شاید به‌تازگی به محل کار یا زندگی تان تغییر کرده باشد، شغلتان را عوض کرده باشید یا شاید فقط دوست دارید کمی تغییر ایجاد کنید و به هر دلیل به دنبال یک دندانپزشک خوب در شمال تهران می گردید.

فرقی نمی کند به چه دلیل می خواهید دندانپزشک جدید پیدا کنید، در هر صورت گزینه های زیادی وجود دارد که انتخاب از بین آن ها وقت زیادی می طلبد. به همین خاطر نباید این کار را به زمانی که دندان‌درد گرفتید موکول کنید. آن موقع شاید دیر باشد و زمان کافی برای انتخاب دندانپزشک مناسب نداشته باشید.

انتخاب دندانپزشک خوب

در زیر پنج نکته‌ای که می تواند در انتخاب دندانپزشک کمکتان کند را برایتان آورده‌ام:

مکان

بیشتر افراد دوست دارند مطب دندانپزشک‌شان نزدیک محل زندگی یا کارشان باشد زیرا این‌گونه می توانند قبل از رفتن به کار، بعد از رسیدن به خانه یا حتی در ساعت ناهار یا استراحت به دندانپزشک مراجعه کنند. پس اگر در مناطق ۱ و ۳ تهران سکونت دارید و به دنبال یک دندانپزشک خوب در شمال تهران می گردید، با موبایل دندانپزشکی های اطرافتان را جستجو کرده و فهرستی از آن ها تهیه کنید. این دندانپزشکی ها می توانند بهترین گزینه های شما باشند.

بازبینی

تمام مطب هایی که در نزدیکی پیدا کرده‌اید را در اینترنت بررسی کنید. ببینید نظرات افرادی که قبلا به آن ها مراجعه کرده‌اند چیست و کامنت های مردم را بخوانید. همچنین از اعضای خانواده، دوستان، همسایه ها، همکاران و پزشکان دیگر محله، درمورد آن ها نظر بخواهید و فیدبک بگیرید. ببینید آن ها چه دندانپزشک هایی را به شما معرفی می کنند.

وبسایت

بیشتر دندانپزشک ها وبسایتی دارند که داخل آن اطلاعات مربوط به مطبشان را نوشته‌اند. آن ها معمولا قوانین مطب، اطلاعات پیش‌زمینه، گالری عکس قبل و بعد  و ساعت های مراجعه را هم در سایت قرار می دهند. بنابراین با مراجعه به سایت دندانپزشکی می توانید جواب سوال های زیر را پیدا کنید:

  • آیا راحت می توانید به آنجا بروید؟
  • آیا ساعت های کاری مطب با برنامه کاری شما همخوانی دارد؟
  • آیا استراتژی های دندانپزشک درباره مراقبت از دندان را می پسندید؟ مثلا داروهایی که برای راحتی بیمار حین فرایند درمان توصیه کرده با شما سازگار است؟
  • قوانین مطب چگونه است؟ مثلا اگر نوبت گرفتید و به هر دلیلی نتوانستید در آن زمان حضور پیدا کنید چه می شود؟
  • قیمت، خدمات و زمان آنجا پرداخت چگونه است؟
  • اگر بیمه دندانپزشکی دارید، ببینید آیا آن پزشک بیمه شما را قبول می کند؟

اگر نتوانستید جواب این سوالات را در وبسایت پیدا کنید، با مطب تماس بگیرید و از منشی دفتر بپرسید.

بازدید حضوری

از بین گزینه های موجود، بهترین ها را انتخاب کنید و شخصا به آنجا بروید. آیا دفتر مرتب و پاکیزه است؟ آیا پزشکان از دستکش، ماسک یا وسایل مراقبتی دیگر استفاده می کنند؟ آیا پزشک و اعضای تیمش برخوردی گرم و صمیمانه دارند؟ آیا برای برطرف کردن سوالاتتان کمکی می کنند؟ حضوری به مطب بروید، نگاهی بیندازید و ببینید در آنجا احساس راحتی دارید؟

نوبت‌گیری

بعد از بازدید مطب های موردنظرتان، بهترین آن ها را انتخاب کنید. سپس برای چکاپ دندان نوبت بگیرید و از پزشک بخواهید اطلاعات کاملی از بهداشت و سلامت دندان هایتان به شما بدهد. اگر فهرستی طولانی از فرایندهای درمانی تحویلتان بدهد، باید به او شک کنید.

مثلا اگر همان جلسه اول بگوید تعدادی از دندان هایتان باید پر شوند، تعدادی روکش شوند و تعدادی به عمل جراحی احتیاج دارند، احتمالا فقط می خواهد از شما پول بگیرد. بنابراین نباید بی گدار به آب بزنید. از او بخواهید فهرستی از فرایندهای درمانی همراه با هزینه هایشان برایتان بنویسد. سپس نگاهی به آن ها بیندازید و اگر به نظرتان غیرمنطقی آمد، از یک دندانپزشک دیگر نوبت بگیرید و نظر او را هم بپرسید.

انتخاب کلینیک دندانپزشکی خوب در شمال تهران

در صورتی که دندانپزشک شما در یک ساختمان پزشکان مجهز یا کلینیک دندانپزشکی مشغول به فعالیت باشد برای شما بهتر است. زیرا می توانید عکس های OPG لازم را بدون نیاز به صرف وقت اضافه تهیه کنید و به درمان اکثر بیماری های دهان و دندان خود برسید.

کلینیک دندانپزشکی نگین صاحبقرانیه، واقع در ساختمان پزشکان صاحبقرانیه، آماده خدمت رسانی برای درمان های زیبایی، ترمیمی و اصلاح طرح لبخند می باشد. همچنین شما می توانید در همین ساختمان، عکس OPG خود را تهیه نمایید.

دسترسی آسان

دسترسی آسان همیشه به این معنا نیست که مطب دندانپزشکی نزدیک خانه‌تان باشد. گاهی بهتر از دندانپزشکی به محل کار یا حتی مدرسه فرزندتان نزدیک باشد تا بتوانید راحت تر به آن دسترسی پیدا کنید. علاوه بر مکان مطب، باید به ساعت های کاری آن ها هم توجه کنید. اگر دندانپزشک موردنظرتان فقط در ساعت هایی باز باشد که شما سر کار هستید، نوبت گرفتن برایتان خیلی سخت می شود.

ارائه خدمات در موارد اورژانسی

دندانپزشک خوب باید بتواند در شرایط اورژانسی به مشکلات بیماران رسیدگی کند. بعضی از دندانپزشک ها اینطور مواقع کارهای اورژانسی را در مکان هایی به غیر از مطب انجام می دهند. بنابراین از قبل باید بدانید در صورتی که خارج از ساعات اداری مشکل اورژانسی برایتان پیش آمد، چطور می توانید به پزشک دسترسی پیدا کرده و او را ملاقات کنید. سیستم پرسش از دکتر ، دقیقا به همین منظور طراحی شده است.

تحصیلات و تجربه

آیا دندانپزشک موردنظرتان مجوز یا مدرک تحصیلی دارد؟ آیا عضو هیچ انجمنی است؟ چه دوره های تخصصی شرکت کرده و چه مدت در این زمینه تجربه داشته‌است؟ آیا در حال حاضر هنوز در دوره های آموزشی و تحصیلی شرکت می کند؟ این ها همه سوالات مهمی هستند که قبل از اینکه برای درمان به دندانپزشک مراجعه کنید باید جوابشان را بدانید. البته تمام این موارد را می توانید در قسمت درباره دکتر سایت هر دندانپزشکی مشاهده کنید.

 بیمه دندانپزشکی

اگر می خواهید نهایت استفاده را از بیمه خود ببرید، باید پزشکی را پیدا کنید که بیمه دندانپزشکی شما را قبول می کند. این کار باعث می شود پول کمتری از جیب بدهید و طی فرایند درمانی حس بهتری داشته باشید.

بهداشت و ظاهر کلینیک

این مسئله نه تنها امنیت شمار ا تضمین می کند، بلکه میزان کارایی دندانپزشک را هم ثابت می کند. ببینید پرسنل مطب از دستکش استفاده می کنند یا خیر؛ همچنین نگاهی به محیط اتاق های درمانی بیندازید و مطمئن شوید دستگاه ها و فناوری های مورد استفاده آنجا به‌روز باشد.

پرسنل کلینیک

با کارمندان مطب صحبت کنید. آن ها قرار است بخشی از فرایند درمانی شما باشند، پس باید حتما رفتاری صمیمانه، مودب و خوش‌اخلاق داشته باشند. همچنین ببینید رفتار آن ها با کودکان چطور است و چقدر به گزارشات پزشکی‌تان رسیدگی می کنند. آیا می توانند در حین فرایند درمان به شما کمکی بکنند و شرایط راحتی‌تان را فراهم کنند؟ تنها راه برای رسیدن به پاسخ این سوالات این است که تلفن را بردارید و زمانی را برای بازدید از مطب مشخص کنید.

تجربیات بیماران قبلی

به وبسایت، اینستاگرام یا گوگل مپ دندانپزشکتان بروید و به کامنت کسانی که یک بار آنجا تست کرده‌اند نگاهی بیندازید. در این قسمت، می توانید از تجربیات بیماران قبلی درس بگیرید و ببینید آن ها نظرشان درمورد آنجا چیست. به این ترتیب، دیگر می دانید آنجا با چه چیزهایی مواجه خواهید شد و غافلگیر نمی شوید. همچنین، می توانید از همسایه ها یا پزشک محلی‌تان درباره دندانپزشک مربوطه سوال کنید. ببینید آن ها به چه پزشکی مراجعه می کنند و چرا آنجا را انتخاب کرده‌اند.

احساس راحتی با دندانپزشک

اگر می خواهید فرایند درمانی‌تان خوب پیش برود، باید به پزشکتان اعتماد داشته باشید. یک نفر در این دنیا باید باشد که بتواند به سوالات شما جواب بدهد؛ کسی که بتوانید به او اعتماد کنید و مطمئن باشید که کارش را خوب بلد است. در انتخاب دندانپزشک به دنبال افراد راستگو و معتمد بگردید.

اگر مسئله‌ای وجود دارد که به آن حس خوبی ندارید، به حستان اعتماد کنید. فقط کافی است کمی زمان بگذارید، تحقیق کنید و مطمئن شوید انتخابتان درست بوده‌است.

برگرفته از مقاله انتخاب دکتر دندانپزشک خوب در شمال تهران از وب سایت:

https://drmiladafshar.com/

 

دکتر میلاد افشار

دندانپزشک و متخصص ایمپلنت و جراحی دندان