راهکارهای پرپشت شدن مو

اگر می خواهید موهای پرپشت و براقی داشته باشیید حتما از روش های زیر استفاده کنید.

استفاده از یک شامپوی پر پشت کننده و حالت دهنده

در صورتی که فرد تمایلی به استفاده از اکستنشن ها و امتحان مواد مکمل نداشته باشد می تواند از روش امتحان شده پرپشت شدن مو یعنی استفاده از شامپوی پر پشت کننده و حالت دهنده بهره گیرد.دوین تات، آرایشگر معروف در سالن زیبایی SCK و سفیر برند تجاریRowena beauty می گوید: “من ترجیح می دهم جهت ساخت بافت مو و حجیم و پر پشت کردن آن از موارد در دسترس یعنی محصولات مو و تجهیزات آرایشی استفاده کنم.”

کوتاه کردن موها تا حد شانه یا بالاتر؟

با اینکه عبارات موی بلند و پرپشت گاهی به جای هم دیگر به کار می روند اما در واقعیت آنها کاملا متفاوت هستند.

نیک پنه، صاحب و آرایشگر ارشد سالن آرایش salin capri می گوید: “اگر دارای موهایی کم پشت هستید، موهای خود را به حدی کوتاه کنید که اندازه ای کوتاه تا متوسط داشته باشند تا در ظاهر به پرپشت شدن مو هایتان کمک کند.”اغلب، موهایی که در عین کم پشت یا نازک بودن بسیار بلند هستند می توانند رشته رشته و حتی کم پشت تر از زمانی که کوتاه هستند به نظر آیند.

پوش دادن موها به مقدار کم و حساب شده

پوش دادن مو الزاما به معنی شبیه شدن به ستارگان موسیقی راک در دهه ۸۰ میلادی نیست. در صورتی که پیچ های مو (جلوی مو ها) تخت شوند، می توان یک مسواک تازه و تمیز را به آرامی بر روی ریشه های موها کشید تاظاهری پر پشت تر به آنها داد.

 استفاده از یک تقویت کننده ریشه مو در برنامه مراقبتی مو

استفاده از این محصول مفید می تواند بدون زحمت زیاد باعث پرپشت شدن مو ها میشود . پنه می گوید: ((موهایی که بر روی کف سر صاف می شوند همواره کم پشت تر از موهایی هستند که از ریشه تقویت شده اند.)) خانم ها می توانند جهت داد یک موج (که از ریشه شروع شده) و حجم مناسب به موهای خود از یک تقویت کننده ریشه مو استفاده کنند.

از آرایشگر خود بخواهید موهایتان را هایلایت کند

در صورتی که مشکلی با رنگ کردن موهای خود ندارید، اضافه کردن چند هایلایت به موهایتان می تواند مفید باشد. پنه بیان دارد: “هایلایت کردن موها ظاهری عمیق به تارهای مو می دهد. این کار به موها رنگی یک دست داده و این خطای دید را ایجاد می کند که گویی فرد موهای پر پشت تری دارد.” در ارتباط هایلایت ها مناسب با صورتتان با آرایشگر خود صحبت کنید و یا یک عکس از مدلی که قبلا دوست داشته اید به او نشان دهید.

رنگ کردن پوست سر

هر چه پوست سر نمایان تر باشد، موهای فرد کم پشت تر نشان خواهند داد. این قسمت را می توان با استفاده از پودر سایه چشمی که همرنگ موهای فرد است به وسیله برس متوسط سایه چشم پر کرد. نتایج این کار خود بیانگر همه چیز خواهد بود. تنها باید به یک نکته توجه کرد و آن استفاده نکردن از این روش در روز هایی با احتمال بارندگی است.

استفاده از یک برس سرامیکی جهت خشک کردن و حالت دادن مو ها

استفاده از وسایل مناسب پس از حمام کردن می تواند نقش بزرگی در پر پشت و موج دار تر نشان دادن موها ایفا کند. تات می گوید: ((من دوست دارم در هنگام خشک کردن موهایم جهت حجم دادن به آنها از یک برس سرامیکی گرد استفاده کنم.)) یک سشوار یونی، یون های منفی خالص را جهت صاف کردن و از بین بردن فر موها به سمت آنها منتشر می کند.

استفاده از مکمل های مفید برای مو

دکتر هادلی کینگ، پزشک و متخصص پوست شهر نیویورک بیان دارد: “الگوی کم پشت شدن موهای زنان به هورمون ها و حساسیت فولیکول موهای آنها به هورمون ها ربط دارد.” داروهای هورمونی تجویز شده مانند برخی قرص های خوراکی ضد بارداری و اسپرینولاکتان می توانند در پر پشت کردن موها بسیار موثر باشند.

دکتر کینگ علاوه بر این موارد بیان دارد که استفاده از ماینوکسیدیل بدون نسخه در کنار داروهای تجویزی نیز می تواند برای برخی زنان موثر باشد. ماینوکسیدیل مکملی است که به کاهش ریزش مو کمک می کند. باید به این نکته توجه داشت که این دارو می تواند با عوارضی جانبی مانند سوزش، تحریک پذیری و افزایش ریزش مو همراه باشد.

از شامپوی خشک به روشی کاملا جدید استفاده کنید

شامپوی خشک یکی از معجزات مدرن دنیای زیبایی است. کار این شامپو چیزی بیش از تمیز نشان دادن موهای کثیف است. اسپری کردن مقداری از شامپوی خشک بر روی ریشه مو ها و سپس ماساژ دادن آن می تواند مقداری حجم موها را افزایش دهد.

خریدن اکستنشن های با کیفیت

در صورتی که اکستنشن مو توسط یک فرد حرفه ای انجام گیرد می تواند راهی موثر و با ظاهری طبیعی جهت پر پشت نشان دادن موها باشد.البته این مورد تا زمانی صحت دارد که یک آرایشگر حرفه ای و متبحر در این زمینه این کار را برای فرد انجام دهد. نکته مهمی که در این میان مطرح است قیمت این اکستنشن ها می باشد. طبق گفته متخصصان شرکت Angie’s List یک سری اکستنشن قیمتی از ۲۷۵ تا ۱۴۰۰ دلار دارد و این هزینه ای گزاف جهت خرج کردن برای پرپشت شدن مو می باشد.

سالم نگه داشتن موها

کاملا واضح است که داشتن موهایی سالم در حینی که فرد دائما به آن آسیب می زند امری غیر ممکن است. تات می گوید: اگر خانم ها تمایل به پرپشت شدن مو دارند، باید فورا دست از اطو کردن آنها برداشته و هنگام حمام رفتن بیش از حد از حالت دهنده های مو استفاده نکنند.رعایت احتیاط هایی مانند استفاده از اسپری محافظت در برابر گرما، عدم شستشوی بیش از حد مو و استفاده همیشگی از ضد آفتاب بر روی موها قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند به طور کامل موها را از آسیب دیدن نجات داده و در زمانی کوتاه به آنها ظاهری پر پشت و قوی تر ببخشد.

 


کلینیک ترمیم مو موسان