داشتن یک رژیم غذایی سالم که شامل میوه، سبزی و چربی‌های سالم است در مراقبت از پروستات بسیار حائز اهمیت است. برخی از این مواد غذایی سالم عبارتند از:

ماهی سالمون

#ماهی سالمون

سالمون سرشار از چربی‌ها و اسیدهای چرب سالم، مانند امگا ۳ است و برای پیشگیری و کاهش التهاب‌های بدن مفید است. دیگر ماهی های آب سرد مانند ماهی ساردین و قزل‌آل، نیز دارای این ویژگی بوده و سرشار از اسیدهای چرب مفید هستند.

#گوجه فرنگی

گوجه سرشار از آنتی‌اکسیدان لیکوپن بوده و برای غده پروستات، بسیار مفید است. پختن گوجه و مصرف آن به شکل سس یا سوپ گوجه، موجب آزاد شدن لیکوپن موجود در گوجه می‌شود و جذب آن توسط بدن آسان‌تر می‌گردد.

توت

#میوه‌های توتی

توت‌فرنگی، بلوبری، تمشک و شاه‌توت که از خانواده توت‌ها هستند، سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و موجب حذف رادیکال‌های آزاد بدن می‌شوند. رادیکال‌های آزاد از محصولات جانبی فعالیت‌های بدن است که به‌مرور زمان موجب آسیب می‌شود.

#کلم

کلم بروکلی، کلم‌برگ، گل‌کلم، کلم‌ بروکسل‌ و کلم پیچ که همگی از خانواده کلم‌ها هستند، حاوی ماده شیمیایی به نام سولفارافان بوده و در پیشگیری از سرطان و افزایش سلامت پروستات، بسیار مفید هستند.

آجیل

#آجیل

انواع آجیل سرشار از ماده معدنی زینک یا روی است. روی در سلامت پروستات و تنظیم هورمون تستوسترون بسیار حائز اهمیتت است. علاوه بر آجیل، صدف و بقولات‌ نیز سرشار از روی هستند.

#مرکبات

 پرتقال، لیمو و گریپ‌فروت حاوی میزان بالایی ویتامین C هستند و در محافظت از غده پروستات، بسیار مؤثر هستند.

سیر و پیاز

#سیر و پیاز

 طی یک سری تحقیقات صورت گرفته توسط دانشمندان، نشان داده شد افرادی که بیشتر سیر و پیاز مصرف می‌کنند کمتر دچار بزرگی پروستات می‌شوند. البته اگرچه مطالعات بیشتری برای اثبات این موضوع نیاز است اما به‌طورکلی سیر و پیاز دارای خواص بسیار زیادی هستند.

 

منبع:

https://dr-valipour.com/