قرمزی و حساسیت های خفیف

درد خفیف و قرمزی در محل درمان، برای اکثر افراد گذرا و خوش خیم است و جای نگرانی ندارد. بیمارانی که دچار قرمزی و تورم موضعی در محل لیزر موهای زائد صورت می شوند، باید بدانند که پس از گذشت زمان بهبودی، این حالت برطرف شده و دیگر بازنمی گردد.

جنتل مکس پرو

پوسته پوسته شدن بعد از لیزر صورت

اگر از دستگاه لیزر غیر معتبر استفاده شود، پوسته پوسته شدن در محل لیزر صورت رخ می دهد. اگرچه این امر آزاردهنده است، اما این مسئله به طور کلی منجر به مشکلات دائمی و پایدار نخواهد شد. به همین دلیل توصیه می شود حتما توصیه های پزشک، بعد از لیزر موهای صورت جدی گرفته شود.

خطر کم عفونت

همیشه در هر روش حذف موهای زائد، امکان ایجاد عفونت وجود دارد. اگرچه این مسئله در رابطه با درمان با لیزر، به ندرت اتفاق می افتد، اما عفونت می تواند در هر زخمی ایجاد شود. پیگیری مناسب، احتمال بروز این خطر را به صفر می رساند.

آسیب چشمی 

در صورتی که عینک ایمنی را در طول فرآیند لیزر موهای صورت، استفاده نکنید، امکان ایجاد آسیب چشمی وجود دارد، مخصوصاً هنگامی که می خواهید از لیزر موی صورت، استفاده کنید. همیشه در طول درمان محافظ چشم را بپوشید.

تغییرات رنگدانه ای

پس از لیزر، تغییرات رنگدانه ای در پوست رخ می دهد. ممکن است پوست در محل لیزر موهای زائد صورت، به طور موقت روشن تر یا تیره تر شود. تغییر رنگ به تدریج به حالت عادی بر می گردد.

تاول در اثر لیزر موهای صورت

در رابطه با عوارض لیزر صورت، اگر چه این امر بسیار نادر است، اما سوختگی و تاول در محل  لیزر موهای صورت، می تواند در نتیجه ی مستقیم عدم مهارت افراد غیر حرفه ای، برای شما اتفاق بیفتد. اگر قبل از استفاده از لیزر پوست به درستی خنک و سرد شود، قاعدتاً سوختگی نباید رخ دهد. حتما مطمئن شوید که فرد انجام دهنده ی این کار باتجربه است.

تشکیل بافت اسکار (جوشگاه)

تشکیل اسکار معمولاً اتفاق نمی افتد، اما چنانچه صورت بگیرد، دائمی است. خطای فرد انجام دهنده ی لیزر در حین درمان، ممکن است باعث ایجاد بافت اسکار شوند. تا زمانی که اپراتور ماهر باشد و از تنطیمات و لیزر مناسب با توجه به نوع پوست شما و منطقه ی مورد نظر برای درمان استفاده کند، اسکار تشکیل نمی گردد. پیگیری های مناسب احتمال ابتلا به این امر را کاهش می دهند.

برای گرفتن بهترین نتیجه باید از دستگاه های به روز و پیشرفته برای لیزر موهای زائد استفاده شود.

 

دکتر گیتا مجیدزاده