مراقبت های بعد از جراحی دیسک گردن

هر نوع عمل جراحی یک چالش بهبودی بعد از خود به همراه دارد. با این حال عمل جراحی دیسک گردن بعضی از جنبه های خاص زندگی فرد و انجام فعالیت های روزمره در خانه و محیط کار را برای چند هفته شدیدا محدود میکند. در پایان، بعد از بهبودی از جراحی دیسک گردن، بیشتر بیماران ایجاد یک بهبودی چشمگیر و کاهش درد را بیان میکنند.

گزینه های درمانی فراوانی برای بیماران مبتلا به اختلالات ستون فقرات وجود دارد. بسته به آناتومی که هر بیمار دارد و  همچنین علت خاصی که فشار روی ستون فقرات ایجاد کرده است، ممکن است بیمار برای جراحی دیسک گردن کاندید شود.

پیش آگهی این جراحی تا حد بسیار زیادی به شدت فشاری که روی طناب نخاعی اعمال شده و همچنین مدت زمانی که بیمار علائم را داشته است بستگی دارد. درکل، هر چه بیمار برای درمان درد خود سریع تر به پزشک مراجعه کند، شانس موفقیت بهبودی از جراحی بیشتر است.

پزشکان، اغلب سوالات زیادی از بیماران در خصوص جزئیات بهبودی بعد از انواع مختلف جراحی اعصاب که برای آن ها پیشنهادکرده اند، میپرسند. اگر شما، میخواهید که جراحی دیسک گردن انجام دهید، یا اگر با پزشک خود صحبت کرده اید و می اندیشید که این عمل ممکن است مناسب ترین گزینه برای شما باشد، لطفا با دقت به سوالات و پاسخ های زیر نگاه کنید. به این دلیل که این ها سوالات متداولی هستند که پرسیده میشوند، امیدواریم که به نگرانی های شما در مورد بهبودی بعد از جراحی دیسک گردن پاسخ دهند.

مراقبت های بعد از جراحی ستون فقرات

۱- جهت برگشت به کار اول از جراح مغز و اعصاب خود اجازه بگیرید .

۲- با کم شدن میزان درد می توانید فعالیت جنسی خودتان را داشته باشید؛ البته از حالتی که سبب بروز استرس و فشار برستون فقرات شود ، پرهیز کنید.

۳- در مراقبت های بعد از عمل جراحی ستون فقرات ،حفظ صحیح راستای بدن چه در حالت خوابیده، نشسته، ایستاده و حتی راه رفتن بسیارمهم است.

۴- نشستن، درازکشیدن، ایستادن و راه رفتن بعد از عمل ستون فقرات حتی از همان ابتدا بلامانع هستند. بالا رفتن از پله به صورت یکی یکی اشکالی ندارد ؛ ولی بهتر است ابتدا با نظارت پزشک یا همراه بیمار باشد.

۵- پنج روز اول زخم را با پانسمان بپوشانید و بعد از این مدت فقط زخم را خشک و تمیز نگه دارید.

۶- دو روز بعد ازجراحی ستون فقرات می توانید به حمام بروید. در مراقبت های بعد از جراحی ستون فقرات ، از پانسمان ضد آب استفاده کنید . در سایر موارد پانسمان را خشک نگه دارید.

جراحی های مغز و اعصاب

جراحی مغز و اعصاب یک فوق تخصص از جراحی است که جراح مغز و اعصاب این جراحی را عموما بر روی نخاع، مغز و ساقه ی مغز انجام می دهد. جراحی مغز و اعصاب یک کلمه ی کلی برای بیماری های مرتبط با مغز و اعصاب است؛ زیرا قسمت مغز و اعصاب دجار بیماری های مختلفی می شوند که هر کدام از آنها دارای نام مخصوص خود می باشند. جراحی مغز و اعصاب به عنوان یک روش درمان بعد از تشخیص بیماری است؛ در ادامه با بیماری های مرتبط با مغز و اعصاب بیشتر آشنا می شویم.

برای انتخاب بهترین جراح ستون فقرات چه مواردی را باید در نظر داشت؟

برای انتخاب جراح ستون فقرات ،ملاک ها و معیارهایی را باید در نظر گرفت. در درجه ی اول باید تخصص پزشک در زمینه ی بیماری شما تایید شود. پس از تایید شدن، تحقیق کنید که پزشک شما در زمینه ی بیماری شما چه تعداد عمل موفقیت آمیز داشته است. این بدان معنا نیست که هر جراح ستون فقرات تعداد عمل بیشتری داشته باشد، دکتر حاذق تری است؛ باید درصد موفقیت نیز در کنار آن بیان شود.

سعی کنید قبل از عمل نظر بیماران را در مورد عمل و نحوه ی کار جراح ستون فقرات جویا شوید تا با خیال راحت و بدون استرس عمل جراحی خود را انجام دهید.