بیمارستان آنلاین من

دانستنی های پزشکی و سلامتی

۳ مطلب در تیر ۱۴۰۰ ثبت شده است

علائم تبخال تناسلی

علائم تبخال تناسلی در مردان

اولین علامت تبخال (هرپس) معمولا بروز التهاب های دردناک یا خارش دار در پوست میباشد، که به عنوان زخم یا تاول نمایان میشوند. اگر متوجه هرگونه تاول یا جوش در ناحیه ی تناسلی خود شدید، باید به پزشک مراجعه کنید تا علت آن مشخص شود.

خارش دستگاه تناسلی

آیا علائم تبخال در همه ی افراد یکسان است؟

همه ی افراد از یک نوع علائم تبخال تناسلی رنج نمیبرند، ممکن است بعضی افرادی که مبتلا به این عفونت ویروسی میشوند هیچ وقت دچار علائم نشوند، هر چند میتوانند دیگر افراد را به این عفونت آلوده کنند. ویروس در هنگامی که فعال شده باشد میل بیشتری به منتقل شدن دارد، یعنی زمانی که زخم به وجود آمده است. در شروع و قبل از اتمام بروز آن، به معنی قبل از از بین رفتن زخم، زمانی است که ویروس مسری ترین حالت را دارد.

از آنجایی که تبخال تناسلی در بخش های خصوص انسان ها به وجود می آید، مردم گمان میکنند که فعالیت ویروس در مردان و زنان متفاوت است. هرچند علائم تبخال تناسلی در مردان و زنان بسیار شبیه هم میباشند. تفاوت مهم و اصلی در این است که ویروس در خانم های باردار میتواند عوارض جانبی مهمی برجای بگذارد، زیرا عفونت میتواند به جنین منتقل شود. به علاوه ی این، ویروسی که در مرد و زن وجود دارد تفاوتی نمیکند و عفونت از یک ویروس مشابه در طی رابطه ی جنسی منتقل میشود.

عفونت اولیه و اولین حمله

بیشتری افرادی که دچار حمله ی اولیه، به دنبال تماس مستقیم میشوند، بعد از گذشت 1-2 هفته از تماس دچار علائم خواهند شد (رابطه ی جنسی با شخصی که به عفونت مبتلاست).

در طی این مدت که به آن دوره ی کمون میگویند، ویروس درون سلول ها تکثیر میشود تا زمانی که سبب بروز بیماری شود. هر چند خیلی از افراد اولین بروز بیماری را متوجه نمیشوند، زیرا میتواند بسیار حفیف باشد (علائم میتوانند به دلیل کوچک بودن در اندازه ی یک نقطه یا مشابه یک موی رشد نکرده بودن مشف نشوند). بروز معمولا یک الگوی خاصی را طی میکند که با خارش و احساس قلقلک شروع میشود. بعد از آن زخم نمایان میشود و به زخم باز مبدل میگردد. همنطور که بروز بیماری پیشرفت میکند، زخم ها بهبود می یابند بدون این که جای آن ها (اسکار) به جا بماند.

همچنین بعضی بیماران دچار تب، سردرد و احساس سوزش در هنگام ادرار کردن میشوند. اولین بروز ممکن است برای هفته ها ادامه پیدا کند و بهوبدی آن مدت زمان زیادی طول بکشد. به دنبال قسمت نخست، ویروس تا زمانی که چیزی سبب حمله ی مجدد آن شود خاموش خواهد شد.

بروز های بعدی که بعد از بروز اول رخ میدهند تمایل دارند که جدیت کمتری داشته باشند. بیماران معمولا می آموزند که چگونه علائم اولیه ی تبخال تناسلی را تشخیص دهند، که به آن ها اجازه میدهد درمان های ضد ویروسی مانند آسیکلوویر را شروع کنند و از بدتر شدن علائم جلوگیری کنند.

 

ادامه مطلب...

۲۸ تیر ۰۰ ، ۱۳:۳۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

علت درد زیر شکم چیست؟

درد زیر شکم چیست؟

با اینکه درد در این ناحیه اغلب جای نگرانی ندارد اما نباید آن را نادیده گرفت. عوامل ایجاد کننده این درد می توانند همچون درد ناشی از نفخ ساده بوده و یا همچون یک عفونت داخلی جدی باشند. افرادی که دردی مزمن یا مداوم را در ناحیه پایینی شکم خود تجربه می کنند باید به دنبال مراقبت پزشکی باشند. همچنین، بروز درد یکباره زیر شکم سمت چپ می تواند نیازمند مراقبت پزشکی اورژانسی باشد.

علت درد در سمت چپ و پایین شکم

برخی از اعضای زیر شکم در واقع ادامه اندام های نواحی بالاتر بوده و برخی دیگر نیز کاملا متفاوت هستند که درد زیر شکم ممکن است برای فرد آزار دهنده باشد در ادامه به علت درد در زیر شکم و سمت چپ شکم می پردازیم، لطفا با ما همراه باشید.

درد سمت چپ شکم

در ناحیه چپ و پایین شکم می توان لبه پایینی کلیه چپ، میزنای چپ، قسمتی از روده بزرگ، کولون سیگموئید، بخشی از مثانه، عروق خونی بزرگ و اعصاب را یافت. در زنان علاوه بر این موارد لوله فالوپ چپ نیز وجود دارد. درد در این ناحیه عوامل احتمالی مختلفی دارد. برخی عوامل رایج و ساده و برخی دیگر جدی و نیازمند مراقبت پزشکی هستند.

 واریکوسل و درد زیر شکم

برخی از مردانی که واریکوسل دارند در زمان ایستادن یا نشستن طولانی مدت یا در هنگام ورزش دچار بیضه درد می‌شوند.

درد ممکن است به صورت یک درد مبهم یا احساس سنگینی در زیر شکم باشد و این ناراحتی اغلب با دراز کشیدن برطرف می‌شود، تقریبا ۱۰ درصد از کل مردان واریکوسل دارند و این درحالی است که بسیاری از مردان مبتلا به واریکوسل هیچ نشانه ای ندارند.

 

مطالب بیشتر...

۲۸ تیر ۰۰ ، ۱۳:۰۵ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

علل تریکومونیازیس

تریکومونیازیس در اثر یک تک یاخته ی تک سلولی، که نوعی انگل کوچک می باشد، ایجاد می شود. این ارگانیسم از راه جنسی انتقال پیدا می کند. دوره انکوباسیون، بین قرار گرفتن در معرض این ارگانیسم و عفونت ناشناخته است، اما از چهار تا ۲۸ روز متفاوت می باشد.

علل تریکومونیازیس

آیا تریکومونیازیس خطرناک است؟

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

  • شرکای جنسی متعدد
  • سابقه سایر عفونت های مقاربتی
  • سابقه ابتلا به تریکومونیازیس
  • رابطه جنسی بدون کاندوم

عوارض تریکومونیازیس

زنان بارداری که دچار تریکومونیازیس می شوند ممکن است عوارض زیر را تجربه کنند:

  • زایمان زودرس
  • وزن کم نوزاد هنگام تولد
  • انتقال عفونت به نوزاد هنگام عبور از کانال زایمان

همچنین به نظر می رسد ابتلا به تریکومونیازیس باعث می شود زنان به ویروس HIV (ویروس عامل ایدز)، راحت تر مبتلا شوند.

اگر تریکومونیازیس را درمان نکنید، می تواند منجر به مشکلات دیگری شود. تریکومونیازیس می تواند خطر ابتلا به سایر بیماری های مقاربتی را افزایش دهد. اگر HIV داشته باشید، تریکومونیازیس ممکن است باعث انتقال آن شود. به این دلیل، پزشکان پیشنهاد می کنند که زنان مبتلا به HIV، حداقل سالی یک بار از نظر تریکومونیازیس، تست انجام دهند.

اگر باردار هستید، تریکومونیازیس ممکن است باعث زایمان زودتر از حد انتظار شود. کودک شما ممکن است هنگام تولد وزن بسیار کمی داشته باشد که می تواند احتمال مشکلات رشد را در وی افزایش دهد. در موارد نادری، ممکن است کودک شما هنگام عبور از کانال زایمان، به این عفونت مبتلا شود. در حین بارداری می توانید تحت درمان تریکومونیازیس قرار بگیرید. بنابراین با پزشک خود در مورد بهترین گزینه های درمانی مشورت کنید.

منبع...

۲۰ تیر ۰۰ ، ۰۳:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار