لیزر موهای زائد چگونه است؟

لیزرها طول موج از نور با یک رنگ خاص منتشر می کنند. هنگام هدف قرار دادن پوست ، انرژی حاصل از نور به پوست و ملانین رنگدانه مو منتقل می شود سپس گرم شده و به بافت اطراف آسیب می رساند.

اما برای از بین بردن دائمی موها و به حداقل رساندن آسیب به بافت اطراف ، نیاز است که لیزر سلولهای خاصی را هدف قرار گیرد.. این سلولهای بنیادی فولیکول مو هستند که در قسمتی از مو معروف به برآمدگی مو قرار دارند.

از آنجا که سطح پوست حاوی ملانین نیز هست (که می خواهیم از آسیب دیدن آنها جلوگیری کنیم ) افراد قبل از درمان با دقت شیو می شوند.

 آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟

لیزر موهای زائد هم می تواند تراکم مو را به طور دائمی کاهش دهد و هم موهای زائد را برای همیشه از بین ببرد.

از بین بردن دائمی مو به این معنی است که هیچ یک از موهای موجود در ناحیه تحت درمان پس از یک دوره درمانی مجدداً دوباره رشد نخواهند کرد و نیازی به لیزر درمانی مداوم نیست.
اینکه موها به طور دائمی رفع شوند  یا تراکمشان کم گردد ، بستگی به موارد زیر دارد:
• رنگ و ضخامت مو
• رنگ پوست بیمار
• نوع و کیفیت لیزر مورد استفاده
• صلاحیت و آموزش اپراتور لیزر
با این حال ، اگر موهای خاکستری دارید ، که هیچ رنگدانه ای ملانین ندارند ، لیزرهای موجود روی آن ها جواب نمیدهد.

به چند جلسه لیزر نیاز دارم؟

تعداد درمان های مورد نیاز شما به نوع پوست شما بستگی دارد. پوست شما بر اساس رنگ ، حساسیت به نور خورشید و احتمال برنزه شدن آن طبقه بندی می شود.
پوست های کم رنگ یا سفید ، به راحتی میسوزند. افراد دارای موهای تیره معمولاً با 4-6 درمان هر 4-6 هفته می توانند موهای زائد خود را از بین ببرند.

پوست قهوه ای روشن ، گاهی اوقات می سوزد . افرادی که موهای تیره دارند ، معمولاً با 6-10 جلسه می توانند موهای زائد خود را از بین ببرند. افرادی که موهای معمولی دارند ، فقط به کاهش دائمی موها دست می یابند و پس از یک دوره اولیه درمان ممکن است نیاز به 3-6 جلسه به طور یک ماه درمیان داشته باشند. پوست قهوه ای متوسط ​​تا قهوه ای تیره ، به ندرت می سوزد.

افراد دارای موهای تیره معمولاً با 6-10 درمان هر 4-6 هفته می توانند به کاهش دائمی مو برسند. مراقبت، معمولاً به 3-6 جلسه نیاز دارد. افرادی که موهای معمولی دارند بعید است که به این درمان پاسخ دهند.

درمان مجدد باید به اندازه کافی طولانی باشد تا رشد موهای جدید به سطح برآمدگی برسد.

در این میان هزینه لیزر موهای زائد نیز برای فرد مهم است. هرچند که می بایست در درجه اول به کیفیت توجه نمود.

 

ادامه مطلب...