سوال: برای جلوگیری یا رفع خارش و خشکی پوست پس از فرکشنال CO2 چه اقداماتی باید انجام داد؟

با توجه به دیدگاه های مختلفی که در این زمینه ارائه می شود، می توان از زینک اکساید یا کرم ضد آفتاب استفاده کرد؛ برخی متخصصان استفاده از سرکه سیب رقیق شده را نیز پیشنهاد می دهند.

برای رفع خارش همچنین می توان از آنتی هیستامین غیر خواب آور (non sedative) یا برخی ترمیم کننده ها استفاده کرد. البته بهتر است که در این رابطه با پزشک خود مشورت کنید زیرا تعداد جلسات و اینکه کدام دستگاه CO2 فرکشنال و با چه انرژی مورد استفاده قرار گرفته و نقاط با چه فاصله (Density)  در کنار هم قرار گرفته اند ، بسیار مهم است.

سوال: آیا درمان کم پشتی و ریزش موی سر آقایان از طریق سلول های بنیادی امکان پذیر است؟

در ابتدا باید گفت که برداشت عموم از درمان با روش سلول های بنیادی ، برداشتی اشتباه است و به مبحث مزوتراپی و PRP مربوط می شود که به سلول های بنیادی هیچ گونه ارتباطی ندارد ؛ اما پس از تشخیص علت ریزش مو و تجویز درمان و پس از آن مشاهده واکنش به درمان ، می توان از این روش ها به عنوان مکمل جهت نتیجه بهتر استفاده کرد.

  در رابطه با علل ریزش مو باید گفت که یک بیماری چند عاملی است و به صورت عام و کلی می تواند به مشکلات هورمونی ، استرس ، سبک زندگی و همچنین زمینه های ژنتیکی مربوط باشد که درصد دخیل بودن هریک از این ها در ریزش موی هر فرد متفاوت است و برای درمان بهتر می بایست به پزشک خود مراجعه کنید چون عواملی مانند سن و سال و اینکه چه مدت به این بیماری مبتلا هستید در تشخیص بهتر نوع درمان موثر هستند.

سوال: برای درمان جوش صورت چه اقداماتی باید انجام داد؟

پروسه درمان جوش پیچیده نیست و باید برای درمان آن حتما به پزشک متخصص مراجعه کرد تا بتوان بهترین درمان را برای بیمار فراهم کرد؛ اما اینکه برخی افراد به استفاده از محصولات مختلف جهت رفع جوش و یا خوردن قرص های آکوتان یا آنتی بایوتیک یا دارو های هورمونی به صورت خودسرانه روی می آورند اصلا منطقی نیست؛ چون استفاده از هرکدام از این محصولات و دارو ها به سن بیمار ، شدت پخش شدن جوش ها ، اینکه آیا جوش های فقط روی صورت هستند یا بدن یا هر دو و وسعت و میزان پراکندگی جوش ها مربوط می شود.

در این رابطه هم آزمایش ثابت و مطلقی وجود ندارد و بسته به شرایطی که عنوان شد، نوع درمان، دارو ها و متعاقبا آزمایش ها هم متفاوت هستند؛ به طور مثال آزمایش یک آقا که مشکل هورمونی ندارد با یک خانم که مشکل هورمونی دارد یا در چرخه عادت ماهیانه قرار دارد طبیعتا متفاوت است.

گرچه امکان انجام این آزمایش توسط آقا وجود دارد اما مسلما موضوعیت و ارتباط به شرایط بیمار ندارد و از نظر قیمت هم ممکن است که بیمار نیاز به یک آزمایش جزئی مثلا دویست هزار تومانی داشته باشد اما یک آزمایش کامل نهصد هزار تومانی انجام می دهد که اصلا نیازی به آن ندارد.

سوال: آب جمع شده روی زخم پس از برداشتن زگیل توسط الکترو کوتر چیست؟

عموما این مایع عفونت نیست بلکه التهاب پس از کوتر می باشد؛ اما در کل بهتر است که درمان زگیل یا دارویی باشد و یا از طریق فریز کردن یا همان کرایوتراپی؛ چون وقتی که شما زگیل رو لیزر می کنید در واقع به ویروس گرما می دهید و بخاری که ناشی از این کار در هوا پخش می شود چه برای بیمار و چه برای انجام دهنده کار مضر است و مجاری تنفسی را تهدید می کند.

در رابطه با سرما درمانی یا کرایوتراپی هم باید گفت که بر خلاف تصور عموم ، بسیار موثر واقع می شود چون در این روش هنگامی که زگیل را فریز می کنیم ، یک سری کریستال های یخی در داخل و خارج سلول تشکیل می شود مانند یک کیسه پلاستیکی که در آن تکه های یخ قرار می دهیم ؛ حالا زمانی که آن کیسه را به دمای محیط می رسانیم و گرم می شود ، لبه های تیز یخ پلاستیک را پاره می کنند. درمان زگیل هم به همین روش انجام می شود. البته پس از درمان ، تاول هایی در آن ناحیه بوجود می آید که مشکلی نیست و نشان دهنده درمان صحیح است.

 

ادامه مطلب:

https://poostpedia.com/2125