# سلنیم برای جوان سازی پوست

این ماده معدنی پوست شما را از سلولهایی که رادیکالهای آزاد را جمع می کنند، حفظ می کند. رادیکال های آزاد باعث پیری پوست، چین و چروک، خشکی پوست، آسیب بافتی و احتمالا برخی بیماری ها می شوند. همچنین ممکن است سلنیوم برای پیشگیری از سرطان پوست مفید باشد. شما می توانید این ماده را از آجیل های برزیلی، قارچ دکمه ای، میگو، گوشت بره و ماهی هایی مانند snapper، cod، halibut، تن و سالمون دریافت کنید. گوشت گاو پخته شده، بوقلمون نیم پز، صدف، ساردین، خرچنگ و ماکارونی و گندم نیز دارای سلنیوم هستند.

# آنتی اکسیدان ها برای جوان سازی پوست

آنتی اکسیدان ها برای جلوگیری و کاهش آسیب رادیکال های آزاد مفید هستند. شما می توانید آنها را در انواع غذاها، به خصوص میوه ها و سبزیجات رنگی مانند توت ها، گوجه فرنگی، زردآلو، چغندر، کدو، اسفناج، سیب زمینی شیرین، نارنگی، فلفل و لوبیا پیدا کنید.

# مبارزه با رادیکال های آزاد با  CoQ10

بدن شما یک آنتی اکسیدان کلیدی به نام Coenzyme Q10 تولید می کند. اما همچنان که بزرگتر می شوید، این ماده کمتر تولید می شود. Co Q10 در تولید انرژی و عملکرد سلول نقش دارد. شما می توانید این ماده را در ماهی ها مانند ماهی قزل آلا و ماهی تن، مرغ، بخش های گوشتی مانند کبد و اکثر دانه ها و حبوبات پیدا کنید. اگر از محصول پوستی شامل CoQ10 استفاده می کنید، این ماده به کم شدن چین و چروک و نشانه های دیگر پیری کمک می کند.

# ویتامین A برای جوان سازی پوست

هیچ کس پوست خشک و پوسته پوسته نمی خواهد. بنابراین همین حالا یک پرتقال، هویج و یا تکه ای از نخود سیاه بخورید. آنها پر از ویتامین A هستند. شما می توانید این ویتامین را در سبزیجات برگ دار ، تخم مرغ و غذاهای کم چرب پیدا کنید. هنگامی که از یک محصول جوان سازی پوست حاوی ویتامین A استفاده می کنید، چروک ها و لکه های قهوه ای پوست شما کمتر می شوند. این محصولات که رتینوئید نامیده می شوند، درمان رایج برای آکنه و سایر مشکلات پوستی هستند.

# ویتامین C: محافظی در برابر خورشید

نور خورشید می تواند برای پوست شما مضر باشد. ویتامین C به جوان سازی پوست شما کمک می کند. همچنین این ویتامین اثرات مخرب خورشید روی کلاژن و الاستین که پوست شما را تقویت می کنند، را خنثی می کند. می توانید ویتامین C را از فلفل قرمز، مرکبات، پاپایا، کیوی، بروکلی، سبزی و جوانه های بروکلی دریافت کنید.

# ویتامین E: تقویت کننده جوان سازی پوست

یکی دیگر از آنتی اکسیدان هایی است که پوست شما را از آسیب و التهاب خورشید نجات می دهد، ویتامین E است. این ویتامین در روغن های گیاهی، آجیل، دانه ها، زیتون، اسفناج، مارچوبه و سبزیجات برگ دار وجود دارد.

 

برگرفته از وب سایت:

https://drmajidzadeh.com/