کانادا از نظر زندگی دومین کشور دنیا است. رتبه اول در اختیار آلمان قرار دارد. کانادا از نظر کیفیت زندگی رتبه اول را در دنیا دارد و از نظر حقوق شهروندی نیز رتبه دوم جهان را دارد.

۱. امنیت شهرهای کانادا

امنیت همیشه یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب محل زندگی بوده است کانادا یکی از بزرگترین کشور های جهان از نظر مساحت محسوب میشود و حدودا ۲۰ درصد جمعیت آن را نیز افراد خارجی تشکیل میدهند. با این وجود سطح جرم و جنایت در این کشور در سطح قبلی خود پایین باقی مانده است و تا به حال این کشور هیچ گاه مورد حمله تروریستی قرار نگرفته است.

۲.ثبات سیاسی کانادا

این کشور ۱۱ امین اقتصاد دنیا را داراست و از نظر اقتصادی از ثبات خوبی برخوردار است. هم چنین کانادا از نظر سیاسی نیز ثبات خوبی دارد. سیستم سیاسی کانادا دموکراسی پارلمانی میباشد و از نظر اقتصادی ارتباط نزدیکی با آمریکا دارد. طبق بررسی های بین المللی این کشور از نظر سیاسی ۸۴ درصد ثبات داشته است و کارآمدی دولت آن نیز ۹۶ درصد بوده است.

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت

۳. توان اقتصادی مردم کشور کانادا

طبق بررسی های انجام شده این کشور از نظر اقتصادی نسبت به آمریکا کشور ارزان تری برای زندگی محسوب میشود. البته شهر های گرانی در کانادا نیز هستند اما در مجموع هزینه هایی مانند حمل و نقل و تهیه خانه در کانادا خیلی بالا نیست.

۴.بازار شغلی شهرهای کانادا

بازار شغلی در این کشور مانند بقیه کشور های توسعه یافته در سطح خوبی است و حرفه های مختلف به راحتی میتوانند شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. اقتصاد کانادا در ۴ شهر اصلی این کشور یعنی ونکوور، تورنتو، کالگاری و مونترال متمرکز شده است. نرخ بیکاری در این کشور حتی در شهر های کوچک تر نیز در سطح پایینی باقی مانده است. برای داشتن درآمد خوب در این کشور باید به زبان انگلیسی مسلط باشید و هم چنین اگر دوزبانه باشید و به زبان فرانسه نیز مسلط باشید بازار کار خوبی در کانادا در انتظار شما خواهد بود.

۵.وضعیت اجتماعی کانادا

در مورد وضعیت اجتماعی مسائلی مانند وضعیت خانواده ها، وضعیت فرزندان نرخ سینما رفتن مردم وضعیت هنر و موزه ها و.. مورد مطالعه قرار میگیرد. از این نظر بهترین شهر برای زندگی شهر کبک مرکز ایالت کبک کانادا میباشد و پس از آن شهر هایی مانند مونترال، ونکوور و تورنتو در رتبه های بعدی میباشند.

تورنتو

۶. وضعیت سلامت در کانادا

سیستم سلامت در کانادا به این صورت طراحی شده است که اکثر هزینه های سلامت در آن برای شهروندان و افرادی که اقامت موقت کانادا را دارند رایگان میباشد. در صورتی که برای مسائل اورژانسی به بیمارستانی در کانادا مراجعه کنید هزینه های درمان کاملا رایگان میباشد. و در غیر این صورت بیمه ای که شما تحت پوشش آن هستید تمام هزینه های لازم را پرداخت خواهد کرد. از طرفی تمامی کارفرمایان موظفند در صورت استخدام فردی کارمند خود را تحت پوشش بیمه در آورند.

۷. نظام مدرسه کشور کانادا

بر اساس مطالعات بین المللی انجام شده کانادا یکی از کشور های پیشرو در نظام آموزشی میباشد. تحصیل در این کشور برای تمامی افراد کاملا رایگان میباشد و دانش آموزانی که به این کشور مهاجرت میکنند بدون توجه به سابقه فرهنگی و اقتصادی خود میتوانند از بهترین امکانات آموزشی بهره مند شوند. هم چنین در کانادا بهترین کمک هزینه های ویزای تحصیلی کانادا و بورسیه های تحصیلی نیز وجود دارد.

 

 

موسسه حقوقی اپلو | مهاجرت به کانادا | اخذ اقامت کانادا | اخذ پاسپورت کانادا