اخذ ویزای کانادا یک پروسه چالش برانگیز و طولانی است و برای آن باید تحقیق کرده و مکاتبات و مدارک مختلفی را آماده و ارائه کنید. با این حال مهم ترین نکته در اخذ ویزای کانادا آن است که بفهمیم مسئولان کشور کانادا از مهاجرین چه چیزی می خواهند و بر طبق آن پروسه را آغاز کنیم. همیشه این را به خاطر داشته باشید که کشور کانادا به مهاجرین نیاز دارد، در نتیجه اگر شما بتوانید راه درست را برای خود پیدا کنید و همچنین به کانادا نشان دهید که بودن شما در آنجا به سود آنهاست، در کسب ویزای این کشور موفق خواهید شد.

ویزای موقت کانادا

ویزای موقت کشور کانادا برای آن دسته از افراد که می خواهند برای تحصیل، کار و یا تعطیلات به این کشور بیایند گزینه بسیار خوبی است. اگر قصد دارید برای مدت کوتاه و محدودی در کانادا بمانید، پس ویزای موقت بهترین گزینه برای شماست. در ادامه به شکل جزئی در مورد ویزاهای موقت توضیحاتی ارائه خواهیم داد.

ویزای دانشجویی کانادا

مزیت تحصیل در کانادا این است که شما حق این را دارید که خانواده و همچنین همسر خود را نیز به همراهتان بیاورید. همچنین پس از اتمام دوره تحصیلی می توانید برای کسب مجوز کار آزاد در کانادا نیز اقدام کنید. این کشور یک مقصد ایده آل برای محصلین به شمار می رود چرا که کشور کانادا حق تمام و کمال کار کردن در حین تحصیل را برای دانشجویان قائل می شود.

سرویس های الکترونیکی پیرامید (Pyramid eServices) دارای دوره های خاصی برای آن دسته از دانشجویان است که می خواهند به صورت مادام العمر در کانادا بمانند و پس از تحصیل مشغول به کار شوند. ما در حین پروسه به دانشجویان کمک کرده و آنها را راهنمایی می کنیم تا در تقاضای مورد نظر خود با مشکل و موانع مواجه نشوند. ما تمام سعی خودمان را می کنیم تا شما به اهداف تحصیلاتی خود در کانادا برسید.

سوپر ویزای کانادایی برای والدین و پدربزرگ/ مادربزرگ

ویزای سوپر برای والدین و همچنین پدربزرگ و مادربزرگ ها بهترین گزینه است تا بدین ترتیب خانواده شما در کانادا همراهتان باشند. این ویزا می تواند تا ۱۰ سال معتبر باقی بماند. همچنین شما می توانید حامی مالی والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود شوید تا تحت برنامه اسپانسری خانواده در کانادا بتوانند به صورت دائم در این کشور بمانند.

ویزای بازدید کننده (توریستی)

بسته به ملیتی که دارید می توانید برای سفرها و تعطیلات خود ویزای توریستی کشور کانادا را نیز اخذ کنید. در حین دادن تقاضا برای این نوع ویزا یک نیازمندی مهم و اصلی وجود دارد که در آن شما باید ثابت کنید که به شکل موقت در کانادا می مانید و تا پایان دوره ویزا از این کشور خارج خواهید شد.

مجوز کار کانادا

با کار کردن در کشور کانادا می توانید تجربه کار در این کشور را به دست آورید که در نهایت می تواند به شما در کسب اقامت دائم کمک کند. متقاضیان کلاس اکسپرس کانادایی یا برنامه نامزدان استانی باید تجربه کار در این کشور را داشته باشید. اگر صلاحیت لازم برای برنامه کارکنان ماهر فدرال را ندارید، پس کار کردن در کشور کانادا می تواند مورد کلیدی در کسب اقامت دائمتان باشد. اگر برای هر کدام از انواع مجوز کار کانادا اقدام می کنید باید پیشنهاد کار داشته باشید. به عنوان مثال مجوز ارزیابی بازار کار سنتی، مجوز کار مبتنی بر قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی یا مجوز کار مراقب و پرستار درون خانه.

مهاجرت بیزینس کلاس کانادا

این نوع از مهاجرت دارای سه دسته بندی مختلف است. کبک، فدرال و برخی از استان ها دارای برنامه های انتخابی داخلی و مخصوص خود هستند. نتیجه نهایی این برنامه های مهاجرتی مشابه هم است و آن هم اقامت دائم در کاناداست. شما تنها در صورتی می توانید این گزینه را انتخاب کنید که دارایی شما بیش از ۳۰۰ هزار دلار کانادا باشد.

ویزای کارکنان ماهر فدرال

آن دسته از خارجی هایی که می خواهند برای اقامت دائم کشور کانادا اقدام کنند می توانند متقاضی ویزای کارکنان ماهر فدرال (FSWC) باشند و این کار را می توان هم در داخل و هم در خارج از کشور کانادا انجام داد. پس از ارسال تقاضا، متقاضیان توسط یک سیستم امتیازدهی بر اساس فاکتور های مختلف از قبیل رزومه، تجربه کاری، سطح زبان انگلیسی و فرانسوی درجه بندی می شوند. متقاضیان این ویزا باید حداقل ۶۷ امتیاز از ۱۰۰ را کسب کنند و حداقل یک سال تجربه کاری داشته باشند.

برنامه معاملات حرفه ای فدرال

متقاضیانی که در یک سطح از معاملات حرفه ای صلاحیت دارند این شانس را دارند که خیلی سریع اقامت دائم کانادا را به دست آورند، آن هم با ارسال تقاضای خود برای برنامه معاملات حرفه ای فدرال.

این برنامه توسط یکی از دپارتمان های دولتی و مهاجرتی در کانادا در سال ۲۰۱۳ طراحی شد تا نشان دهد که در حوزه هایی که شاهد رشد سریعی در کانادا هستیم کمبود کارکنان حرفه ای و ماهر وجود دارد.

این برنامه هم اکنون تحت سیستم انتخابی مهاجران اکسپرس کانادا در جریان است. متقاضیان برای این برنامه به تجربه کاری تمام وقت در یک حوزه معاملاتی نیاز دارند و این تجربه کاری باید در حوزه ۵ سال قبل از ارسال فرم تقاضا باشد. آن دسته از متقاضیان که دارای تجربه کاری تا دو سال به صورت تمام وقت هستند صلاحیت این برنامه مهاجرتی را دارند. در واقع تجربه ۳۱۲۰ ساعت کار در بازه دو سال. همچنین آن ها باید یک نامه تاییدیه و معرفی نامه داشته باشند که گواه کار تمام وقت آن ها باشد. علاوه بر این آن ها باید توانایی مناسب و لازم در زبان انگلیسی را داشته باشند.

 

موسسه حقوقی اَپلو