مزایای ژیمناستیک برای کودکان

سلامت عمومی

انجام ورزش ژیمناستیک به کودکان کمک می کند تا از نظر فیزیکی فعال شده و تندرست و متناسب بمانند. شرکت کردن در هر ورزشی به طور قابل توجهی خطر اضافه وزن، ابتلا به بیماری قلبی و دیابت را در دوران بزرگسالی کاهش می دهد. زیرا عاداتی که فرد در کودکی یاد می گیرد اغلب به همراه خود به دوران بزرگسالی منتقل می کند. مشارکتی عادی در انجام ورزش ژیمناستیک می تواند چگونگی داشتن یک سبک زندگی سالم و همچنین باقی ماندن در این ورزش را همزمان با رشد به کودک آموزش دهد.

مزایای اجتماعی

انجام ورزش ژیمناستیک می تواند به کودکان کمک کند تا بهتر خوابیده و جهت مواجه بهتر با چالش های جسمانی و عاطفی زندگی به مهارت هایی مجهز باشند. شرکت در یک کلاس عادی ژیمناستیک به کودکان کم سن این فرصت را می دهد تا با افراد هم سن خود ارتباط برقرار کرده، با یکدیگر به عنوان یک تیم همکاری داشته و با بزرگسالان معاشرت کند. آکادمی ژیمناستیک بوستون بر این باور است که ورزش ژیمناستیک به کودکان فرصت یادگیری مهارت های اجتماعی را می دهد. از جمله این مهارت ها می توان به گوش دادن، پیروی از راهنمایی ها، رعایت نوبت، ساکت بودن و احترام به دیگران اشاره کرد. علاوه بر آن، کودکان نیز اوقات خوشی را سپری کرده، با دوستانی جدید آشنا شده و داشتن استقلال را یاد می گیرند.

نظم و تعهد

طبیعت چالش برانگیز ژیمناستیک نیازمند نظم و تعهد است. ساختار دروس ژیمناستیک، نتیجه دادن تلاش بسیار و داشتن تعهد را به کودک می آموزد. تجربه های مثبت در ژیمناستیک می توانند از طریق دست آورد ها در فرد اعتماد به نفس ایجاد کرده و برای کودکان روشن سازند که تعهد به انجام ورزش برای آن ها سودمند است. قوانین و آداب رفتاری در ژیمناستیک به کودکان کمک می کند تا اهمیت قوانین مرتبط با ایمنی و احترام متقابل را فرا گیرند.

مهارت های حرکتی، هماهنگی و تعادل

ژیمناستیک به کودکان کمک می کند تا برای خود یک محدوده حرکتی ساخته و مهارت های هماهنگی را به دست آورند. این ورزش همچنین در توسعه حس خوبی از تن آگاهی کمک می کند. یک ژیمناست جوان چگونگی استفاده از بخش های مختلف بدن خود در روش های مختلف را خواهد آموخت. سازمان English Gymnasticsمدعی است که شرکت در ورزش ژیمناستیک تن آگاهی، کنترل و هماهنگی فرد را افزایش داده که این موارد می توانند برای دیگر فعالیت های جسمانی، ورزش ها و زندگی روزمره مفید باشند.

توانایی

ژیمناست ها به سبب نسبت عالی توانایی به وزن خود، مشهور هستند. انجام ورزش ژیمناستیک در سنین کم می تواند به ساخت زمینه های توانایی، استقامت و قدرت عضلانی در تمامی نقاط بدن کمک کند. به گفته مدرسه بین المللی ژیمناستیک، ژیمناست ها با انجام تمرینات معمول قوی تر می شوند که این خود به عضلانی شدن بدن، سفت شدن عضلات، افزایش تعادل و داشتن وضعیت بدنی بهتر کمک می کند.

مهارت های لازم برای شروع ژیمناستیک کودکان در ۱۳ سالگی

یک فرد تازه کار که به تازگی ژیمناستیک در سن ۱۳ سالگی را شروع می کند، حداقل نسبت به ژیمناست های جهانی در زمینه ژیمناستیک هنری دیر اقدام کرده است. اما با این حال، یک ورزشکار خوب می تواند اصول ورزش را تقریبا به سرعت فرا گیرد. جو پرسکات، داور سازمان British Gymnastics، در یک پرسش و پاسخ با سایت ((جوانان با استعداد)) بیان می کند:

قبل از شروع ژیمناستیک، نیازی به داشتن هیچ گونه مهارت خاصی ندارید و بسیاری از معیار های مورد نیاز از طریق تمرین کردن به دست می آیند.

*انعطاف پذیری *توانایی و قدرت *هماهنگی *جهش و پریدن به سمت بالا


آکادمی ژیمناستیک ریتمیک اسپین