عوارض احتمالی تزریق ژل به صورت

**واکنش های آلرژیک و حساسیت به صورت جوش های پوستی و آکنه

**افتادگی و ناهنجاری در خطوط صورت

**تغییرات ناخوشایند در صورت

**گرانولوم جسم خارجی

**عفونت

**سوزش مداوم و طولانی صورت

**آسیب بافتی در مواردی که تزریق به اشتباه در داخل عروق انجام شده است

انواع ژل های تزریقی در صورت

فیلرهای صورت معمولا باعث تحریک تولید هیالورونیک اسید توسط پوست میشوند که باعث افزایش حجم و از بین رفتن چروک های صورت میگردد. در نهایت هم اینها باعث زیبا تر شدن و جوان شدن پوست شما میشود.

*ماده juvederm باعث از بین رفتن سریع خطوط و چروک های اطراف بینی و دهان میشود. این ماده در نقاطی از صورت استفاده میشود که عضلات آن ناحیه از صورت دیگر از کار افتاده باشند. این ماده از ترکیب هیالورنیک اسید و یک ماده بی حس کننده به اسم لیدوکائین به دست آمده است.

*ماده belotero balance باعث جوان تر شدن پوست صورت و حجم دهی به صورت در مرور زمان میشود. این ماده بیشتر برای از بین بردن چروک های اطراف دهان مخصوصا در افراد سیگاری استفاده میشود.

*ماده Volume اولین و تنها ژل تزریقی صورت است که توسط سازمان غذا و دارو آمریکا تایید شده است و برای حجم دادن به کونه و قسمت میانی صورت استفاده میشود. این ماده باعث افزایش حجم سریع در پوست افراد مسن میشود و هم چنین باعث از بین رفتن چروک های عمیق میگردد. استفاده از این ماده باعث ایجاد یک چهره جوان تر و طبیعی برای حداقل دوسال میشود.

*ماده radiesse با مکانیسمی متفاوت عمل میکند به این صورت که این ماده با فرستادن پپام های شیمیایی به وسیله کلسیم هیدروکسیل آپاتیت باعث میشود که بدن در منطقه ای که radiesse تزریق شده است مقدار بیشتری از کلاژن و الاستین تولید کند. این کار باعث افزایش حجم و از بین رفتن خطوط صورت میشود. از این ماده میتوان برای جوان سازی صورت و دست ها استفاده کرد.


 

پوست پدیا