زگیل تناسلی در مردان خطرناک تر است یا در زنان؟

بیشتر اطلاعات مربوط به ویروس اچ پی وی ( ویروس پاپیلومای انسانی ) مربوط به بانوان است، چرا که داشتن این ویروس می تواند ریسک ابتدا به سرطان دهانه رحم را بالا ببرد.

زگیل تناسلی مردان که این روزها تبدیل به یک مسئله حاد در میان جوامع محسوب می شود، نشان دهنده مشکل یا بیماری در فرد می باشد. این ویروس در آقایان نیز همچون بانوان، منجر به بروز مشکلات سلامتی می شود. بنابراین هم آقایان و هم بانوان باید از راه های کاهش ریسک بروز عفونت ویروس اچ پی وی (HPV) اطلاع داشته باشند.

ابتلا به این ویروس ریسک بروز سرطان تناسلی را تا حدی بالا می برد. با این حال باید بگوییم که این سرطان ها آنچنان رایج نیستند. علاوه بر این، ویروس اچ پی وی می تواند مشکل زگیل های تناسلی را در آقایان و هم در بانوان به وجود آورد.

آمار و ارقام نشان می دهد بیش از نیمی از آقایانی که در ایالات متحده آمریکا زندگی جنسی فعالی دارند، در زندگی خود به ویروس اچ پی وی مبتلا می شوند. معمولا این ویروس در آقایان با گذر زمان بدون نیاز به دخالت پزشکی از بین می رود و منجر به بروز مشکلات مختلف سلامتی نخواهد شد.

خطرات ویروس اچ پی وی در آقایان

ویروس اچ پی وی حدود 30 نوع مختلف دارد که برخی از آن ها با سرطان های تناسلی ارتباط دارند و می توانند منجر به بروز سرطان مقعد یا آلت تناسلی در آقایان شوند. هر دو نوع سرطان ذکر شده بسیار نادر هستند.

همچنین در افرادی که سیستم ایمنی خوبی در بدن دارند، ریسک بروز آن ها کمتر خواهد بود. طبق تحقیقی که در سال 2006 انجام شد، اتحادیه سرطان آمریکا اعلام کرد حدود 1530 مرد در ایالات متحده آمریکا با سرطان آلت تناسلی دست و پنجه نرم می کردند. همچنین حدود 1910 آقا مشکل سرطان مقعد داشتند.

دیگر انواع ویروس اچ پی وی به ندرت می توانند عامل بروز سرطان در آقایان شوند، اما معمولا منجر به شکل گیری زگیل های تناسلی بر روی پوست آن ها خواهند شد. حدود یک درصد از آقایانی که زندگی جنسی فعالی در آمریکا دارند، زگیل های تناسلی را بر روی پوست خود مشاهده خواهند کرد.

برای دیدن مطالب بیشتر اینجا را کلیک کنید