حداقل نمره ۶۷ یا بیشتر از ۱۰۰ نمره برای تایید صلاحیت جهت مهاجرت به کانادا تحت برنامه فدرال کارکنان متخصص و حرفه ای ضروری است.

سیستم امتیاز دهی مهاجرت به کانادا

در صورتی که فردی نتواند در سیستم نمره دهی، حداقل نمره را کسب کند، بهتر است زمانی را برای به دست آوردن صلاحیت های مذکور و بهبود رزومه تخصیص دهد و سپس دوباره اقدام نماید. 

امتیازبندی مهارت های زبانی در کانادا (حداکثر ۲۸ امتیاز)

توانایی ارتباط برقرار کردن و کار در یک یا هر دو زبان رسمی کشور کانادا یک فاکتور بسیار مهم در امتیاز دهی CRS به شمار می رود. دانستن زبان انگلیسی، فرانسوی و یا هر دو به شما کمک می کند تا در بازار کار کانادا موفق و فعال باشید.شما می توانید برای مهارت های زبانی خود در انگلیسی و فرانسوی تا ۲۸ نمره کسب کنید. امتیازات مربوطه بسته به توانایی و سطح مهارت شما در چهار بخش شنیداری (Listening)، صحبت کردن (Speaking)، خواندن (Reading) و نوشتار (Writing) داده خواهند شد.برای اثبات تسلط زبانی خود در انگلیسی و فرانسوی باید یک آزمون بین المللی زبان را از مراکز مورد تایید سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا کسب کنید. در صورتی که همراه با مدارک خود نتایج مربوط به آزمون زبان انگلیسی و یا فرانسوی را برای مسئولین این سازمان ارسال نکنید، دعوت نامه شما برای اپلای ارسال نخواهد شد. نتایج شما در آزمون بین المللی زبان باید نشان دهند که به سطح و درجه مورد نیاز رسیده اید.

اگر می خواهید امتیازات مربوط به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی را به دست آورید باید نتایج آزمون زبان خود برای هر دو را که از یکی از مراکز مورد تایید سازمان مهاجرت کانادا گرفته اید به صورت همزمان ارسال کنید. وقتی که در آزمون شرکت کنید و نتایج برایتان مشخص شوند، می توانید به سادگی امتیازی که از بخش مهارت های زبانی به دست می آورید را محاسبه نمایید.شما باید حداقل در سطح CLB 7 که مورد تایید زبان رسمی کانادا است (در فرانسوی NCLC) باشید. نتایج تست شما باید حقیقی باشند و معتبر (کمتر از دو سال از تاریخ آن گذشته باشد) در زمان دادن تقاضا و پر کردن پروفایل ورودی اکسپرس و زمانی که برای اقامت دائم فرم پر می کنید.برای گرفتن امتیاز در زبان رسمی دوم باید به سطح حداقل CLB سطح ۵  در هر چهار مهارت ریدینگ، اسپیکینگ، لیسنینگ و رایتینگ برسید.

نکته: شما تنها زمانی برای زبان رسمی دوم خود امتیاز کسب می کنید که در هر چهار مهارت آن به حداقل نمره CLB سطح ۵ رسیده باشید.

محاسبه امتیازبندی تحصیلات در کانادا (ماکسیموم ۲۵ امتیاز)

برای میزان تحصیلات خود نیز می توانید در حین تقاضا برای مهاجرت به کانادا امتیازاتی را دریافت کنید. برای گرفتن امتیاز تنها کاری که باید بکنید این است که:

اثبات کنید که یک دیپلم کانادایی یا مدرک را به دست آورده اید یا

از یک مرکز مورد تایید سازمان اقامت و مهاجرت کانادا (CIC) بخواهید تا تحصیلات شما در خارج از کانادا را ارزیابی کرده و میزان اعتبار و برابری آن با مدارک و تحصیلات کشور کانادا را مشخص کند.

شما باید گواهی نامه کانادایی و یا گواهی نامه مدرک تحصیلی خارجی خود را که توسط موسسات معتبر ارزیابی شده است در حین تقاضا برای مهاجرت اعلام کنید.

*مدرک معتبر از یک دوره تحصیلی یک ساله دانشکده ای: ۱۵

*مدرک معتبر از یک دوره تحصیلی دو ساله دانشکده ای: ۱۵

*مدرک معتبر از یک دوره تحصیلی سه ساله یا بیشتر دانشکده ای: ۳۰

*یک دوره تحصیلی در درجه کارشناسی ارشد دانشگاهی: ۳۰

*یک دوره تحصیلی در درجه entry-to-practice حرفه ای برای یک شغل خاص حاضر در لیست NOC Matrix در سطح مهارتی A که برای آن یک گواهی نامه از یک سازمان استانی تایید شده لازم است: ۳۰

*یک دوره تحصیلی معتبر دانشگاهی در سطح دکتری: ۳۰ امتیاز

 

موسسه حقوقی اَپلو