💥 سوالات متداول بیماران واریس پا

در این مرحله شما ممکن است به درستی حضور ذهن نداشته باشید که باید از دکتر چه بپرسید و حتی پس از خروج از مطب تا رسیدن به خانه سوالها یک به یک به ذهنتان خطور کند و شما را ناراحت یا حتی نگران کند که چرا نپرسیدید.

به منظور پرهیز از این مسئله سعی کردیم سوالاتی که بیماران از پزشک بهتر است بپرسند یا به صورت متداول پس از مشاوره برای مراجعین پیش می آید را برای شما گرداوری کنیم.

درمان واریس پای من در چند جلسه انجام می شود؟

این سوال یکی از متداولترین سوالات در بین مراجعین به خصوص مراجعین از شهرهای دیگر یا مسافران مقیم خارج کشور است. در کلینیک ما به منظور تسهیل فرایند درمان برای بیماران راه دور امکان مشاوره غیر حضوری و کم کردن از تعداد دفعات آمد و شد فراهم شده معمولا جلسات درمانی این گروه از مراجعین در دو روز متوالی انجام می شود.

بعد از چه مدتی می توانم سفر بروم؟

این روش درمانی چه عوارضی ممکن است داشته باشد؟

آیا درمان واریس با این روش برگشت دارد؟

آیا ممکن است بعد از درمان دوباره واریس برگردد؟

بعد از درمان نیاز به چند روز استراحت است؟ در این مدت چه کارهایی نباید انجام شود؟

چه مدت طول می کشد تا بتوانم سر کارم برگردم و مجدد به روال عادی زندگی بازگردم؟

آیا نیاز به بستری شدن در بیمارستان است؟ آیا این کار تحت بیهوشی انجام می شود یا با بی حسی موضعی؟ طول مدت درمان چقدر است؟

در دوره نقاهت چه مواردی باید رعایت شود؟

بعد ازطی پروسه درمان نیاز به مراجعه مجدد هست؟

چه مدت بایستی جوراب واریس بپوشیم؟

این روش درمانی تحت پوشش بیمه هست؟ شما با کدام بیمه ها قرارداد دارید؟

از کی می توانم باشگاه بروم و ورزش کنم؟

چه مواردی را باید رعایت کنیم تا دوباره واریس نگیریم؟ برای پیشگیری از عود مجدد واریس چکار کنیم؟

در بیماران با شرایط تقریبا مشابه من، روش درمانی پیشنهادی چقدر موفقیت آمیز بوده است؟ آیا این روش درمانی متداول است، آیا این

روش درمانی تایید شده است و میزان موفقیت آن قابل قبول است؟

چه آمادگیهایی پیش از درمان نیاز است؟کدام داروها را قطع کنم؟

آیا درمان پای من ضروری است یا می شود به آینده موکول شود؟ آیا وضعیت پای من اورژانسی است؟

آیا دارویی هست که بتواند جلوی پیشرفت واریس پایم را بگیرد؟

اگر درمان نکنم آیا ممکن است خطرناک باشد؟ وعوارضی را برای من ایجاد کند؟

تا زمانیکه برای درمان اقدام کنم آیا نیاز است جوراب واریس استفاده کنم؟

آیا باید مادام العمر جوراب واریس بپوشم؟

همه این موارد، سوالاتی هستند که اغلب طی جلسه اول مشاوره برای درمان واریس پرس و جو می شوند .

البته هدف از گفتن این سوالات کلیشه ای کردن جلسات نیست تنها هدف داشتن آمادگی برای پاسخ به این سوالات و آگاهی از روند جلسه است تا بتوان هم در پروسه تشخیص به پزشک اطلاعات کاملتری را داد و هم استرس بیمار برای از خاطر رفتن یا معطوف شدن به سمت یک موضوع و فراموش کردن موارد مهم دیگر را تقلیل داد.

در پایان باید بگوییم هر فردی می تواند سوالات انحصاری و شخصی داشته باشد که با پزشک مطرح کند و این سوالات تنها از بین سوالات بیشتر شنیده شده در کلینیک برایتان گلچین شده اند. شاید سوال شما هم باشند و نیاز باشد از دکتر بپرسید.

 

 کلینیک درمان واریس