیه پایینی پا

توجه داشته باشید که اغلب این آسیب ها در میان ورزشکاران حرفه ای رشته های فوتبال آمریکایی، فوتبال، بسکتبال، راگبی، کشتی، ژیمناستیک و اسکی دیده می شوند.

 

دکتر غلامرضا نادری بورد تخصصی ارتوپدی، آرتروسکوپی و آرتروپلاستی، فلوشیپ جراحی مچ پا و پا

https://dr-rezanaderi.com/

۲۸ مرداد ۹۹ ، ۰۳:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟

هزینه مهاجرت به کانادا

بر اساس گزارش‌های بین‌المللی، کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها با بیشترین اعتبار در جهان است و این کشور امن و مدرن، کیفیت بالای زندگی در جامعه‌ای با اقوام مختلف و با هزینه زندگی مقرون به‌صرفه به مهاجران عرضه می‌کند.

در این مقاله قصد بررسی هزینه های مهاجرت به کانادا را داریم . برای مهاجرت به کانادا علاوه بر هزینه های خرید بلیط ، معاینات پزشکی کانادا، هزینه های امرار معاش در کانادا و هزینه های وکیل مهاجرت به کانادا ضروری است با هزینه مهاجرت به کانادا از طرق مختلف  آشنا شوید.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

موسسه حقوقی مهاجرت اَپلو این مبلغ را همانند روش اکسپرس اینتری ، در اقساط دریافت می کند.

در روش مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی، توانایی فرد باید به دولت کانادا و افسر مهاجرت اثبات شود که فرد در ایران فعالیت های فرهنگی، هنری یا ورزشی انجام داده است باید کار های فراوانی روی پرونده انجام شود و اهداف مشخصی برای ادامه زندگی در کانادا مشخص گردد.

این روند، روندی پیچیده می باشد که باید توسط وکیل های متخصص و ماهر انجام شود تا تمام جوانب پرونده به درستی سنجیده شود و موفقیت در این پرونده به دست آید . به همین دلیل هزینه این نوع مهاجرت نسبت به روش مهاجرت به کانادا از طریق کار بیش تر است و بر اساس شرایط متقاضی تعیین می گردد. ما برای آشنایی با مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی مقاله ای تدوین کرده ایم برای اطلاعات بیشتر به آن مقاله مراجعه کنید.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ، به دلیل پیچیدگی ها و تنوع شرایط پرونده بسیار می تواند متغیر باشد. که بستگی به  نوع اسپانسرشیپ که آیا از طریق همسر یا فرزند یا والدین باشد دارد و نسبت به پیچیدگی های پرونده احتمال دارد هزینه وکیل مهاجرتی کمتر یا بیشتر شود.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

دفتر وکالت اپلو به هیچ عنوان اقدامی برای پناهندگی کانادا انجام نمی دهد.  وکلای حقوقی این موسسه می گویند متاسفانه بیشتر مردم ایران به دنبال پناهندگی کانادا هستند و در این بین افرادی سود جو قرار گرفته که با دریافت مبلغ زیادی به شما وعده پناهندگی کانادا می دهند. خواهشمندیم گول این افراد سودجو را نخورید. بلکه تلاش کنید تا از روش های دیگر به کانادا مهاجرت کنید.

 

موسسه حقوقی اَپلو | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا

۲۷ مرداد ۹۹ ، ۱۷:۲۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

تبخال دستگاه تناسلی چه علائمی دارد؟

علائم تبخال دستگاه تناسلی چیست؟

علائم تبخال تناسلی ممکن است در طی چند روز تا چند هفته پس از تماس اولیه، ظاهر شود اما گاهی تا ماه ها یا حتی سال ها بعد از آلوده شدن، هیچ گونه علامت خاصی ندارد.

هنگامی که علائم بلافاصله پس از آلوده شدن فرد بروز کند، شدید خواهند بود. ممکن است در ابتدا به شکل تاول های کوچکی که طی چند هفته باعث ایجاد زخم های دردناک می شوند، ظاهر گردند. تاول ها و زخم ها ممکن است همراه با علائم شبه آنفولانزا مانند تب و تورم غدد لنفاوی همراه باشند.

هر یک از علائم زیر ناشی از عفونت ویروس هرپس سیمپلکس دستگاه تناسلی می تواند رخ دهد:

  • نواحی ترک خورده یا قرمز اطراف دستگاه تناسلی بدون درد ، خارش یا سوزش
  • خارش یا سوزش در اطراف دستگاه تناسلی یا مقعد
  • تاول های کوچک سر باز که باعث ایجاد زخم های دردناک می شوند. این تاول ها ممکن است بر سطح یا داخل دستگاه تناسلی (آلت تناسلی مردانه یا واژن)، باسن، ران ها یا ناحیه رکتوم ایجاد شوند. به ندرت، ممکن است تاول در داخل مجرای ادراری ایجاد شود.
  • درد حین ادرار که از ناحیه زخم ها عبور می کند و بیشتر در زنان رخ می دهد.
  • سردرد
  • کمردرد
  • علائم شبه آنفولانزا از جمله تب ، تورم غدد لنفاوی و خستگی

تبخال دستگاه تناسلی تنها بیماری نیست که می تواند این علائم را ایجاد کند. برخی اوقات، ویروس هرپس سیمپلکس با عفونت های قارچی واژینال، عفونت های باکتریایی یا عفونت ادراری اشتباه می شود. تنها راه تشخیص درست، مراجعه به پزشک است.

تبخال دستگاه تناسلی با معاینه فیزیکی تشخیص داده می شود و به طور معمول با آزمایش سواپ از واژن یا آزمایش خون تأیید می گردد.

چه عواملی سبب عود مجدد علائم تبخال تناسلی می شوند؟

معمولاً در مواقع استرس عاطفی یا بیماری، علائم تبخال عود می کنند. بنابراین برای جلوگیری از عود تبخال تناسلی حفظ آرامش فرد اهمیت فراوانی دارد چرا که استرس باعث کاهش کارایی سیستمخ ایمنی بدن می شود. در نتیجه بدن ممکن است توانایی کمتری در سرکوب ویروس داشته باشد و نتواند از فعال شدن مجدد آن جلوگیری کند.

محرک های علائم تبخال تناسلی می توانند شامل موارد زیر باشد:

  • خستگی
  • بیماری
  • مقاربت جنسی
  • خودارضایی
  • عمل جراحی
  • تروما

فرق زگیل تناسلی با تبخال تناسلی چیست؟

به گفته دکتر شهریار ناطق متخصص ارولوژی گرچه هر دو بیماری تبخال تناسلی و زگیل تناسلی از دسته بیماری‌های مقاربتی هستند اما تفاوت‌هایی بین آنها وجود دارد که در ذیل به عمده تفاوت‌ها اشاره می کنیم:

۱-تبخال تناسلی در اثر ویروس (HSV  ویروس هرپس سیمپلکس) ایجاد می شود در حالیکه ویروس مسئول زگیل تناسلی HPV) ویروس پاپیلوم انسانی) است.

۲-در صورت ابتلا به تبخال تناسلی، ویروس تا پایان عمر در بدن می ماند در حالیکه امکان خارج سازی ویروس زگیل تناسلی از بدن وجود دارد(با تقویت سیستم ایمنی).

۳-ضایعات تبخال تناسلی معمولا بصورت تاول‌های زرد رنگ در زمینه اریتماتو (التهاب قرمز رنگ) است اما ضایعات زگیل بصورت ضایعات گوشتی برجسته هستند.

۴-ضایعات تبخال می‌توانند در همراهی با سوزش، خارش و درد در ناحیه ضایعه و نواحی اینگوئینال باشند اما ضایعات زگیل معمولا بی علامت هستند.

۵-امکان رفع خود بخودی(ظاهری)ضایعات تبخال بیش از ضایعات زگیل می‌باشد.

۶-بعضی از انواع زگیل تناسلی در همراهی با افزایش شانس سرطان گلو، سرویکس(دهانه رحم) و انال(مقعد) می باشند؛ اما تبخال تناسلی به هیچ وجه باعث افزایش شانس سرطان نمی‌شود.

 

منبع...

 

 

۲۵ مرداد ۹۹ ، ۰۲:۱۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

از بیماری شریان کاروتید چه می دانید؟

شریان کاروتید به چه بخش هایی خون رسانی می کند؟

شریان های کاروتید مسئول انتقال خون حاوی اکسیژن از قلب به سمت مغز و سر هستند. از جمله برخی بخش هایی که شریان های کاروتید به آن ها خون رسانی می کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مغز
  • صورت
  • پوست سر
  • سقف دهان
  • زبان
  • عصب جمجمه هفتم
  • حفره دهان
  • دندان
  • گوش ها
  • عضلات پشتیبان در صورت و گردن

در صورتی که گردش خون و اکسیژن کافی در سر وجود نداشته باشد، سلول های مغز می میرند و در نتیجه فرد با آسیب مغزی مواجه می شود.

بیماری شریان کاروتید چیست؟

بیماری شریان کاروتید زمانی به وجود می آید که این شریان های خونی در بدن فرد تنگ شوند. این محدود شدن مسیر منجر به کاهش جریان خون اکسیژن و خون از طریق رگ ها می شود.

عوامل موثر در بیماری شریان کاروتید

علت بروز بیماری شریان کاروتید:

رایج ترین علت بروز بیماری شریان کاروتید در افراد آترواسکلروز یا همان تصلب شریان نام دارد؛ زمانی که پلاک در دیواره شریان های خونی رسوب می کند. برای آن هایی که نمی دانند باید بگوییم که پلاک ترکیبی از رسوبات چرب ، کلسترول و سایر مواد است.

چه عواملی باعث ایجاد بیماری شریان کاروتید می شوند

فاکتور های زیادی وجود دارند که ریسک بروز بیماری شریان کاروتید در افراد را افزایش می دهند. از جمله این شرایط می توان موارد زیر را در نظر گرفت:

  1. دیابت
  2. جنسیت مذکر
  3. سطح بالای چربی ها در خون
  4. چاقی
  5. رسیدن به سنین بالاتر
  6. رژیم غذایی با چربی های اشباع زیاد
  7. سابقه خانوادگی
  8. عوامل ژنتیکی
  9. داشتن سبک زندگی بی تحرک
  10. سیگار کشیدن
  11. فشار خون بالا

 

دکتر آرزو خسروی
متخصص قلب و عروق

۲۴ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

منظور از خوداشتغالی چیست؟

منظور از خوداشتغالی یا Self Employed چیست؟

برنامه افراد خود اشتغال کانادا کسانی را شامل می شود که سابقه ای مرتبط با فعالیت های ورزشی، فرهنگی و هنری دارند. متقاضیان باید قصد و توانایی ایجاد کسب و کاری را داشته باشند که حداقل برای خود آن ها اشتغال ایجاد کند. همچنین، متقاضیان باید همکاری قابل توجهی در فعالیت های فرهنگی ، هنری یا ورزشی داشته باشند.

اگر با روش های مهاجرت از طریق خوداشتغالی مشکل دارید می توانید به روش ساده تری مانند مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج فکر کنید.

برنامه خوداشتغالی فدرال کانادا

سیستم مهاجرت کانادا هم پذیرای فرهنگ‌های مختلف است. قانون مهاجرت کانادا یکی از اهداف این قانون را «توسعه و تقویت بافت اجتماعی و فرهنگی جامعه‌ی کانادا، با حفظ شخصیت فدرال، دوزبانه و چندفرهنگی این کشور» تعریف کرده است. در نتیجه، یک گروه از افرادی که می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند، افراد شاغل در فعالیت‌های فرهنگی هستند.

بهترین مشاغل برای مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی 

فعالیت های فرهنگی ، هنری و ورزشی شامل شغل هایی می شوند که عموما به عنوان بخشی از زمینه های فرهنگی، هنری و ورزشی کانادا به شمار می آیند. مثال های چنین شغل هایی شامل موارد زیر می شوند:

  • کتابداران
  • ترمیم کنندگان و متصدیان موزه ها، کتابخانه ها و…
  • متصدیان بایگانی مدارک
  • متخصصان نویسندگی، ترجمه و دیگر موارد مرتبط
  • مولفان و نویسندگان
  • ویراستاران
  • خبرنگاران
  • مترجمان متون، مترجمان حضوری و افراد مترجم اصطلاحات تخصصی
  • بازیگران نمایشی و هنرمندان خلاق
  • تولید کنندگان، کارگردانان، طراحان رقص و مشاغل مرتبط
  • رهبران ارکستر، آهنگسازان و تنظیم کنندگان
  • موسیقی دانان و خوانندگان
  • رقصندگان
  • بازیگران و کمدین ها
  • نقاشان، مجسمه سازان و دیگر هنرمندان هنر های تجسمی
  • شغل های فنی در کتابخانه ها، آرشیو های عمومی، موزه ها و گالری های هنری
  • متخصصان بایگانی عمومی و کتابخانه
  • شغل های فنی مرتبط با موزه ها و گالری های هنری
  • عکاسان، متخصصان هنر های گرافیکی و همچنین مشاغل فنی و هماهنگی در حوزه تصاویر متحرک، رسانه و هنر های نمایشی
  • طراحان خلاق و افراد هنرمند در زمینه صنایع دستی
  • طراحان گرافیک و تصویرگران
  • طراحان داخلی و افراد متخصص در زمینه دکوراسیون داخلی
  • طراحان خلاق در زمینه تئاتر، مد، نمایش و دیگر موارد
  • صنعت گران و متخصصان صنایع دستی
  • الگوسازان در زمینه منسوجات و محصولات چرم و خز
  • ورزشکاران، مربیان، داوران و مشاغل مرتبط
  • ورزشکاران
  • مربیان
  • مقامات ورزشی رسمی و داوران
  • رهبران
  • عکاسان
  • اپراتور های دوربین های فیلم برداری و حوزه فیلم
  • متخصصان هنرهای گرافیکی
  • متخصصان رسانه
  • متخصصان فیلم برداری و ضبط صدا
  • مربیان و رهبران برنامه های تفریحی، ورزشی و تناسب اندام
  • دیگر مشاغل تخصصی و همکاری در زمینه های تصاویر متحرک، رسانه و هنر های نمایشی
  • مشاغل حمایتی در زمینه های تصاویر متحرک، رسانه، عکاسی و هنر های نمایشی
  • گویندگان و دیگر اجرا کنندگان
  • گویندگان و دیگر افراد متخصص در زمینه رسانه
  • دیگر ارائه دهندگان

 

ادامه مطلب را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید:

https://aplolaw.com/570

 

۲۳ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۰۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

علت لکه های سفید روی بدن چیست؟

۱. بیماری پوستی تینه آ ورسیکالر

بیماری پوستی تینه آ ورسیکالر

تینه آ ورسیکالر زمانی رخ می‌دهد که قارچ مخمر طبیعی موجود بر روی پوست به نام پیتی راسپروم اوال رشد بیش از حدی داشته باشد و بدین ترتیب رنگ پوست بدن فرد تغییر ‌کند. زمانی که این مشکل رخ می‌دهد، تکه‌هایی از پوست تغییر رنگ می‌دهند و شروع به تیره یا روشن تر شدن می‌کنند.

علت تینه آ ورسیکالر 

تینه آ ورسیکالر می‌تواند به واسطه عوامل مختلفی ایجاد شود. مسائلی نظیر قرار گرفتن در معرض آب و هوای گرم، چرب بودن پوست، تضعیف سیستم ایمنی، تغییرات هورمونی و تعریق بیش از حد می‌توانند آغازگر این مشکل باشند. این بیماری پوستی معمولا در میان نوجوانان و جوانان شایع است، همچنین بزرگسالان بعد از مراجعه به مناطق گرم و مرطوب نیز با این بیماری مواجه می‌شوند.

درمان لکه های سفید روی بدن ناشی از تینه آ ورسیکالر

تینه آ ورسیکالر معمولا با داروهای بدون نسخه ضد قارچ درمان می‌شود. این داروها به شکل موثری موجب محو شدن لکه‌ها و تکه‌های تغییر رنگ داده پوست می‌شوند. اگر این داروها به خوبی عمل نکنند، پزشکان آزمایشات دیگری را برای تایید ابتلای فرد به تینه آ ورسیکالر تجویز می‌کنند.

معمولا پزشکان در مواجهه با این بیماری، کرم‌های موضعی یا قرص‌هایی را برای درمان تجویز می‌کنند. بسیاری از افراد با همین داروها به طور کامل از شر این قارچ پوستی خلاص می‌شوند، اما تغییر رنگ ممکن است برای مدتی بعد از درمان بر روی پوست باقی بماند، این موضوع می‌تواند تا چند ماه ادامه پیدا کند. این بیماری ممکن است در بعضی موارد عود کند، خصوصا اگر بیمار مجددا به مناطق گرم باز گردد و یا از داروهای هورمونی استفاده کند.

۲. بیماری لیکن اسکلروز

لیکن اسکلروز یک بیماری پوستی نادر است که در آن تکه‌های نازکی از پوست سفید بر روی بدن ایجاد می‌شوند. این بیماری، مشکل بلند مدتی است که به طور معمول پوست نواحی تناسلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این بیماری در میان زنان و در دوران یائسگی شایع است، همچنین مردان و کودکان نیز ممکن است به این بیماری دچار شوند.

علائم معمول این بیماری شامل ایجاد تکه‌های سفید نرم بر روی پوست می‌باشد، تکه‌هایی که به یکدیگر وصل می‌شوند و ترک خورده و دردناک، خارش دار، شکننده، چروک خورده یا ضخیم و مشابه تاول می‌شوند و می‌توانند در زمان روابط جنسی یا استفاده از سرویس‌های بهداشتی ایجاد درد کنند.

علت لیکن اسکلروز 

با وجود این که علت لیکن اسکلروز مشخص نیست، عدم توازن هورمونی یا واکنش بیش از حد سیستم ایمنی از مظنونان اصلی ایجاد این بیماری هستند. این بیماری مسری نیست و نمی‌تواند از طریق روابط جنسی به دیگران منتقل شود.

درمان لیکن اسکلروز 

در حال حاضر هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد، علائم می‌توانند با کمک کرم‌های استروئیدی و پمادها مدیریت شوند. این مواد دارویی زمانی که به درستی استفاده شوند می‌توانند به کاهش و رهایی کامل فرد از علائم کمک کنند.

۳. اگزما

اگزمای دست

اگزما که با نام دیگر درماتیت آتوپیک شناخته می‌شود، یک بیماری پوستی است که باعث خشکی، قرمز شدن و خارش دار شدن پوست در نتیجه التهاب می‌شود. در بعضی موارد، لکه‌های سفید روی بدن  یا نقاط سفید رنگی ممکن است به همراه جوش‌های قرمز ظاهر شود.

این عارضه به طور معمول در کودکان ظاهر می‌شود، با این حال، مشکلات ناشی از این بیماری می‌توانند تا بزرگسالی ادامه پیدا کنند. علائم اگزما شامل خشکی، زبری و ضخیم شدن پوست و ایجاد حس خارش می‌شود. در میان افرادی که پوست تیره تری دارند، این مشکل می‌تواند تغییر رنگ پوست ایجاد کند، موضوعی که موجب روشن تر یا تیره تر شدن آن ناحیه نسبت به پوست اطراف می‌شود.

علت اگزما

عامل اصلی ایجاد اگزما ناشناخته است، اما محققان ابتلای افراد به آن را به آلرژی و آسم ربط می‌دهند و به این موضوع مشکوک هستند که این بیماری نیز حاصل واکنش بیش از حد سیستم ایمنی به مواد حساسیت زا می‌باشد.

درمان لکه های سفید روی بدن ناشی از اگزما

در حالی که هیچ درمانی برای این مشکل وجود ندارد، علائم آن قابل مدیریت هستند. برای افراد زیادی، اگزما به مرور زمان از بین می‌رود. پزشکان به طور معمول کرم‌ها و پمادهای کورتیکو استروئید موضعی، قرص‌ها و درمان‌های سبک را برای کاهش علائم تجویز می‌کنند.

 

 

برای دیدن ادامه مطالب اینجا را کلیک کنید

۲۳ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۳۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

آیا می دانید مایع منی چگونه تشکیل می شود؟

مایع منی چگونه تشکیل می شود؟

موارد زیر در تولید مایع منی دخیل هستند که با هم نگاهی به تک تک آن ها خواهیم داشت:

 اپیدیدیم و بیضه ها

بیضه ها بافت های مسئول تولید اسپرم هستند. اپیدیدیم لوله ای است که اسپرم را از بیضه ها به لوله منی بر بنام “واز دفران” منتقل می کند.

 کیسه های منی

این موارد بخش قابل توجهی از حجم مایع منی را تولید می کنند. این غدد موادی را ترشح می کنند که از نظر قندی به نام فروکتوز سرشار از مواد مغذی هستند و مواد مغذی را برای اسپرم فراهم می کنند.

 غده پروستات

این غده ماده شیمیایی به نام آنتی ژن اختصاصی پروستات (PSA) تولید می کند و با تولید موادی خاص باعث ایجاد ماهیت ژله مانند در مایع منی می شود و به اسپرم اجازه می دهد در منی حرکت کرده و راحت تر به تخمک برسد.

غدد موجود در مجاری ادراری

این غدد مسئول تولید ترشحاتی هستند که حرکت مایع منی را آسان تر می کند. هر کدام از این موارد بخشی از سیستم تولید مثل آقایان هستند و نقش خاصی را در ارضای فردو تولید مثل ایفا می کنند. با این که مایع منی معمولا سفید یا خاکستری است، ممکن است برخی آقایان منی زرد رنگ داشته باشند. اما فقط در مواردی که منی زرد رنگ نشانه تغییری ویژه در فرد باشد، باید به آن رسیدگی شود.

ژله ای بودن مایع منی

مایع منی تقریبا بلافاصله پس از خروج از بدن لخته می شود و یک مایع چسبناک و شبیه به ژله به وجود می آید. این ماده پس از ۵  الی ۴۰ دقیقه دوباره تبدیل به مایع می شود. شکل گرفتن گلبول های شبیه به ژله در مایع منی نشان دهنده مشکل باروری یا بیماری خاصی نیست.

عدم لخته شدن منی و سپس دوباره تبدیل شدن به مایع می تواند منجر به بروز مشکلات باروری در مرد شود. همانطور که گفتیم مایع منی باید بلافاصله پس از ارضای مرد تبدیل به ماده چسبناکی شود. میزان منی تولیدی در هر بار ارضای آقایان باید بین ۲ الی ۵ میلی لیتر باشد. تولید منی کمتر از ۱.۵ میلی لیتر (هیپوسپرمی) یا بیشتر از ۵.۵ میلی لیتر (هایپرسپرمی) ممکن است غیر عادی باشد.

حجم منی سالم چقدر است؟

حجم کم مایع منی پس از چندین بار ارضای فرد و حجم زیاد این مایع پس از گذشت زمان زیاد از آخرین ارضای مرد امری طبیعی است. ممکن است در حین رابطه جنسی و ارضا شدن به مایع منی خود اهمیت خاصی ندهید، اما باید بدانید که منی نشانه خوبی در زمینه باروری و سلامت کلی بدن شما به حساب می آید.

اگر می خواهید بدانید اسپرم های شما چقدر قدرت دارند یا این که تعداد عادی اسپرم چقدر است، نیاز نیست به عوامل دیگری توجه کنید. آزمایش به منظور بررسی مایع منی می تواند پاسخ شما را بدهد.

تغییر شکل مایع منی

مایع منی سالم معمولا چسبناک و شبیه به ژله است. با این حال باید بگوییم که برخی فاکتور های خاص می توانند بافت منی شما را تغییر دهند. این عوامل عبارتند از:

  • رژیم غذایی
  • مصرف الکل
  • سطح فعالیت بدنی
  • مصرف ماریجوانا

اگر علائم یا نشانه های غیر طبیعی و خاصی ندارید، یک تغییر موقت در بافت مایع منی عاملی جهت نگرانی نیست. در صورت بروز درد، ناراحتی یا خستگی در کنار تغییر زیاد بافت مایع منی خود، حتما به پزشک مراجعه کنید.

این علائم در کنار مایع منی غلیظ می توانند نشانه کم آبی شدید بدن، عدم تعادل هورمونی فرد یا عفونت باشند. مایع منی آبکی نیز نشانه کمبود ویتامین یا عدم باروری فرد است.

همانطور که در بالا گفته شد مایع منی خیلی زود پس از ارضای فرد لخته می شود و ماهیت آن چسبناک و شبیه به ژله خواهد بود. در نهایت پس از ۵ الی ۴۰ دقیقه این مایع دوباره به وضعیت اول خود برمیگردد و آبکی خواهد شد. این تغییر در ماهیت مایع منی برای باروری و تولید مثل اهمیت دارد و در واقع یک پروسه کاملا عادی و سالم است. پس از انجام وازکتومی، مایع منی صرفا حاوی مایعات و مواد مغذی اسپرم بوده ولی اسپرم در آن وجود ندارد.

پس از عمل جراحی برگشت وازکتومی به حالت عادی، اسپرم ها دوباره در حین ارضای مرد به مایع منی اضافه می شوند. با این حال، ماهیت و شکل منی با گذر زمان و بالا رفتن سن تغییر می کند. عوامل دیگری همچون سطح برانگیختگی و شهوت، تغییرات فصلی و استرس همگی بر روی شکل مایع منی تاثیر می گذارند.

غلظت غیر عادی مایع منی ممکن است به دلیل کم آبی بدن رخ دهد که موضوعی موقت بوده و در صورتی که غلظت منی بیش از حد زیاد باشد، ممکن است مشکلی در سطح هورمون تستسترون فرد وجود داشته باشد.

تغییرات به وجود آمده در ماهیت و شکل مایع منی به شکل روزانه رخ می دهند و فقط زمانی باید نگران این موضوع باشید که این تغییر ماهیت هر دو الی سه هفته رخ دهد. اگر قصد دارید بچه دار شوید و یا اخیرا پروسه برگشت وازکتومی را انجام داده اید و پیشنهاد شده است که به شکل مکرر رابطه جنسی داشته باشید، این رابطه جنسی مکرر می تواند در ماهیت و شکل مایع منی اثر بگذارد.

ممکن است مایع منی حجم کمتری داشته باشد و یا ماهیت و شکل آن نیز تغییر کند.

 

دکتر جباری متخصص ارولوژی در تهران

۲۲ مرداد ۹۹ ، ۰۲:۳۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

آیا می دونید چرا کانادا به اتباع کشورهای دیگه پیشنهاد کار میده؟

چرا کانادا به اتباع کشور های دیگر پیشنهاد کاری می دهد؟

با توجه به تاثیرات بسیار مثبت اقتصادی، اجتماعی و یا فرهنگی که ممکن است با تخصیص شغل به فرد خارجی برای کشور کانادا و شهروندان آن بوجود آید.

  • در قراردادهای دو طرفه ای که کانادا و همچنین استان ها و محدوده های آن ممکن است با سایر کشور ها برقرار کرده باشند که از جمله آنها می‌توان به برنامه های تبادل جوانان محصل یا معلمان اشاره کرد.
  • اقداماتی که دانشجویان بین المللی که در کانادا در حال تحصیل هستند که بتوانند نیازهای آکادمیک خود را تامین نمایند.
  • شرایطی که به همسران افراد دارای مجوز کار و برخی مجوز های تحصیلی امکان کار کردن در کانادا را بدهند؛
  • زمانی که طبیعت آن شغل خیرخواهانه یا مذهبی باشد.
  • در شرایطی که برخی افراد در کانادا به دلایلی به جز موارد بالا نظیر پناهندگان، نیاز به شغل برای پشتیبانی مالی از خود داشته باشند.

پس از اینکه مجوز LMIA مبنی بر عدم تاثیر منفی تخصیص شغل مورد نظر بر بازار کار شهروندان این کشور اعطا شد، کارفرمای کانادایی میتواند یک پیشنهاد شغل موقت به فرد خارجی بدهد.

این سازمان یا شخص باید یک کپی از فرم ارزیابی مثبت LMIA را به همراه مشخصات شغل مربوطه و پیشنهاد شغلی خود به فرد خارجی ارائه نماید.

پس از این مرحله است که متقاضی کار خارجی می تواندجهت کسب مجوز موقت کار اقدام کند.

شرایط کار در کانادا برای ایرانیان

بدین منظور باید حتما در مورد مهارت های جست و جوی کار، نحوه به دست آوردن موقعیت شغلی، استاندارد های محیط کار و فرهنگ محیط کار کانادا اطلاعات کافی کسب کنید.
برای کار کردن در کشور کانادا باید شماره بیمه اجتماعی (SIN) در اختیار داشته باشید. شما باید بلافاصله پس از رسیدن به کانادا ، درخواست شماره SIN را ثبت کنید.

چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟

منابع زیادی در دسترس شما هستند که به کمک آن ها می توان جست و جوی کار در کانادا را پیگیری کرد. از جمله این منابع می توان موارد زیر را در نظر گرفت:

مراجعه به سازمان های مهاجرتی

سازمان های مهاجرتی خاصی که خدمات زیر را ارائه می کنند:
• کارگاه های نوشتن رزومه کاری
• جلسات آموزشی جست و جوی کار
• سایر سرویس های مربوط به پیدا کردن شغل در کانادا

چک کردن job bank

Job Bank که اطلاعات شغلی و کاری در مورد کشور کانادا را به شکل رایگان ارائه می کند. به عنوان مثال:

  •  شغل ها
  • پرداختی ها
  • وظایف اصلی
  • جدیدترین تغییرات شغلی
  • نیازمندی های آموزشی

Service Canada

Service Canada نیز دارای اطلاعات ضروری و مهمی در مورد جست و جو و تقاضا دادن برای شغل در کشور کانادا است.

 

منبع:

https://aplolaw.com/%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D9%86%D9%87%D8%A7%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C

 

 

۲۱ مرداد ۹۹ ، ۲۱:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار