بیمارستان آنلاین من

دانستنی های پزشکی و سلامتی

۱۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

۲۰ حرکت فوق العاده برای آموزش ژیمناستیک در خانه

یک ژیمناست طبیعتا بسیار انعطاف پذیر و چابک است و می تواند دنباله های به ظاهر غیرممکن از حرکت را با استفاده از انواع مختلف ابزار انجام دهد. برای فردی که مشتاق آموزش ژیمناستیک در خانه است لازم است این کار را تحت نظارت یک مربی با تجربه انجام دهد.

مطالعه و تماشای آن در تلویزیون تنها می تواند به عنوان منبعی پیش از شروع تمرین باشد. این حرکت ها نیازمند تکنیک فوق العاده و آموزش فراوان هستند. بهتر است از سنین پایین شروع به آموزش آن کنید.

پایین ترین سن برای شروع تمرین ژیمناستیک، ۱۸ ماهگی است. در ادامه لیستی از حرکات مورد استفاده در این ورزش بررسی شده اند:

نیم وارو

یک چرخش به سمت عقب که طی آن ژیمناست روی دستان خود قرار می گیرد و پاها به صورت جفت در همان جهت حرکت می کنند. بعد از اتمام حرکت ژیمناست به حالت ایستاده خود بر می گردد.

نیم پشتک (زمینی)

مشابه نیم وارو است ولی تنها تفاوت آن جهت چرخش ژیمناست است. برای داشتن یک نیم پشتک یا نیم وارو مناسب باید بالا تنه قوی ای داشته باشید و باید با بالانس و چرخش روی دست به جلو آشنا باشید.

وارو (زمینی)

حرکت چرخش به عقب و روی زمین که در آن زانو ها تا آن جایی که می توانند جمع می شوند. این حرکت در ورزش شنا هم انجام می شود.

وارو به جلو (زمینی)

حرکت چرخش به عقب و روی زمین که در آن زانو ها تا آن جایی که می توانند جمع می شوند. هم چنین می توان این حرکت را به شکل پاهای صاف یا شکل قوسی در بدن  انجام داد که پشتک (زمینی) نامیده می شود.

چرخ و فلک (زمینی)

یک حرکت پایه ای از پهلو است که در آن دست ها و پاها در هر سمت یک بار به زمین می رسند.

چرخ و فلک هوایی (بدون دست)

در این بخش ژیمناست حرکت چرخ و فلک را بدون استفاده از دست های خود انجام می دهد. تفاوت اصلی آن با چرخ و فلک روی زمین همین مورد است.

بالانس هوایی (بدون دست)

حرکتی مربوط به ایروبیک است که در آن ژیمناست بدون تماس دست با زمین  بر می گردد. که با نام های حرکت هوایی رو به جلو و پل برگردان هوایی رو به جلو شناخته می شود.

نیم پشتک پیچ

این حرکت از حالت ایستاده شروع می شود که در آن دست ها در جهت بالا قرار دارد که برای قرار گرفتن در حالت چرخ و فلک روی زمین قرار می گیرند.

پرش مستقیم

این حرکت با حالت ایستاده شروع می شود که در آن یک پا جلوی دیگری قرار دارد. سپس زانو ها کمی خم می شوند و فشار از انگشتان پا وارد می شود تا یک پرش مستقیم در هوا انجام شود.

  جهش قیچی

این حرکت جهشی است که در آن پاها موقعیت خود را حین پرواز عوض می کنند و حرکت پاباز را در حین پرواز انجام می دهند. نام هایی نظیر چرخش تعویضی یا جهش پاباز تعویضی به آن نسبت داده شده است.

جهش پاباز

در این حرکت ژیمناست با انگشتان رو به بالا در موقعیت (خود) قرار می گیرد. به اندازه ۲-۳ گام می دود و از طریق یک پای خود در جهت رو به جلو بر می خیزد که پای دیگر در جهت افقی رو به جلو و دیگری رو به عقب کشیده می شود.سپس روی پای تکیه گاه خود فرود می آید که بخش بالایی کف پا با زمین اتصال برقرار می کند سپس پای خود را عوض می کند. این حرکت به فرود کنترل شده او کمک می کند.

بالانس صلیبی

در این حرکت ژیمناست دستان خود را نزدیک یکدیگر روی میله قرار می دهد. شکم او موازی با طول میله است و سپس پاها در محلی که دستان قرار دارند به صورت بسته بالا می روند.

بالانس پل برگردان

در این حرکت ژیمناست دستان خود را روی زمین یا میله قرار می دهد و پاها به بالای سر حرکت می کنند و حرکت پا زدن را در جهت عکس یا روبه عقب انجام می دهد.

بالانس پل رو به جلو

هنگامی که یک حرکت به حالت دست باز رو به جلو انجام شود بالانس پل رو به جلو نامیده می شود.

نیم وارو (روی هوا)

این حرکت مشابه نیم پشتک روی زمین است که تنها تفاوت آن استفاده از یک تخته پرش و انجام یک پرش است.

یورچنکو

این حرکت با یک چرخش روی تخته پرش شروع می شود ویک نیم وارو پشت حین جهش و به دنبال آن پشتک وارون در هواست.

سوکوهارا

ژیمناست به هنگام جهش یک نیم چرخ انجام می دهد و به صورت وارونه پشتک می زند.

چرخش شکم جلو روی پارالل

حرکتی است که ژیمناست طی آن در حالی که ران (ورزش کار)میله ها را لمس می کند روی پارالل زنان (میله غیر همسطح) یا پارالل می چرخد.

  رها کردن مچ

این حرکت ترکیبی از تاب خوردن رو به جلو و رها کردن خود از ارتفاع و پایان بخش کار یک چرخش بعد از رها کردن میله است.در واقع نوعی حرکت پرش آخر(به هنگام اتمام کار) است که از ارتفاع بالا انجام می شود.

اسکلبکا (kip)

حرکتی است که در آن ژیمناست از حالت چرخش آرام و آویزان روی میله به حالت تکیه گاه (ایستاده در حالی که میله را با دست گرفته است) رو به جلو می رود. ابتدا پاهای خود را تا میله می آورد سپس می پرد و خود را می کشد تا به حالت مورد نظر برسد.

 

باشگاه ورزشی اسکیت نمایشی اسپین


۳۱ فروردين ۹۸ ، ۲۲:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

علت ایجاد لکه های سفید روی دستگاه تناسلی زنان و مردان چیست؟

بسیاری از عوامل می توانند باعث ایجاد لکه های سفید روی ناحیه تناسلی زنان و مردان شوند. در صورت عدم درمان میتواند به عوارض طولانی مدت نیز منجر شود.برخی از مردان با شرایطی متولد می شوند که آن شرایط، عامل به وجودآورنده این لکه ها بوده یا منجر به گسترش لکه ها خواهند شد. گاهی اوقات لکه های سفید بر روی پوست شما نشانه یک STI یا عفونت دیگری است.

1- پاپول های پنیس

پاپول های پنیس ردیف هایی از لکه های سفید هستند که در اطراف سر و یا گلنس آلت تناسلی رشد می کنند. پاپول های پنیس بی ضرر هستند. روشن نیست که چه چیزی باعث ایجاد  این لکه های سفید روی ناحیه تناسلی می شود، اما به هیچ وجه با STI مرتبط نیستند.

2- دانه های فوردایس

دانه های فوردایس غدددان چربی (سباسه) بزرگی هستند که بر روی سطح پوست قابل مشاهده می باشند. غدد سباسه به حفظ رطوبت پوست شما کمک می کنند. این غدد به طور معمول توسط پوست پوشیده می شوند، اما می توانند خوشه هایی از لکه های سفید روی آلت و یا پوست ظاهر شوند.دانه های فوردایس بی ضرر هستند و می توانند تقریبا در هر قسمتی از بدن، از جمله پیش پوست آلت تناسلی شما ظاهر شوند. معمولاً با آن ها متولد می شوید هرچند ممکن است تا سن بلوغ بروز نکنند.

3- جوش (کورک)

هنگامی که چربی های بدن یا بافت های مرده در منافذ گیر کرده و انسداد ایجاد می کنند، می توانند باعث رشد جوش ها شوند. هنگامی که منافذ پوست شما مسدود می شوند، باکتری ها می توانند در آن ها رشد کرده و این منافذ با ذرات چرکی آلوده پر شوند. در نتیجه این امر باعث سفید شدن جوش می شود.جوش ها معمولاً بی ضرر هستند و با گذشت زمان محو میشوند. جوش های خود را نترکانید زیرا این کار باعث بدتر شدن التهاب یا ایجاد اسکار های دائمی می شود. اجازه دهید که این جوش ها خودشان محو شوند.

4- بالانیت

بالانیت زمانی اتفاق می افتد که پوست روی سر آلت تناسلی تحریک یا متورم شود.  لکه های سفید روی اندام تناسلی به ویژه در نواحی سر آلت و پوست رویی آن می توانند یک علامت باشند.

5- فولیکولیت

فولیکولیت زمانی اتفاق می افتد که فولیکول های مو، متورم شوند. این اتفاق ممکن است به دنبال یک عفونت باکتریایی، عفونت قارچی، و یا موهای زیرپوستی صورت گیرد.فولیکولیت می تواند ایجاد خارش و تحریک کند. با این حال، معمولا مضر نیست، مگر اینکه از یک عفونتی که درمان نشده ناشی شود.

6- مولوسکوم کونتاژیوزوم

مولوسکوم کونتاژیوزوم یک عفونت ویروسی پوستی است و می تواند از طریق تماس پوست با پوست، داشتن رابطه جنسی با فرد مبتلا، یا به اشتراک گذاشتن لباس ها، حوله ها و یا سایر موارد آلوده انتقال یابد.لکه های سفید روی ناحیه تناسلی یا جوش بر روی آلت یک علامت رایج این بیماری هستند. این بیماری ممکن است با نقاط کوچک و سفید یا گوشتی شروع شده، اما در نتیجه ی مقابله ی بدن با عفونت می توانند بزرگ تر، قرمز تر و حساس تر شوند.

7- عفونت قارچی پنیس

عفونت قارچی دستگاه تناسلی ناشی از قارچ کاندیدیا آلبیکنز است و می تواند با برقراری رابطه جنسی با فرد مبتلا یا عدم رعایت مراقبت های بهداشتی مناسب از آلت تناسلی منتقل شود.اگر به یک عفونت قارچی مبتلا هستید، علائم آن معمولاً در اطراف سر آلت تناسلی یا زیر پوست این قسمت ظاهر می شوند.

سفتی و کشیدگی پوست آلت تناسلی (پیش پوست)

8- سیفلیس

سیفلیس یک بیماری مقاربتی جدی است. بروز این بیماری بین سال های 2015 و 2016 افزایش یافته و هم اکنون به بیش از 5000 مورد در سال رسیده است. پس از دوره نهفتگی که بازه ای 9 تا 90 روزه دارد، سیفلیس خود را به صورت یک توده بدون درد (به اندازه یک سکه کوچک) بر روی آلت تناسلی یا دیگر نواحی حاضر در تماس جنسی نشان می دهد.

بسته به رنگ پوست فرد، توده به رنگ قرمز تیره، قهوه ای یا سیاه می باشد. این توده پس از مدت کوتاهی به یک زخم تبدیل می شود که بدون درد است. موردی که این بیماری را خطرناک می کند این موضوع است که پس از مدتی این زخم التیام یافته و فرد تصور می کند که درمان شده است در صورتی که این گونه نیست.

9- بیماری های جنسی گرمسیری

برخی عفونت های جنسی گرمسیری سبب ایجاد برآمدگی کوچکی به رنگ قهوه ای یا صورتی بر روی آلت تناسلی مردان می شوند. این برآمدگی مانند توده ای است که توسط سیفلیس به وجود می آید. اغلب در این وضعیت، غده های موجود در کشاله ران نیز متورم می شوند.

10- زگیل تناسلی ناشی از HPV

ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) یک عفونت منتقله از راه جنسی (STI) است که به راحتی توسط رابطه ی محافظت نشده گسترش می یابد. زگیل های تناسلی علائم شایع HPV هستند و شبیه به جوش های سفید یا قرمز بوده و ممکن است در اطراف آلت تناسلی، پوست ناحیه و یا کل ناحیه تناسلی ظاهر شوند.

11-هرپس یا تبخال تناسلی

هرپس یک عفونت ویروسی ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس است. زگیل های تناسلی از علائم رایج آن می باشند که می توانند مانند جوش های سفید یا قرمز باشند.

 

دکتر حسین کرمی

متخصص جراحی کلیه ، مجاری ادراری تناسلی و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی


۳۰ فروردين ۹۸ ، ۰۰:۰۵ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

روش های اعجاب انگیز پرپشت شدن مو

راهکارهای پرپشت شدن مو

اگر می خواهید موهای پرپشت و براقی داشته باشیید حتما از روش های زیر استفاده کنید.

استفاده از یک شامپوی پر پشت کننده و حالت دهنده

در صورتی که فرد تمایلی به استفاده از اکستنشن ها و امتحان مواد مکمل نداشته باشد می تواند از روش امتحان شده پرپشت شدن مو یعنی استفاده از شامپوی پر پشت کننده و حالت دهنده بهره گیرد.دوین تات، آرایشگر معروف در سالن زیبایی SCK و سفیر برند تجاریRowena beauty می گوید: “من ترجیح می دهم جهت ساخت بافت مو و حجیم و پر پشت کردن آن از موارد در دسترس یعنی محصولات مو و تجهیزات آرایشی استفاده کنم.”

کوتاه کردن موها تا حد شانه یا بالاتر؟

با اینکه عبارات موی بلند و پرپشت گاهی به جای هم دیگر به کار می روند اما در واقعیت آنها کاملا متفاوت هستند.

نیک پنه، صاحب و آرایشگر ارشد سالن آرایش salin capri می گوید: “اگر دارای موهایی کم پشت هستید، موهای خود را به حدی کوتاه کنید که اندازه ای کوتاه تا متوسط داشته باشند تا در ظاهر به پرپشت شدن مو هایتان کمک کند.”اغلب، موهایی که در عین کم پشت یا نازک بودن بسیار بلند هستند می توانند رشته رشته و حتی کم پشت تر از زمانی که کوتاه هستند به نظر آیند.

پوش دادن موها به مقدار کم و حساب شده

پوش دادن مو الزاما به معنی شبیه شدن به ستارگان موسیقی راک در دهه ۸۰ میلادی نیست. در صورتی که پیچ های مو (جلوی مو ها) تخت شوند، می توان یک مسواک تازه و تمیز را به آرامی بر روی ریشه های موها کشید تاظاهری پر پشت تر به آنها داد.

 استفاده از یک تقویت کننده ریشه مو در برنامه مراقبتی مو

استفاده از این محصول مفید می تواند بدون زحمت زیاد باعث پرپشت شدن مو ها میشود . پنه می گوید: ((موهایی که بر روی کف سر صاف می شوند همواره کم پشت تر از موهایی هستند که از ریشه تقویت شده اند.)) خانم ها می توانند جهت داد یک موج (که از ریشه شروع شده) و حجم مناسب به موهای خود از یک تقویت کننده ریشه مو استفاده کنند.

از آرایشگر خود بخواهید موهایتان را هایلایت کند

در صورتی که مشکلی با رنگ کردن موهای خود ندارید، اضافه کردن چند هایلایت به موهایتان می تواند مفید باشد. پنه بیان دارد: “هایلایت کردن موها ظاهری عمیق به تارهای مو می دهد. این کار به موها رنگی یک دست داده و این خطای دید را ایجاد می کند که گویی فرد موهای پر پشت تری دارد.” در ارتباط هایلایت ها مناسب با صورتتان با آرایشگر خود صحبت کنید و یا یک عکس از مدلی که قبلا دوست داشته اید به او نشان دهید.

رنگ کردن پوست سر

هر چه پوست سر نمایان تر باشد، موهای فرد کم پشت تر نشان خواهند داد. این قسمت را می توان با استفاده از پودر سایه چشمی که همرنگ موهای فرد است به وسیله برس متوسط سایه چشم پر کرد. نتایج این کار خود بیانگر همه چیز خواهد بود. تنها باید به یک نکته توجه کرد و آن استفاده نکردن از این روش در روز هایی با احتمال بارندگی است.

استفاده از یک برس سرامیکی جهت خشک کردن و حالت دادن مو ها

استفاده از وسایل مناسب پس از حمام کردن می تواند نقش بزرگی در پر پشت و موج دار تر نشان دادن موها ایفا کند. تات می گوید: ((من دوست دارم در هنگام خشک کردن موهایم جهت حجم دادن به آنها از یک برس سرامیکی گرد استفاده کنم.)) یک سشوار یونی، یون های منفی خالص را جهت صاف کردن و از بین بردن فر موها به سمت آنها منتشر می کند.

استفاده از مکمل های مفید برای مو

دکتر هادلی کینگ، پزشک و متخصص پوست شهر نیویورک بیان دارد: “الگوی کم پشت شدن موهای زنان به هورمون ها و حساسیت فولیکول موهای آنها به هورمون ها ربط دارد.” داروهای هورمونی تجویز شده مانند برخی قرص های خوراکی ضد بارداری و اسپرینولاکتان می توانند در پر پشت کردن موها بسیار موثر باشند.

دکتر کینگ علاوه بر این موارد بیان دارد که استفاده از ماینوکسیدیل بدون نسخه در کنار داروهای تجویزی نیز می تواند برای برخی زنان موثر باشد. ماینوکسیدیل مکملی است که به کاهش ریزش مو کمک می کند. باید به این نکته توجه داشت که این دارو می تواند با عوارضی جانبی مانند سوزش، تحریک پذیری و افزایش ریزش مو همراه باشد.

از شامپوی خشک به روشی کاملا جدید استفاده کنید

شامپوی خشک یکی از معجزات مدرن دنیای زیبایی است. کار این شامپو چیزی بیش از تمیز نشان دادن موهای کثیف است. اسپری کردن مقداری از شامپوی خشک بر روی ریشه مو ها و سپس ماساژ دادن آن می تواند مقداری حجم موها را افزایش دهد.

خریدن اکستنشن های با کیفیت

در صورتی که اکستنشن مو توسط یک فرد حرفه ای انجام گیرد می تواند راهی موثر و با ظاهری طبیعی جهت پر پشت نشان دادن موها باشد.البته این مورد تا زمانی صحت دارد که یک آرایشگر حرفه ای و متبحر در این زمینه این کار را برای فرد انجام دهد. نکته مهمی که در این میان مطرح است قیمت این اکستنشن ها می باشد. طبق گفته متخصصان شرکت Angie’s List یک سری اکستنشن قیمتی از ۲۷۵ تا ۱۴۰۰ دلار دارد و این هزینه ای گزاف جهت خرج کردن برای پرپشت شدن مو می باشد.

سالم نگه داشتن موها

کاملا واضح است که داشتن موهایی سالم در حینی که فرد دائما به آن آسیب می زند امری غیر ممکن است. تات می گوید: اگر خانم ها تمایل به پرپشت شدن مو دارند، باید فورا دست از اطو کردن آنها برداشته و هنگام حمام رفتن بیش از حد از حالت دهنده های مو استفاده نکنند.رعایت احتیاط هایی مانند استفاده از اسپری محافظت در برابر گرما، عدم شستشوی بیش از حد مو و استفاده همیشگی از ضد آفتاب بر روی موها قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند به طور کامل موها را از آسیب دیدن نجات داده و در زمانی کوتاه به آنها ظاهری پر پشت و قوی تر ببخشد.

 


کلینیک ترمیم مو موسان


۲۹ فروردين ۹۸ ، ۲۲:۵۸ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

انواع پماد زگیل تناسلی

💥پماد زگیل تناسلی آلدرا ( ایمی کیمود )

کرم ۵ درصدی ایمی کیمود یک کرم موضعی کاملا قوی و تنظیم شده است که واکنش سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و در جعبه های یک بار مصرف در بازار وجود دارد.

💥درمان زگیل تناسلی با ژل پودوفیلوکس

پودوفیلوکس یک ژل ۰٫۵ درصدی و یا یک محلول حاوی عصاره خالص از فعال ترین مواد پودوفیلین است. برای جلوگیری از به وجود آمدن حساسیت و آلرژی موضعی، بیماران باید قبل از این که بخواهند محلول را روی پوست بمالند، اجازه دهند تا حدی خشک شود.

💥محلول اسید سالیسیلیک برای درمان زگیل تناسلی

در زمان های قدیم جهت درمان انواع زگیل از اسید سالیسیلیک استفاده می شد. . اسید سالیسیلیک به عنوان یک حلال عمل کرده و زگیل را در خود حل می کند.

💥درمان زگیل تناسلی با رزین پودوفیلین

یک محلول ۱۵ الی ۲۵ درصد از رزین پودوفیلین به عنوان یک استاندارد درمانی برای زگیل های تناسلی شناخته می شود. در این روش نباید بیش از ۰٫۵ میلی لیتر رزین استفاده شود و این محلول را نباید بر روی مادگی، واژن و یا کانال مقعد قرار داد چرا که در ناحیه اتصال به ستون فقرات مستعد تغییرات پلاکتی است. پودوفیلین ماده ای گران قیمت نیست اما به وقت ملاقات های مختلف در مطب است که در نتیجه هزینه نهایی درمانی را بالا می برد.

💥 پماد زگیل تناسلی فرمالدئید

این دارو نیز گهگاهی به عنوان یکی از درمان های شیمیایی زگیل بدن و تناسلی استفاده می شود. مثل داروهای شیمیایی دیگر باید فقط برای زگیل پوست استفاده شود. محلول فقط باید روی زگیل پوستی مالیده شود نه مناطق پوستی دیگر. این دارو نیز مثل داروهای شیمیایی دیگر باید به صورت دراز مدت استفاده و روزی یک الی دو بار به محل زگیل مالیده شود.

💥پماد زگیل تناسلی سینکاتیشین (sinecatechins)

این کرم از چای سبز تهیه می شود و به منظور مدیریت کردن زگیل های تناسلی خارجی و مقعدی به مراجعه کنندگان تجویز می گردد. بیماران باید به مدت چهار ماه و روزانه سه بار این کرم را بر روی نواحی عفونی شده خود بمالند.کرم سینکاتیشین یک درمان بسیار موثر و خوب است که اکثر افراد نیز مشکلی برای استفاده از آن ندارند.

💥درمان زگیل تناسلی اسید تری کلرواستیک

درمان زگیل های تناسلی با روش کوئست شیمیایی به همراه محلول ۶۰ تا ۹۰ درصدی از اسید تری کلرواستیک (TCA) زمانی بیشترین کارایی را دارد که بخواهیم ضایعات کوچک و مرطوب روی پوست را درمان کنیم، با این حال از اسید تری کلروائوستیک می توان برای ضایعات واژنی یا مقعدی نیز استفاده کرد.

درمان زگیل تناسلی با پماد فلوروراسیل

درمان به کمک پماد فلوروراسیل (fluorouracil Cream) دیگر آنچنان توسط متخصصین پیشنهاد نمی شود چرا که عوارض جانبی موضعی شدیدی دارد و استفاده از آن ریسک بالایی خواهد داشت. با این حال تزریق اینترالژیونال (intralesional) با ژل فلوروراسیل یا اپینفرین یا کولاژن بووین در تحقیقات و آزمون و خطاهای مختلف موفق بوده و نتایج خوبی را به همراه داشته است، به خصوص برای بیمارانی که از بیماری مقاومتی بدن رنج می برند استفاده از این روش پیشنهاد می شود.

آیا تزریق اینترالژیونال برای درمان زگیل تناسلی خطرناک است؟

یک گزینه دیگر در این دست از بیماران تزریق اینترالژیونال ماده اینترفرون (interferon) به شمار می رود. این روش به دلیل داشتن ریسک بالای بروز عوارض جانبی موضعی و سیستمی در بدن برای استفاده در جلسات درمانی در مطب پیشنهاد نمی شود؛ این روش درمانی در حالت عمومی تنها باید توسط پزشکان فوق تخصص و با دقت بالایی مورد استفاده قرار گیرد.

آیا استفاده از انواع پماد زگیل تناسلی در دوران بارداری خطرناک است؟

پودوفیلین، پودوفیلوکس و فلوروراسیل نباید در بانوان باردار استفاده شوند چرا که عوارض خاصی به همراه دارند. ایمیکویمود برای بیماران باردار پیشنهاد می شود، اما در مراحل ثانوی ممکن است مورد استفاده قرار گیرد.از اسید تری کلروائوستیک برای بیماران باردار استفاده شده است و تاثیرات شدید و خاصی نداشته است. برداشتن به روش جراحی،کریوتراپی و روش الکتروکوتر نیز برای درمان بیماران باردار مواردی مناسب هستند، در صورتی که به درمان نیاز باشد.

برخی دستورالعمل ها می گویند که کریوتراپی زمانی مناسب است که حداکثر سه تا چهار جلسه درمانی برگزار شود، بر اساس یک تحقیق قدیمی بر روی ۳۴ زن باردار. دلیل درمان در حین بارداری بانوان این است که در حین به دنیا آمدن فرزند، کمترین تماس و برخورد با ویروس اچ پی وی وجود داشته باشد.

 

دکتر رضا ولی پور

متخصص کلیه،مجاری ادراری و تناسلی

 


۲۸ فروردين ۹۸ ، ۲۱:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

خطرات و عوارض جانبی مصرف قرص پروپرانولول

پروپرانولول یک داروی تجویزی است که به اشکال روبرو موجود می باشد: قرص، کپسول، محلول  و تزریقی. قرص پروپرانولول تنها در قالب عمومی موجود است. داروهای عمومی معمولا ارزان تر از نسخه ى تجاری هستند.

پروپرانولول معمولا برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود. فشار خون بالا باعث می شود، قلب سخت کار کند. اگر فشار خون کنترل و مدیریت نشود می تواند به قلب و عروق در طول زمان آسیب برساند. قلب تامین خون را کنترل می کند و اگر به خوبی کار نکند، می تواند به بسیاری از بخش های بدن آسیب برساند.همچنین پروپرانولول برای پیشگیری و درمان سر دردها و میگرن، درد مزمن قفسه سینه و کمک به درمان یا جلوگیری از حمله قلبی استفاده می‌شود. این دارو می تواند برای بسیاری از شرایط خاص دیگر نیز استفاده شود، از جمله:

پرفشاری خون گذرا

فئوکروموسیتوم، یک نوع تومور غده فوق کلیوی

همانژیوم نوزاد

لرزش

آریتمی سوپراونتریکولار، ریتم غیر طبیعی در بطن های قلب

اختلالات هراس

بی قراری ناشی از داروهای روان پریشی

عوارض جانبی پروپرانولول

قرص پروپرانولول ممکن است باعث گیجی شود. تا زمانی که مطمئن نشده اید این دارو چه تاثیری روى شما دارد رانندگی نکنید، از ماشین آلات استفاده نکنید یا فعالیت هایی را که به هوشیارى نیاز دارند انجام ندهید. پروپرانولول همچنین می تواند عوارض جانبی دیگری نیز ایجاد کند.

# عوارض جانبی رایج

عوارض جانبی رایج پروپرانولول عبارتند از:

کاهش ضربان قلب

اسهال

چشم های خشک

ریزش مو

حالت تهوع

ضعف یا خستگی

اگر این عوارض خفیف باشند، ممکن است در عرض چند روز یا چند هفته از بین بروند. اگر شدیدتر بودند و یا بهبود نمی یافتند، به پزشک یا داروساز خود مراجعه کنید.

# عوارض جانبی جدی

اگر عوارض جانبی جدی را تجربه کردید، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. عوارض جانبی جدی و علائم آن ها می توانند شامل موارد زیر باشند:

واکنش های آلرژیک که علائم آن عبارتند از:

بثورات پوستی

خارش

کهیر

تورم صورت، لب ها و زبان

مشکلات تنفسی

تغییر در سطح قند خون

دست ها یا پاهای سرد

کابوس یا اشکال در خواب

پوست خشک و لایه لایه

هذیان

گرفتگی یا ضعف عضلات

ضربان قلب پایین

تورم پاها یا مچ پا ها

افزایش ناگهانی وزن

استفراغ

هشدارهای پروپرانولول

این دارو با هشدارهای متعددی همراه است.

# هشدار در مورد آلرژی

پروپرانولول می تواند یک واکنش آلرژیک شدید ایجاد کند. علائم آن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بثورات پوستی

کهیر

خستگی

اشکال در تنفس

تورم دهان، صورت، لب ها، زبان یا گلو

اگر این علائم را تجربه کردید سریعا به اورژانس مراجعه کنید. اگر تا به حال واکنش آلرژیک به آن داشته اید، این دارو را دوباره مصرف نکنید چرا که مصرف مجدد آن  می تواند مرگبار باشد.اگر شما واکنش شدید آلرژیک به عوامل دیگر داشته اید که باعث آنافیلاکسی شده اند، ممکن است واکنش های آلرژیک شما هنگام مصرف پروپرانولول تشدید شوند. اگر پروپرانول را مصرف کنید، دوز معمول داروهای آلرژیک شما، اپی نفرین، ممکن است تاثیر نداشته باشد. پروپرانولول ممکن است برخی اثرات اپی نفرین را مسدود کند.

 # هشدار در مورد الکل

الکل می تواند سطح پروپرانولول را در بدن شما افزایش دهد. این امر می تواند عوارض جانبی بیشتری را ایجاد کند. در هنگام مصرف این دارو نباید الکل مصرف کنید.

 

 

دکتر آرزو خسروی 

متخصص قلب و عروق و فوق تخصص اکوکاردیوگرافی

 


۲۸ فروردين ۹۸ ، ۲۰:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

ویزای اقامت موقت (TRV) چیست؟

کانادا هر ساله میزبان میلیون ها نفر توریست می باشد. در واقع، هر ساله بیش از ۳۵ میلیون نفر از طریق ویزای توریستی یا ویزای اقامت موقت از کانادا دیدن می کنند تا از فرصت هایی لذت ببرند که این کشور ارائه می دهد.از جمله این فرصت ها می توان به دیدار خانواده و دوستان اشاره کرد. اگر فرد با اهدافی مانند تفریح و بازدید از خانواده یا دوستان قصد آمدن به کانادا را داشته و عضو یکی از کشور های معاف از ویزا نمی باشد، باید یک ویزای اقامت موقت دریافت کند.

کشور هایی مانند آمریکا و استرالیا از جمله کشور های معاف از ویزا هستند. در زمینه کاری ما ویزای اقامت موقت تحت عنوان TRV نامیده می شود. به احتمال زیاد فرد متقاضی باید فرم IMM 5257 را پر کند. فرم IMM 5257 توسط افرادی استفاده می شود که برای اهداف کوتاه مدت مانند گردشگری، بازدید از خانواده و دوستان یا سفر های تجاری قصد دارند ویزای TRV را برای بازدید از کانادا درخواست دهند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای اقامت موقت کانادا

در هنگام درخواست برای یک ویزای TRV نیاز به ۵ مدرک اصلی است که باید به مراجع نشان داده شود. لازم به ذکر است که هر پرونده مهاجرتی بسته به موقعیت خاص آن متفاوت می باشد اما معمولا افراد باید در هنگام درخواست ویزای اقامت موقت کانادا مدارک زیر را به همراه داشته باشند:

گواهی وابستگی ها به کشور خود

گواهی منابع مالی برای بازدید از کانادا

مدارک شناسایی مانند پاسپورت یا کارت اقامت کشور

نامه دعوت از کسانی که فرد را به کانادا دعوت کرده اند

اثبات اینکه فرد فقط برای مدتی معین در کانادا می ماند

رفع مسئولیت : امکان دارد فرد به داشتن مدارک و اطلاعات دیگری نیز نیاز داشته باشد. افراد باید قبل از ترک کشور خود یک TRV بدست آورده باشند و دریافت آن در هنگام رسیدن به کانادا امکان پذیر نیست.

چه کسی برای رفتن به کانادا به ویزای اقامت موقت نیاز دارد؟

اغلب، هر فرد دیگری که کشور او در لیست معافیت از دریافت ویزا ذکر نشده است جهت سفر به کانادا نیاز به ویزای TRV دارد. از جمله این افراد کسانی هستند که تابعیت کشور های زیر را دارند:

افغانستان، آلبانی، الجزایر، آنگولا، آرژانتین، ارمنستان، آذربایجان، بحرین، بنگلادش، بلاروس، بلیز، بنین، بوتان، بولیوی، بوسنی و هرزگوین، برزیل، بوتسوانا، بلغارستان.

بورکینافاسو، بوروندی، کامبوج، کامرون، کیپ ورد، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، شیلی، کلمبیا، کومور، کنگو، جمهوری دموکراتیک کنگو، کوبا، جمهوری چک.

جیبوتی، جمهوری دومینیکن، اکوادور، مصر، السالوادور، گینه استوایی، اریتره، استونی، اتیوپی، فیجی، گابون، گامبیا، گرجستان، غنا، گواتمالا، گینه، گینه بیسائو، گویان.

هایتی، هندوراس، هند، اندونزی، ایران، عراق، اسرائیل (تنها اسرائیلیان دارنده مدرک سفر نارنجی رنگ و معتبر بجای پاسپورت ملی)، ساحل عاج، جامایکا.

اردن، قزاقستان، کنیا، کویت، قرقیزستان، لائوس، لاتویا، لبنان، لسوتو، لیبریا، لیبی، لیتوانی، مقدونیه، جمهوری مالاگاسی (جمهوری یوگوسلاوی سابق).

مالاوی، مالزی، مالدیو، مالی، موریتانی، موریس، مکزیک، مولداوی، مغولستان، مراکش، موزامبیک، میانمار، نامیبیا (برمه)، نپال، نیکاراگوئه، نیجر، نیجریه، عمان.

جزایر اقیانوس آرام، قلمرو های مورد اعتماد پاکستان از نظر ایالات متحده، پاناما، پاراگوئه، پرو، فیلیپین، لهستان، قطر، رومانی، روسیه، رواندا، سائوتومه و پرنسیپ.

عربستان سعودی، سنگال، سیر الئون، جمهوری اسلواکی، سومالی، آفریقای جنوبی، سری لانکا، سنت لوسیا، سنت وینسنت، سودان، سورینام، سوازی لند، سوریه

تاجیکستان، تایوان، تانزانیا، تایلند، توگو، تونگا، ترینیداد و توباگو، تونس، ترکیه، ترکمنستان، اوگاندا، اوکراین، امارات متحده عربی، اوروگوئه، ازبکستان، ونزوئلا، ویتنام، یمن، یوگوسلاوی، زامبیا.

 فرایند دریافت ویزای اقامت موقت کانادا چه مدت طول می کشد؟

هیچ کس نمی تواند به صورت تضمینی مدت زمان بررسی درخواست ویزای TRV توسط دولت کانادا را بیان کند اما پیشنهاد ما این است که جهت پیشگیری از بروز مشکلات، حداقل ۲ ماه قبل از زمان برنامه ریزی شده خود برای ترک کانادا برای آن ویزا درخواست دهید.این فرایند می تواند با راهنمایی افراد حرفه ای در زمینه مهاجرت با سرعت بیشتری صورت گیرد. یک یا چند مورد از موارد زیر می توانند فرایند بررسی درخواست ویزا را به تاخیر اندازند:

درخواست های ناکامل

نیاز به آزمایشات پزشکی

نیاز به بررسی های امنیتی یا سوابق

سابقه کیفری

نیاز به مصاحبه

نیاز به تایید مدارک

 

موسسه حقوقی اَپلو


۲۸ فروردين ۹۸ ، ۰۱:۰۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

۴ نکته درباره بارفیکس رفتن و افزایش قد

بارفیکس رفتن یکی از بهترین ورزش هایی است که میتوانید در خانه انجام دهید. راه های زیادی برای انجام بارفیکس وجود دارد. پیشتر ما می دانستیم که بارفیکس برای تناسب شکم مفید است. همچنین این ورزش برای افزایش قد نیز عملکرد دارد. پس همراه ما باشید تا بدانید چگونه بارفیکس رفتن به افزایش قد کمک میکند.

شیوه صحیح بارفیکس رفتن

بارفیکس یک ورزش تناسب اندام مهم برای افراد است. برای رسیدن به نتایج مثبت این روزش، نیاز است که آن را به صورت صحیح انجام دهید. در غیر این صورت، این کار به شما فوایدی که انتظار دارید را نمی رساند.برای مثال، اگر شما به صورت درست و منظم بارفیکس نروید قد شما افزایش نخواهد یافت. چند چیز خاص وجود دارد که باید برای انجام درست آن، آن ها را پیگیری کنید.

در ابتدای شروع بارفیکس، انگشت شست میتواند بالا یا پایین میله باشد.برای انجام بارفیکس نیاز است است که زیر میله بارفیکس بایستید. بعد از آن، نیاز است که دست هایتان را درست قرار دهید.برای گرفتن میله انگشت شست خود را فشار ندهید. هنگام گرفتن میله باید احساس راحتی داشته باشید.میله باید به اندازه کافی بلند باشد که برای گرفتن آن بپرید. پای شما نباید با زمین تماس داشته باشد. آویزان کردن پاها هنگام بارفیکس رفتن ایده خوبی برای فواید بیشتر است.

این حالت قرارگیری همچنین روی عضلات مرکزی شما نیز کار خواهد کرد، و به شما در داشتن شکم جذاب مانند مدلی که در تصویر است کمک خواهد کرد.

حال سعی کنید برای بالا رفتن آرنجتان را خم کنید. شما باید از تاب خوردن بدنتان بر روی میله بارفیکس جلوگیری کنید.سعی کنید هنگام بالا رفتن و پایین آمدن صاف باشید. هنگامی که به بالا رسیدید، باید یک مکث کوتاه کنید و بعد به آرامی به محل شروع بازگردید.

آیا بارفیکس باعث افزایش قد می شود؟

بارفیکس به صورت مستقیم برای افزایش قد عمل نمیکند. در حقیقت، بارفیکس به بهبود وضعیت استقرار شما کمک میکند. در نتیجه آن، این کار به شما کمک میکند که از گذشته بلندتر به نظر برسید.بارفیکس روی عضلات فوقانی شما شامل کمر، بازو، سینه و شکم کار میکند. عضلات موقعیت استقرار بدن شما را به بالاترین حد ممکن بهبود خواهد داد.

وقتی شما عضلات مرکزی قوی داشته باشید، قسمت فوقانی بدن شما همیشه در بهترین تعادل و راستا قرار خواهد گرفت. از این رو، دیگر شما احساس ناراحتی یا خم بودن نخواهید داشت. همیشه عضلات کمر شما از بدنتان حمایت کرده تا به درستی در یک راستا قرار بگیرد. درنتیجه، شما از قبل بلندتر به نظر خواهید رسید.

نکات مهم برای انجام بارفیکس جهت بلند قد شدن

شما باید هنگامی که بارفیکس را برای بلند تر شدن انجام می دهید چند نکته را پیگیری کنید. این نکات به شما کمک خواهند کرد که بارفیکس را به صورت ایمن انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که دچار هیچ گونه آسیب نخواهید شد.

در مراحل آغازین، هر بار نباید بیش از ۵ بارفیکس بروید

شما باید بعد از یک هفته، یک یا دو بار آن را اضافه کنید

شما باید هنگامی که به بالا می رسید، کمی مکث کنید

مهم است که روی بارفیکس رفتن تمرکز داشته باشید

گرچه این نکات برای پایه ی بارفیکس هستند، نیاز است که آن ها را رعایت کنید. در غیر این صورت، بارفیکس رفتن به بهبود وضعیت استقرار شما کمکی نخواهد کرد. فقط تمرکز روی این که قدتان بلندتر شود، هیچ وقت شما را بلندتر نخواهد کرد.

تاثیرات حرکات کششی برای افزایش قد

با گذر زمان، شما متوجه خواهید شد که بارفیکس چگونه به بلندتر شدن قد شما کمک میکند. بارفیکس فقط به این که بلندتر به نظر برسید کمک نخواهد کرد، بلکه همچنین بدن شما را قوی تر میکند. از این رو، باید بارفیکس را به صورت منظم انجام دهید تا بتوانید حالت اسقرار بدنی خوبی داشته باشید.به علاوه، ما به شما سه نکته اصلی گفته ایم تا بتوانید به درستی بارفیکس بروید. میله برای تمرین بارفیکس راحت، بی خطر و عالی است. پس شما میتوانید در زمان کوتاهی وضعیت استقرار بدنتان را بهبود ببخشید.

 

باشگاه ورزش کودکان اسپین


۲۷ فروردين ۹۸ ، ۰۱:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

علل بروز واریس در مردان

مردان نیز دچار واریس می شوند. برخلاف تصور عده ای از مردم که واریس را یک بیماری مخصوص زنان می پندارند ، شمار قابل ملاحظه ای از مبتلایان به واریس را مردان تشکیل می دهند و  به نظر می رسد واریس در مردان شدید تر از زنان است. علل واریس در مردان تا حدود زیادی مشابه خانمها است اما ممکن است عوامل مختلف به نسبتهای متفاوت بین زنان و مردان در بروز واریس موثر باشند.

علل اصلی بروز واریس در مردان کدامند؟

اگر بخواهیم به صورت خلاصه علت بروز واریس در مردان را نام ببریم، موارد ذیل قابل اشاره اند

زمینه ارثی واریس

اکثر مردان با واریس شدید ، به وجود واریس در خانواده و اقوام اذعان دارند ، این موضوع اهمیت عامل وراثت را در خصوص بیماری واریس نشان می دهد.

شغل و پیشه افراد

مردان معمولا بیشتر در مشاغل با ساعت کار طولانی و کار سنگین اشتغال دارند. مشاغلی مانند رانندگی، نگهبانی، پلیس و نیروهای نظامی و… بیشتر در معرض اسیب هستند. واریس و دیگر بیماریهای مرتبط با مشاغل یکجا نشستنی و یا ایستادنی درمردان بیشتر از زنان دیده می شوند

چاقی مزمن و ناحیه شکم

این نوع چاقی در مردان بیشتر از زنان هست که خود میتواند زمینه ساز مشکل واریس و نارسایی وریدی مزمن در آقایان باشد

ورزشهای سنگین و با وزنه

واریس می تواند در نتیجه وارد آمدن فشار مضاعف به وریدها در انجام ورزشهای سنگین و با وزنه بروز کند. همینطور برخی آسیبها و جراحتهای وارده در ورزشکاران حرفه ای می تواند منجر به واریس شود ، طرفداران ورزش حرفه ای و بدنسازی با وزنه در بین اقاین بیشترند که خوذ می تواند منجر به بروز واریس در مردان شود.

استعمال سیگار و دخانیات

سیگار عاملی برای ابتلای بیشتر مردان به واریس است. خوب است این عادت مضر را به مرور کنار بگذارید و برای کاهش استرس راههای سالم دیگر مثل ورزشکردن وپیاده روی را امتحان کنید.

چرا واریس در مردان شدیدتر از زنان است؟

با وجود اینکه مردان واریس شدیدتری نسبت به خانمها دارند اما به نظر می رسد این اختلاف به واسطه تفاوتهای بدنی زن ومرد نیست بلکه عاملی اجتماعی یا فرهنگی باعث بروز این تفاوت استدر بین مشاوره ها و مراجعین کلینیک همواره با مردانی روبرو هستیم که خیلی دیر به دکتر مراجعه می کنند. در بسیاری از موارد همسران این افراد عنوان می کنند که الان هم با کلی اصرار و التماس مجبور کرده اند تا شوهرشان دکتر بیاید.

مردان به اشتباه واریس را مسئله زیبایی می پندارند و درمان آن را فقط برای زنان واجب می دانند.آقایان کمتر دغدغه سلامتی خود را دارند و دیرتر متوجه اهمیت موضوع می شوند. نحوه پوشش رایج مردان یعنی پوشیدن شلوار باعث می شود کمتر به تغییرات ظاهری پاها حساس شوند و شاید این موضوع دلیلی برای بی تفاوتی به واریس در مراحل اولیه بیماری است.

بسیاری از مردان زمانی متوجه واریس می شوند که رگها خیلی برجسته شدند و قطری معادل بند انگشت پیدا کرده اند و یا حتی پوست کنار قوزک و مچ پاها تیره شده و به رنگ قهوه ای رسیده است.همچنین مردان بخاطر کار و مشکلات مربوط به شغل برای مثال عدم امکان مرخصی و …. درمان را به زمان بعد موکول می کنند .درمان واریس به صورت سرپایی و در کمتر از یک ساعت انجام می شود و نیاز به مرخصی ندارد.این نگرانی که نمی توانید سر کار بروید و مجبور می شوید در خانه بمانید اشتباه است و درمان بموقع باعث می شود درد و سنگینی پاها رفع شود و راحتتر بتوانید کار کنید .

چرا واریس بیماری زنانه تلقی می شود؟

هورمونهای زنانه و بارداری عاملی موثر دربروز واریس هستند و تفاوت نسبتی واریس در زنان ومردان بخاطر همین موضوع است. برعکس آقایان خانمها خیلی زودتر تغییرات بدنی از جمله رگهای برجسته واریسی را مشاهده می کنند و به پزشک مراجعه می نمایند.

چرا مردان واریس رامشکل زیبایی می دانند؟

شاید اولین موضوعی که با شنیدن نام واریس به ذهن خطور می کند زیبایی پاها باشد. اما در واقع واریس فقط مسئله زیبایی نیست . شکایت اکثر بیماران واریسی از درد و سنگینی پاهاست. در ضمن اگر واریس درمان نشود عوارض واریس بروز می کند.عوارضی مثل لخته خون در پا و یا زخم واریس می تواند زندگی اجتماعی افراد را تحت تاثیر قرار دهد و مانع ازتداوم کار روزمره شود.

 

کلینیک درمان واریس


۲۷ فروردين ۹۸ ، ۰۰:۴۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

جدیدترین راهکار برای ریزش موی سکه ای!

ریزش موی سکه ای یک بیماری پوستی اکتسابی است که میتواند موی تمام پوست بدن را تحت تاثیر قرار دهد و با آلوپسی های بدون اسکار موضعی شناخته میشود.ریزش موی سکه ای گاهی اوقات با دیگر بیماری ها در ارتباط است. اغلب در بیشتر موارد در این نواحی طاس دوباره مو رشد میکند. ریزش موی سکه ای قبل از ۳ سالگی نادر است. به نظر می رسد که زمینه ی چشم گیر ارثی در ایجاد ریزش موی سکه ای نقش دارد.

چه چیزی سبب ایجاد ریزش موی سکه ای میشود؟

شواهد موجود نشان می دهد که ریزش موی سکه ای در اثر یک اختلال در دستگاه ایمنی که باعث آسیب به فولیکول مو میشود به وجود می آید. یک اختلال به خصوص باعث میشود که دستگاه ایمنی دچار اشتباه شود و به بدن خود فرد حمله کند.در نتیجه، دستگاه ایمنی بدن به بعضی از بافت های بدن حمله میکند. در ریزش موی سکه ای، به دلایل نامعلوم، دستگاه ایمنی به فولیکول های مو حمله میکند و رشد طبیعی مو را مختل میکند. نمونه برداری (بیوپسی) از پوست ناحیه، نفوذ لنفوسیت های ایمنی به درون پیاز فولیکول مو را نشان می دهد. ریزش موی سکه ای به طور ویژه ای با دیگر بیماری های خودایمنی مانند اختلالات تیروئید، ویتیلیگو، لوپوس، آرتریت روماتوئید و کولیت اولسراتیو ارتباط دارد.

تشخیص یا درمان این بیماری ها بعید است که روی روند ریزش موی سکه ای تاثیری بگذارد. بعضی اوقات، ریزش موی سکه ای در اعضای یک خانواده رخ می دهد که نقش ژنتیک را نشان می دهد.

علائم و نشانه های الگوهای مختلف ریزش موی سکه ای چیست؟

شایع ترین الگو، وجود یک یا تعداد بیشتری نقاط طاس قابل مشاهده روی پوست سر است. اگر ریزش موی سکه ای با الگوی اوفیاز ایجاد شود (ریزش مو شامل ناحیه ی گیچ گاهی و پشت سر باشد) یا یک ناحیه ی وسیع در سر برای مدت طولانی دچار آن شود، پیش آگهی آن وخیم است.

یک شکل کلی تر از ریزش موی سکه ای منتشر است، جایی که موی پوست سر به شکل گسترده نازک میشود. گاهی اوقات در ابتدا تمام موی سر می ریزد، چیزی که به آن آلوپسی کامل می گویند. حالتی که کمتر به وجود می آید و در آن تمام موهای بدن می ریزند به آلوپسی همه جانبه معروف است.

چه کسی دچار ریزش موی سکه ای میشود؟

ریزش موی سکه ای بیشتر در بزرگسالان ۳۰ تا ۶۰ سال اتفاق می افتد. با این حال، همچنین میتواند در افراد مسن تر و ندرتا در افراد جوان تر ایجاد شود.آلوپسی ناحیه ای واگیردار نیست. این حالت باید از ریزش مویی که ممکن است در اثر قطع درمان های هورمونی استروژن و پروژسترون که برای جلوگیری از بارداری استفاده میشوند، یا ریزش مویی که در انتهای حاملگی ایجاد میشود تشخیص داده شود. بعضی از مشکلات قابل درمان وجود دارند که میتوانند با آلوپسی ناحیه ای اشتباه گرفته شوند.

درمان آلوپسی ناحیه ای چیست؟

البته معمولا در آلوپسی ناحیه ای بهبود خودبه خودی قابل پیشبینی نیست. طولانی بودن مدت ریزش مو و گسترده بودن آن، شانس رشد خود به خودی دوباره ی آن را کاهش می دهد.از این رو درمان های مختلفی برای آن وجود دارد، اما هیچ کدام از آن ها قطعا این بیماری را درمان نمیکنند. ممکن است تزریق درون پوستی موضعی استروئیدها برای شروع مجدد چرخه ی رشد موها در نواحی درمانی خیلی کمک کننده باشد.

کرم، لوسیون و شامپوهای استروئیدی برای سال های بسیاری استفاده شده اند اما در بهترین حالت ممکن اثرات محدودی داشته اند. مصرف استروئید های خوراکی به عنوان یک راه برای رشد مجدد موها در بیماران وجود دارد، اما استفاده ی بلند مدت از آن به دلیل عوارض جانبی های نامطلوب آن توصیه نشده است.حساس کننده های موضعی، دیفن سیپرون یا اسکوریک اسید دیباتیلستر در افرادی که از آلوپسی ناحیه ای مقاوم رنج می برند یا افرادی که ریزش آن ها بیش از ۵۰ درصد است استفاده شده اند. هدف از درمان ایجاد یک درماتیت آلرژیک تماسی است.

این تغییر در پاسخ ایمنی گاهی اوقات باعث رشد مجدد موها میشود. تاثیر حساس کننده های موضعی در برزگسالان و جوانان مشاهده شده است، اما تقریبا در نیمی از موارد عملکرد داشته است.اخیرا استفاده از مهار کننده های خوراکی یونوس کیناز شامل توفاسیتینیب، روکسولینیب و باریسیتینیب در موارد شدید و وخیم آلوپسی در برگسالان تاثیراتی نشان داده است، اما درمان طولانی مدت با این ها احتمالا عوارضی دارد.

پایداری تاثیرات این دارو ها متفاوت است، و بیشتر بیماران بعد از توقف ریزش مو، دوباره آن را تجربه میکنند. احتمالا درمان موضعی با این دارو ها در آینده ای نزدیک در دسترس خواهد بود.روش موثری برای پیشگیری شناخته نشده است، گرچه به نظر می رسد حذف اضطراب های روانی کمک کننده است. دارو یا شامپویی در ارتباط با شروع آلوپسی ناحیه ای شناخته نشده است.گرچه این کار درمان دقیقی برای آن نیست، اما پوشاندن آلوپسی ناحیه ای با مواد آرایشی یک ملاحظه ی مهم در مدیریت بیماران است. آسیب احساسی در اثر ریزش مو هم در خانم ها و هم در آقایان میتواند قابل توجه باشد.

 

انستیتو ترمیم مو موسان نماینده شرکت های Hair Direct & New Image در ایران


۲۰ فروردين ۹۸ ، ۰۲:۰۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار

آزمایش اسپرم (اسپرموگرام) و هر آنچه که باید در باره آن بدانید

امروزه ۱۰-۱۵ درصد زوجین به علت مشکل ناباروری مراجعه می نمایند که در بررسی مردان اولین آزمایش که بعد از معاینه بیضه ها انجام می شود آزمایش اسپرم می باشد. آزمایش اسپرم سه عامل اصلی در سلامت اسپرم ها را سنجش می کند که عبارتند از:

شمار اسپرم ها

شکل اسپرم ها

جا به جایی اسپرم ها که به تحرک اسپرم ها نیز شناخته می شود.

نکاتی لازم در هنگام انجام آزمایش اسپرم

۱-زمان آزمایش اسپرم

اولین نکته مهم در انجام آزمایش اسپرم زمان دادن آزمایش است و حتماً توصیه می شود مدت ۲-۳ روز قبل از آزمایش مایع منی از شما خارج نشده باشد چه در خواب و یا هنگام مقاربت جنسی. اگر آزمایش زود از ۳ روز انجام شود باعث اختلال در نتیجه اسپرم از جمله کاهش حجم اسپرم و افت نمونه آزمایش خواهد شد و برعکس اگر بیش از سه روز از انجام آخرین مقاربت جنسی آزمایش دهید مثلاً ۵-۶ روز بعد، باعث افت در حرکت اسپرم و گزارش نادرست خواهد شد.

۲-نحوه انجام آزمایش

دومین نکته مهم کیفیت دادن آزمایش اسپرم است. امروزه دو روش جهت دادن آزمایش منی وجود داد:

– روش استمنا: که فرد با تحریک خود تارسیدن به ارگاسم باعث خروج مایع منی می شود که شایعترین روش دادن آزمایش اسپرم می باشد.

– روش مقاربت: بعضی افراد انجام استمنا جهت آزمایش اسپرم برایشان بسیار سخت است و تنها راهشان استفاده از کاندوم و مقاربت و خروج مایع منی می باشد که در اینجا لازم است از کاندوم های معمولی مطلقاً استفاده نشود چرا که به علت اثرات ضد اسپرمی کاندومها باعث خراب شدن اسپرم و آزمایش غلط می شود. کاندوم های مخصوصی جهت این آزمایش در مراکز ناباروری وجود دارد که توصیه می شود تنها از این کاندوم ها استفاده گردد.

۳-زمان تحویل آزمایش اسپرم

سومین نکته مهم زمان تحویل دادن آزمایش به آزمایشگاه است. حتماً نمونه اسپرم خارج شده باید کمتر از نیم ساعت به آزمایشگاه تحویل داده شود.توصیه می کنم از مقاربت بدون کاندوم جهت دادن آزمایش منی اجتناب نمایید چون PH واژن خانم ها باعث افت کیفیت اسپرم می شود و از طرفی باعث آلودگی اسپرم به باکتری های واژن نیز می شود. لذا حتماً از کاندوم های مخصوص آزمایش استفاده نمایید.

آیا عوامل خارجی از قبیل تغذیه و مصرف دخانیات روی اسپرم اثر دارد؟

بله، در مطالعات متعدد ثابت شده است که موارد زیر روی اسپرم اثر دارد:

۱- سیگار کشیدن و انواع دود باعث کاهش حرکت و تعداد اسپرم می شود.

۲- گرم نگه داشتن بیضه ها و استفاده زیاد از جکوزی، دوش آب گرم، گذاشتن لب تاب روی پاها و اثر حرارتی آن روی بیضه ها و نشستن های طولانی باعث افت کیفیت اسپرم می شود.

۳- بیماری واریکوسل امروزه شایعترین علت خرابی اسپرم ها از نظر تعداد، شکل و حرکت، بیماری واریکوسل بیضه ها میباشد و لذا حتماً باید با تشخیص به موقع درمان شود.

۴- استفاده از داروهای مکمل های بدنسازی که در باشگاه ها استفاده می شود. تزریق هورمون های ناندرولوژ و تستوسترن باعث خرابی اسپرم و کم کاری بیضه می گردد.

۵- هر گونه تورم درمان نشده بیضه: علت عفونت ممکن است باعث آسیب به سلول های نطفه ساز و یا باعث انسداد در قسمت خروجی منی شود و تعداد و حرکت اسپرم ها را کاهش دهد.

۶- سابقه پرتودرمانی و شیمی درمانی که باعث از بین رفتن سلول های نطفه ساز مرد می شود. 

۷- مصرف آنتی اکسیدان ها از قبیل سلنیوم و ویتامین E و C و B باعث بهتر شدن کیفیت اسپرم های مرد می شوند.

۸- پزشکان اغلب دو یا سه آزمایش اسپرم جداگانه درخواست می کنند تا نتیجه ای مناسب از سلامت اسپرم ها بدست آورند.

۹- آزمایش ها باید حداقل هفت روز فاصله داشته و در طول ۲ تا ۳ ماه انجام شوند. شمار اسپرم ها می تواند به صورت روزانه تغییر کند. در نظر گرفتن میانگین نمونه های اسپرم می تواند سبب بدست آوردن بهترین نتیجه شود.

تفسیر نرمال اسپرم چگونه است؟

در هر آزمایش اسپرم نرمال که با رعایت موارد ذکر شده انجام شود باید از لحاظ حجم مایع منی، حرکت، شکل، تعداد اسپرم بررسی شود.

۱- مایع منی نرمال باید cc2-3 حجم داشته باشد.

۲- ۴۰-۶۰ میلیون سلول ها باید از حرکت خوبی جهت باروری تخمک برخوردار باشند.

۳- بیش از ۵ درصد شکل اسپرم ها باید در آزمایش منی طبیعی گزارش شود.

۴- نوع آزمایشگاه و دقت آنها در گزارش آزمایش فاکتور بسیار مهمی می باشد.

اینجانب به بیماران خودم توصیه می کنم که آزمایش اسپرمشان را فقط در مراکز ناباروری انجام دهند.

 

دکتر حسین کرمی

 متخصص کلیه و فوق تخصص درمان آندوسکوپی و لاپاراسکوپی


۱۸ فروردين ۹۸ ، ۰۰:۱۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
رزا افشار