عوارض جانبی مزوتراپی مو

با اینکه مزوتراپی مو اغلب بدون درد است اما برخی بیماران از درد همراه با این درمان شکایت داشته اند. عوارض جانبی که ممکن است پس از درمان مزوتراپی پدیدار شوند عمدتا نتیجه وارد شدن سوزن به درون پوست هستند. بنابراین، برخی افراد ممکن است درد، تورم، کبودی، التهاب یا عفونت التهابی را پس از روش درمانی مزوتراپی تجربه کنند.

ترکیب مزوتراپی مو با دیگر روش های درمانی

مزوتراپی مو تاکنون به عنوان یک روش درمانی الحاقی نیز در کنار دیگر درمان های موضعی یا خوراکی استفاده شده است و سبب بروز هیچ گونه عوارض جانبی نشده است. این روش درمانی جهت درمان موفقیت آمیز موارد ریزش مو در کنار توکسین (سم) بوتولینوم استفاده شده است.آیا به دنبال راهی برای ترکیب درمان های طبیعی با روش مزوتراپی هستید؟ پس نگاهی به چند روش بیندازید که از آن ها می توانید استفاده کنید!

یک راه جهت افزایش تاثیر مزوتراپی مو اضافه کردن روغن های ضروری به این روش درمانی است. این روغن ها معمولا پس از درمان (حداقل 8 ساعت) مصرف شده و همچنین می توانند به پوست وارد شده و به طور کامل تری به فولیکول های مو نفوذ کنند. برخی از روغن های پیشنهادی شامل موارد زیر می شوند:

1) روغن دانه کدو تنبل

روغن دانه کدو تنبل از پوسته دانه های کدو تنبل گرفته شده و می تواند به صورت موضعی یا خوراکی مصرف شود. این روغن منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و اسید های چرب است که هر دوی این موارد در سلامت پوست و موی سر نقش دارند.

روغن دانه کدو تنبل مزایای بسیاری برای سلامتی داشته و شامل خواص دیگر بسیاری از جمله ضد التهاب و ضد میکروب بودن می باشد. هر دوی این موارد می توانند به وسیله کاهش بروز عفونت ها (مانند عفونت های قارچی و باکتریایی) و مشکلات پوست سر (مانند شوره)، سلامت پوست سر را بهبود بخشند. می توان این روغن را به صورت مستقیم بر روی پوست سر اعمال کرده و یا به عنوان مکمل خوراکی مصرف کرد.

2) روغن رزماری

یک روغن سودمند دیگر در این لیست روغن رزماری است. این روغن که با رایحه کاج همراه است معمولا در ترکیبات آروما تراپی یا رایحه درمانی استفاده می شود اما با این وجود می تواند به صورت موضعی (همراه با یک روغن حامل) ترکیب شود. این ترکیب مزایای بسیاری برای پوست و موی سر دارد.یک مطالعه ویژه که در سال 2013 بر روی موش ها انجام شد نشان داد که مصرف موضعی این ماده می تواند رشد مو را حتی پس از مختل شدن رشد در اثر درمان با تستوسترون تحریک کند.

علاوه بر این، محققان دریافتند روغن رزماری فعالیتی ضد آندروژن از خود نشان می دهد که می تواند برای درمان ریزش مو آندروژنیک مفید باشد. همانند روغن دانه کدو تنبل، روغن رزماری نیز می تواند به صورت مستقیم به پوست سر اعمال شود. فرد می تواند این کار را به عنوان بخشی از روال مراقبت موی روزانه خود یا 8 ساعت پس از جلسه درمانی مزوتراپی انجام دهد.

3) روغن منیزیم

ده ها روغن حامل برای انتخاب وجود دارد که روغن منیزیم یکی از بهترین ها می باشد. این روغن در حالی که با کلسیفیکیشن مبارزه می کند پوست و موی سر را مرطوب و پاکسازی می کند. به طور خلاصه، کلسیفیکیشن هنگامی رخ می دهد که کلسیم اضافی در نواحی مختلف بدن انباشته می شود.این وضعیت می تواند در پوست سر رخ دهد که به تبع پوست سر ضخیم شده و رشد دوباره مو را در صورتی که ناممکن نباشد مشکل می کند. هنگامی که این روغن به سر اعمال می شود در حالی که به صورت آب رسانی کرده و آن را مرطوب می کند می تواند رسوبات کلسیم را نیز تجزیه کند. به عنوان یک روغن حامل، روغن منیزیم می تواند به تنهایی اعمال شود. همچنین، می توان این روغن را با دیگر روغن ها مانند روغن دانه کدو تنبل و رزماری ترکیب کرد.

نکته: قبل از اعمال هر کدام از این روغن های گفته شده در بالا به پوست سرتان، با پزشک خود مشورت کنید. احتمال دارد این روغن ها با مواد شیمیایی که در درمان مزوتراپی مو استفاده می شوند تداخل داشته باشند. پس بهترین کار مطمئن شدن از مصرف آن ها می باشد.

4) ماساژ و نرمش پوست سر

مزوتراپی مو روشی عالی برای افزایش جریان خون به پوست سر است اما تنها راه نیست. در واقع، فرد می تواند ماساژ و نرمش پوست سر را به روتین روزانه خود اضافه کند.

چگونه باید پوست سر را ماساژ داد؟

برای بدست آوردن بهترین نتایج، توصیه می شود این ماساژها در هنگام به خواب رفتن یا برخاستن از خواب انجام شوند. این کار احتمال به یادآوری انجام این ماساژ ها را افزایش می دهد که نکته کلیدی در مشاهده نتایج بهبودی نیز همین مورد است.

در اینجا مراحل ساده فرایند آورده شده اند:

1- انگشتان شست، اشاره و میانی خود را بر روی هر دو طرف سر خود (بالای گوش ها) قرار دهید. ماساژ دادن را به صورت حرکتی دایره وار شروع کرده و با انگشتان خود فشاری متغییر را وارد کنید.

2- از بغل سر به سمت جلو و وسط سر بروید. به حرکات دایره وار ادامه داده و هنگام ماساژ دادن نواحی قبلی را نیز ماساژ دهید.

3- از ناحیه وسط و جلوی سر (تاج سر) به آرامی به وسط خط مو و شقیقه ها بروید. به وارد کردن فشاری متغییر و حرکت دایره وار ادامه دهید.

4- در نهایت، انگشتان خود را از خط مو به سمت تاج سر و در آخر قاعده پوست سر ببرید.

تمامی این فرایند باید حدود 10 دقیقه به طول انجامد. در صورت تمایل فرد می تواند این زمان را افزایش دهد.

چگونگی انجام نرمش های پوست سر

فرد می تواند بیش از این، جریان خون پوست سر خود را با استفاده از عضلات صورت جهت نرمش پوست صورت افزایش دهد.

1- ابرو های خود را تا حد ممکن بالا برده و برای 2 دقیقه در این حالت بمانید. سپس ابرو ها را به حالت استراحت باز گردانید.

2-ابرو های خود را تا حد ممکن به هم نزدیک کنید (حالت اخم) و به مدت 2 دقیقه در آن حالت بمانید. سپس ابرو ها را به حالت استراحت باز گردانید.

3- ابرو های خود را تا حد ممکن بالا برده و برای 3 دقیقه در این حالت بمانید. ابرو ها را تا حد ممکن به هم نزدیک کنید (حالت اخم) و به مدت 2 دقیقه در آن حالت بمانید. سپس ابرو ها را به حالت استراحت باز گردانید.

می توان جهت کشیدن پوست سر از انشگتان دست نیز استفاده کرد به اینصورت که نوک دو انگشت بر روی پوست سر قرار گرفته و دو ناحیه را به سمت مخالف می کشند.

تجربه مزوتراپی مو

آیا انجام مزوتراپی مو برای شما مناسب است؟ تنها شما و پزشکتان می توانید تصمیم بگیرید که این روش برای درمان ریزش مو هایتان مناسب است یا خیر.

برای اطمینان تجربه رخساره را از مزوتراپی مو بخوانید:

من برای درمان ریزش مو ، از ترکیب مزوتراپی و پی آر پی استفاده کردم. نتیجه آن بود که موهای نازکم ضخیم تر شد و به طور کلی روند ریزش موهای من، کاهش زیادی داشت. به این ترتیب پس از چهار جلسه درمان نتایج بسیار خوبی را در تقویت موهای سرم مشاهده کردم.

شکی وجود ندارد که اثرات مزوتراپی از جمله افزایش جریان خون و از بین بردن DHT از پوست سر می توانند مفید باشند.

هنگامی که مزوتراپی با درمان های طبیعی ترکیب می شود می تواند به دست یابی به نتایجی مثبت منجر شود.

 

پوست پدیا