چربی خون نرمال چند است؟

طبق استاندارد سازمان ملی خون، ریه و قلب آمریکا، میزان کل کلسترول مجاز بدن، کمتر از ۲۰۰ میلی گرم به ازای هر دسی لیتر، میزان کلسترول بد کمتر از ۱۰۰ میلی گرم و حد مطلوب برای کلسترول خوب بدن چیزی حدود ۶۰ میلی گرم بر دسی لیتر است.

عوامل خطر ابتلا به چربی خون بالا چه چیزهایی هستند؟

#افراد چاق و دارای اضافه وزن

#افرادی که از رژیم غذایی سالمی برخوردار نیستند.

#افراد سیگاری

#افراد مبتلا به دیابت

#افرادی که تحریک بدنی کمی دارند.

# افرادی که مسن‌تر هستند

#افرادی که ذاتا استعداد ابتلا به چربی خون بالا دارند و بیماری‌ای به نام هایپرکلسترولمی فامیلی دارند.

درمان خانگی و گیاهی چربی خون بالا

درمان چربی خون با گشنیز

یک الی دو قاشق چای خوری از دانه های گشنیز را داخل آب ریخته و اجازه دهید به مدت یک الی دو دقیقه بجوشد. بعد از سرد شدن آن را مصرف کنید.

استفاده مکرر از این دمنوش می تواند چربی خون شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

درمان چربی خون بالا با سیر

سیر حاوی مقدار زیادی آلیسین است که می تواند کلسترول اضافی در کبد را مهار کند. شما می توانید از سیر بعنوان یک چاشنی مواد غذایی استفاده کنید.

کاهش چربی خون بالا با دانه های روغنی

بادام زمینی و بادام سرشار از فیبر هستند که می توانند به کاهش کلسترول کمک کنند. گردو نیز می تواند به کاهش سطح تری گلیسیرید و کلسترول کمک کند. جوانه لوبیا نیز سرشار از ویتامین سی و فیبر است که می تواند چربی خون بالا را کاهش دهد.

کاهش چربی خون بالا با سرکه سیب

یک قاشق چای خوری سرکه سیب را به یک فنجان اب اضافه کنید و دو تا سه بار در طول روز بنوشید. این درمان را حداقل به مدت یک ماه دنبال کنید.

همچنین می توانید ۳ قاشق چای خوری عسل را با دو فنجان آب ولرم مخلوط کنید و در نهایت سه قاشق چای خوری سرکه سیب به آن اضافه کنید و دو بار در روز از این نوشیدنی میل کنید.

کاهش چربی خون با بلغور جو دو سر

بلغور جو دو سر برای پیشگیری و درمان بیماری هایی که در بدن وجود دارند از جمله چربی خون و کلسترول بالا استفاده می شود. بلغور جو دو سر حاوی فیبر است که برای کاهش جذب کلسترول بد موثر است. خوردن مرتب جوی دوسر به بهبود وضعیت کلسترول بالا کمک می کند.

 

منبع:

1پزشک