اخذ ویزای کانادا ممکن است آسان به نظر بیاید ولی واقعیت این است که گاهی این فرایند کمی مشکل می شود. بعضی از دانشجویان فکر می کنند دریافت نامه پذیرش سخت ترین بخش کار است اما درحقیقت، این نحوه درخواست ویزاست که کار را دشوار می کند.

متاسفانه بیشتر اوقات در کانادا با درخواست ویزای دانشجویان موافقت نمی شود و این مسئله بسیار رایج است. از آنجایی که کانادا محل مناسبی برای تحصیل است، افراد زیادی هستند که دوست دارند در این کشور درس بخوانند. شاید با شنیدن اینکه کانادا اینقدر کشور محبوبی است خوشحال شوید اما این مسئله پذیرش ویزا را هم برای شما سخت تر می کند چرا که افراد زیادی هستند که می خواهند برای تحصیل یا اقامت به آنجا مهاجرت کنند. برای اینکه مطمئن شوید درخواست ویزای شما رد نمی شود و با خیال راحت این مراحل طی کنید، بهتر است با دلایل رایج ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا آشنا باشید.

نامه پذیرش از دانشگاه معتبر معتبر

قبل از اینکه درخواست ویزای تحصیلی بدهید، باید نامه پذیرش دانشگاه مربوطه را دریافت کنید. این دانشگاه باید در فهرست موسسه های معتبر آموزش کانادا باشد. اگر افسر صدور ویزا به اصل بودن نامه قبولی شما شک کند یا بفهمد که با لازمه های برنامه آموزشی را ندارید، درخواست ویزای شما را رد می کند.

حساب بانکی نامعتبر

درخواست‌ دهندگان باید به عنوان بخشی از روند درخواست شان، شرحی از حساب بانکی یا گواهی بانکی خود ارائه دهند. این اسناد ثابت می کنند که فرد می تواند طی دوره تحصیلی‌ اش در خارج از کشور، از پس هزینه های خود بر بیاید، از جمله این هزینه ها می توان به هزینه سفر به کانادا، شهریه دانشگاه و هزینه های شخصی اقامت اشاره کرد. اگر فرد قادر به پرداخت هریک از این ها نباشد، با درخواست ویزای او موافقت نمی شود.

عدم اطمینان از ترک کشور بعد از اتمام تحصیل

مسئول رسیدگی به درخواست ویزا باید مطمئن شود که بعد از اتمام تحصیل به کشور خودتان برمی گردید. اگر افسر مربوطه به این موضوع شک کند و با درخواست تان موافقت نشود، احتمالا به خاطر یکی از دلایل زیر است:

  • سابقه سفرهای قبلی‌ تان
  • ارتباطات خانوادگی نزدیک در کانادا و در کشور محل زندگی‌ تان
  • هدف تان از رفتن به کانادا

همچنین درخواست تان ممکن است به دلیل وضعیت مهاجرتی کشور محل زندگی‌، وضعیت مالی یا سابقه سفرهای قبلی به کانادا رد شده باشد. فراموش نکنید که ویزای دانشجویی ویزایی موقتی است و تاریخ انقضا دارد.

مسائل مربوط به مدارک سفر یا اسناد هویتی

ارائه تمام مدارک لازم برای سفارت ضروری است، این مدارک شامل پاسپورت معتبر، چند عکس جدید و فرم هایی می شود که با صداقت و درستی آن ها را پر کرده باشید. افسر رسیدگی به درخواست ویزا از طریق همین مدارک تشخیص می دهد که شما صلاحیت پذیرش را دارید یا نه، بنابراین باید تمام فرم ها را خیلی واضح و خوانا پر کنید تا مشکلی پیش نیاید.

عملکرد آکادمیک

نمرات خوب یکی از عوامل اصلی پذیرش ویزای تحصیلی است. این نمرات علاوه بر معدل دانشگاه، نمرات آزمون آیلتس را هم در بر می گیرند زیرا این ها هستند که توانایی زبانی شما را نشان می دهند، اگر نمرات تان کم باشد، مسئول رسیدگی به درخواست ویزا فکر می کند نمی توانید دروس را به زبان انگلیسی بخوانید و قبول شوید. او پیوستگی دوره های تحصیلی‌ تان را هم در نظر می گیرد، به این معنا که اگر برای مدت زیادی از درس و تحصیل فاصله گرفته باشید، برایتان نکته منفی به حساب می‌آید.
فراموش نکنید که تحصیل در کشور خارجی به آن آسانی که فکر می کنید نیست، مسائل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید و بهتر است محتاط عمل کنید. با این حال، اگر نکات بالا را در نظر داشته باشید، روند پذیرش تان خیلی راحت و بی‌دردسر پیش می رود.

رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

درخواست‌ دهنده ها می توانند بعد از رد شدن ویزای تحصیلی کانادا دوباره درخواست دهند. البته برای این کار باید اول از همه ببینید چرا درخواست تان پذیرش نشده و حواستان باشد این بار اشتباه دفعه قبل را تکرار نکنید. طبق راهنمایی های برنامه SDS، رسیدگی به درخواست ویزای تحصیلی حداکثر به 45 روز زمان احتیاج دارد.

برگرفته ار مقاله دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا از وب سایت:

https://iranaplo.com/